Ik ga zeker mijn ervaringen hier achterlaten.
Na de vakantie ben ik van plan om een afspraak te maken met ATM.
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 03-03-2011
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
gepperd schreef:
P.s. Belastingfraude vind ik wel erg dik aangezet, er zijn veel E-Hdi’s die rondrijden met lichtmetalen velgen.. Deze voldoen ook niet meer aan de CO2 normen, en is dan ook belastingfraude. Chiptunen is vele malen moeilijker te achterhalen..
Klopt beide vormen zijn belastingfraude….
DS3, Blanc Banquise/Noir Onyx, Pack Perfo, Pack Select Confort Myway
18 Mei 2011 Ds3 Ontvangst
01 Jun 2015 DS3 af, over naar captur… aircross 7mnd levertijd, was mij te lang.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
gepperd schreef:
P.s. Belastingfraude vind ik wel erg dik aangezet, er zijn veel E-Hdi’s die rondrijden met lichtmetalen velgen.. Deze voldoen ook niet meer aan de CO2 normen, en is dan ook belastingfraude. Chiptunen is vele malen moeilijker te achterhalen..
En toch is het zo. Moeilijker te achterhalen of niet, het MAG officieel niet en als je het wél doet neem je dus zelf een bewust risico. In het geval van een leasewagen neem je zelfs het risico met een wagen die niet eens van jezelf is.
Kijk, we weten allemaal dat controle niet makkelijk is. Maar geeft dat dan gelijk een vrijbrief om het maar te doen?
Ik ben uberhaupt verbaasd over wat men allemaal met z’n leasewagen doet: Led-lampjes aanbrengen, ledlampen laten branden met dimlicht ( mag niet eens) chip-tuning, uitlezen met NEP-lexia’s uit china, stadslichtjes verwijderen, enz enz enz. En allemaal met een auto die niet eens van jou is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Niet elke belasting ontlopende DS3 is gelijk een lease bak hoor. De mijne is gewoon privé gekocht. Tunen vind ik ook wel intressant, maar dan vooral voor een iets hoger koppel onderin. Maar vanwege de garantie neem ik de gok niet. Stadslicht in combinatie met de Led dagrij verlichting vind ik wel een mooie gok om te doen. En de lm velgen zitten er al bijna 7000 km illegaal onder.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
DS3-Black schreef:Niet elke belasting ontlopende DS3 is gelijk een lease bak hoor..
heb ik dat ergens neergezet?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
waterman schreef:gepperd schreef:
P.s. Belastingfraude vind ik wel erg dik aangezet, er zijn veel E-Hdi’s die rondrijden met lichtmetalen velgen.. Deze voldoen ook niet meer aan de CO2 normen, en is dan ook belastingfraude. Chiptunen is vele malen moeilijker te achterhalen..
En toch is het zo. Moeilijker te achterhalen of niet, het MAG officieel niet en als je het wél doet neem je dus zelf een bewust risico. In het geval van een leasewagen neem je zelfs het risico met een wagen die niet eens van jezelf is.
Kijk, we weten allemaal dat controle niet makkelijk is. Maar geeft dat dan gelijk een vrijbrief om het maar te doen?
Ik ben uberhaupt verbaasd over wat men allemaal met z’n leasewagen doet: Led-lampjes aanbrengen, ledlampen laten branden met dimlicht ( mag niet eens) chip-tuning, uitlezen met NEP-lexia’s uit china, stadslichtjes verwijderen, enz enz enz. En allemaal met een auto die niet eens van jou is.
Blijkbaar nemen leasemaatschappijen het zelf ook niet zo nauw met de regels, want op mijn (en die van ca. 10 collega’s) offerte stonden de niet toegestane lichtmetalen velgen. De leasemaatschappij keurt zo’n offerte vervolgens vrolijk goed, blijkbaar zijn zij zelfs niet bang voor het risico.
@ Pounder: staar je niet blind op 1 PK meer of minder. Bovendien beloven tuningbedrijfsjes nogal eens wat PK-winst, wat in de praktijk niet altijd uit blijkt te komen. Het kan dus zomaar zo zijn dat Fasttech die 20 pk er echt uit haalt en dat Ziptuning op 18 pk blijft steken.
IK ben het hier wel met Waterman eens. Dat je dit soort dingen doet met een prive auto is je eigen keuze en je hebt het volste recht een gok te nemen. Of die nu wel of niet strafbaar is.
Om met je leasewagen aan de boemel te gaan op dit vlak gaat wel ver. Mijn zorg bij leasewagens ging nooit verder dan het als goed huisvader voor het welzijn van de auto zorgen. Zodra er iets is, hop naar de dealer en je belt maar als het klaar is.
Ik zou niet weten hoe ik het bij de baas moest uitleggen als de wagen stil valt en vervolgens de Lease maatschappij belt met de melding… meneer heeft de wagen vernaggelt en de BD komt met een naheffing…
Waarom toch chippen ??? Had dan die auto met dat vermogen gekocht of een vw die met fabrieksgarantie een chip upgrade kan krijgen. Wat denk je van die 18 PK extra te gaan merken ? waar komen die pk’s erbij ? Als je het al merkt, na een weekje is het gewoon geworden.
