Past een aluminium carterpan van een xm turboct of een xm 2.0 16v op een BX 1.9 GTi?
Is hier iemand bekend mee?
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik denk het wel, daar beide genoemde types ook XU motoren zijn.
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Maar de subframes van een XM en een BX zijn wel heel anders! Daardoor is de ruimte waar die carterpan komt te zitten mogelijk anders ingedeeld. Toch goed kijken dus!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Op een BX serie 2 en 3 past dat gewoon.
Alleen op een serie 1 niet. (vanwege de extra balk in het subframe)
Wel lag me bij dat van de 2 liter XU blokken de blokhoek anders is dan van de 1.6 en 1.9 XU
Dus de onderkant van de pan zal dan niet optisch niet helemaal vlak zijn met de bodemplaat van de auto.
En waarschijnlijk zal er meer olie in gaan.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Nuttige opmerking, BasisBIX! Moet je nog iets met de oliepomp in verband met eventuele diepteverschillen van die carterpannen?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik denk het niet als je hem gewoon vult tot op de max. van de peilstok.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90