Anders het boortje met iets omwikkelen zodat je niet het gehele boortje gebruikt, maar alleen tot de dikte van het plaatwerk. Overigens vraag ik mij af of die zwarte dingen zo nog wel nodig zijn. Rust die achterbank nu ook niet op de gordelklikkers?
Felice schreef:Hoewel ik een originaliteitsfreak ben, ben ik toch m’n 14TE gaan modificeren. De stof van de bestuurdersstoel ging loszitten van het kussen, ik heb er per ongeluk een keer gaatje in gemaakt en de grijze stof wordt erg snel vies. Daarom op Marktplaats voor 50 euro voorstoelen en achterbank van een Progress gescoord. Op de weg erheen of ervandaan nog wel een snelheidsovertreding begaan à 70 euro, dus heel goedkoop was het uiteindelijk niet…
Deze stoelen zitten echt stukken beter. Merk wel dat ik hoger zit. De kleur past perfect bij m’n middenarmsteun, maar wat minder bij de rest van het grijze spul. Voordeel is de opklapbare achterbankzitting en de in delen neerklapbare leuning.
Even een vraagje, ik zoek al een tijdje op marktplaats naar dit interieur maar ik vindt er steeds maar geen. Waar zoeken jullie.
Citroën BX Cannes // 1991
Ik heb mijn interieur via het gezochttopic van dit froum gevonden. Ging vrij vlot.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Autofan schreef:Anders het boortje met iets omwikkelen zodat je niet het gehele boortje gebruikt, maar alleen tot de dikte van het plaatwerk. Overigens vraag ik mij af of die zwarte dingen zo nog wel nodig zijn. Rust die achterbank nu ook niet op de gordelklikkers?
Bij mij ontstonden er op een gegeven moment 2 kale plekken op het ijzerwerk omdat de zitting daar schuurde. Het scheelt ook een paar cm in hoogte.
Onder de zitting zitten 2/3 bouten die de tank aan de achterkant omhoog houden. Als de gaatjes verder naar achteren geboord worden dan deze boutjes, dan zit je goed (wat volgens mij het geval is).
Apart dat hier de gaatjes niet voorgeboord zijn. Het zijn dan zeker ook schroeven en geen bouten? Ik ga uitkijken voor de tank, ik betaal immers al genoeg voor benzine. Bedankt voor de tips.
Rex schreef:
Even een vraagje, ik zoek al een tijdje op marktplaats naar dit interieur maar ik vindt er steeds maar geen. Waar zoeken jullie.
Gewoon elke dag checken en geluk hebben denk ik. Ook als iemand een hele BX in onderdelen verkoopt ff mailen of bellen.
Laatst dit gescoord via Ebay Duitsland:
Ik twijfel nog of ik het ga plaatsen: het is een heel karwei, niet onmogelijk natuurlijk, en ik kan de ontvanger niet op de normale locatie plaatsen, omdat bij mij mijn aftermarket kanteldak in de weg zit. Heeft sowieso geen haast, dus ik denk er nog ff over na. De elektrisch bedienbare ruiten lijken me gemakkelijker, maar vind ik minder noodzakelijk en je krijgt van die gaatjes in je portierbekledingen.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Als je het dan doet, doe het dan gelijk goed met ook elektrische ramen achter , of zitten die er ook bij?
Die zwarte dingen moet je vastzetten met schroefjes, vergelijkbaar met hoe de beplating bij je voeten tegen de instap zit.
OK, cool!
Nope, geen elektrische ramen achter. De verkoper had alleen nog die voor links achter, vind het overbodige luxe en de kabels daarvoor zitten ook niet op deze draadboom.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Dat ontvangertje + bolletje kun je wel ergens anders knutselen. Bij 1 van mijn vorige BX-en zat die bovenin de kap van de tellers, had daarom ook erg goede ontvangst
Komt wel goed inderdaad.
Wat kun je trouwens toch heerlijk scheuren met zo’n licht benzinewagentje zeg. Met die lekker progressieve vermogensopbouw en snel schakelende bak op die uitgestorven provincieweggetjes. Heerlijk was dat net.
Kan ik de centrale vergrendeling ook zo inbouwen dat het zonder de plip werkt? Dus dat ik gewoon alles op slot kan doen door het portierslot aan bestuurderszijde of passagierszijde (of de achterklep) op slot te draaien met de sleutel? Stel dat ik alleen die ontvanger tussen de zonnekleppen achterwege laat bij het inbouwen, zou het dan zo werken?
Die ontvanger kan je gewoon weglaten, daar werkt het systeem wel om!
Inbouwen van de gehele kabelboom is niet zo erg veel werk, maar je hele interieur moet er uit. Reken op een dagje klussen…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Indaad, die kan je gewoon weglaten.
Kijk alleen wel even naar je CV motoren. Als jij een setje met plip hebt, zit er als het goed is maar 1 CV motor tussen met 2 stekkeraansluitingen, de rest allemaal met 1 stekkeraansluiting. Die met 2 stekkeraansluitingen (bruin en wit meen ik) is de signaalgever. Dus als je die in je bestuurdersdeur hangt, gaan alle andere deuren van het slot via de bestuurdersdeur.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Dat klopt, naar mijn weten heeft alleen de break een kabelboom gehad waarbij ook alles op slot gaat bij de bijrijdersdeur.