Die leasemaatschappij lijkt het niet zo nauw te nemen met de regels misschien. Mocht je echter een keer in een fuik rijden waar iedereen fijn alles uitpluist zou je wel eens pech kunnen hebben.
Daarbij, toen ik voor een eco mercedes aan het kijken was, zo’n 180 ding oid, kreeg ik van de dealer heel duidelijk te horen wat de beperkingen waren qua aanpassingen. Trekhaak etc andere wielen . Het zou technisch wel passen, maar bij een apk oid voldeed de wagen niet aan de wettelijke eisen en zou er dus een probleem ontstaan.
Ach, het hangt er vanaf. Chiptunen zou ik nooit doen. Maar ik heb bij mijn vorige auto (207) wel de bumper laten spuiten in carosseriekleur, zonder dat ik de LM daarvan op de hoogte heb gesteld. Nooit meer wat van gehoord, ook niet bij inleveren. Auto werd er ook alleen maar beter op, want twee jaar later besloot Peugeot de bumpers standaard mee te spuiten… Ik was dus trendsetter
Het hangt van de aanpassing af vind ik… Velgjes heb ik ook niet zo’n problemen mee, zeker niet als de LM akkoord is. Motorisch vind ik een ander verhaal, zeker als je de LM niet in het verhaal betrekt…
Overigens is het risico altijd voor jezelf, een werkgever boeit het echt niet als jij een naheffing krijgt….
Vind het wel grappig. Iedereen download zich helemaal wezenloos etc…; daar hoor je niemand over. Maar een eHdi chiptunen dat is toch wel zo crimineel! Pas ook op voor de RDW als je andere velgen onder je auto doet, daar staat ook al 6 maanden op
Maar ik denk toch echt dat een ge-tunde DS3 zelfs minder CO2 kan uitstoten. Wie weet kan ik wel eens een extra CO2 meting laten uitvoeren.
Op het engelse forum zijn ze er in geslaagd de e-hdi te tunen. Volgens mij is de e-hdi daar nog maar net leverbaar. http://ds3club.co.uk/showthread.php?2627-e-hdi-remapping
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 03-09-2010
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
Pounder schreef:Vind het wel grappig. Iedereen download zich helemaal wezenloos etc…; daar hoor je niemand over. Maar een eHdi chiptunen dat is toch wel zo crimineel! Pas ook op voor de RDW als je andere velgen onder je auto doet, daar staat ook al 6 maanden op
Maar ik denk toch echt dat een ge-tunde DS3 zelfs minder CO2 kan uitstoten. Wie weet kan ik wel eens een extra CO2 meting laten uitvoeren.
Appels met peren.
Maar ik denk niet zozeer dat er hier een vinger op wordt gestoken tegen het chiptunen om zo de heilige uit te hangen. Het is meer dat er gewoon geen zekerheid is over of het nu wél of niet binnen de grenzen van het toegestane ligt. Daarom wordt er hier erg terughoudend gereageerd wat mijns inziens ook niet meer dan terecht is. Als wij hier allen zouden zeggen “Ja hoor, ze komen er toch niet achter” dan zit je mensen lekker te maken over een sterkere motor, terwijl je gewoon geen zekerheid kunt bieden over de consequenties. Ik weet zeker dat er hier niet gewacht wordt op dagelijkse threads van mensen die een naheffing krijgen omdat ze hier hadden gelezen dat het wel mocht.
Uiteindelijk ben ik ook erg geïnteresseerd of het kan, puur omdat ik het altijd mooi vind als ergens meer uit wordt gehaald dan oorspronkelijk gespecificeerd. Met mijn VTi is het overigens voor mijzelf totaal niet interessant. In die zin zou ik dus ook zeggen dat iedereen mijn zege volledig heeft, het is je eigen keuze, je eigen verantwoordelijkheid. Mocht je ineens (even zwart-wit) krom moeten liggen omdat ze 6000€ BPM eisen plus een boetebedrag zal ik er niet wakker van liggen. Je kunt immers niet zeggen dat je niet gewaarschuwd bent
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 03-03-2011
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
deze kwam ik tegen. Er staat dat ze rekening houden met de emissie normen (het is dan wel een belgse website)
DS3, Blanc Banquise/Noir Onyx, Pack Perfo, Pack Select Confort Myway
18 Mei 2011 Ds3 Ontvangst
01 Jun 2015 DS3 af, over naar captur… aircross 7mnd levertijd, was mij te lang.
Heb mijn vorige megane 1.9dci en mijn huidige 2.0dci bij ziptuning laten doen, zeer goed bevallen en bij elkaar al 300.000 km gereden zonder problemen. Zal best een standaard aanpassing zijn, maar als je er weggaat weet je niet wat er gebeurt. Auto trekt zoveel sneller, echt niet normaal. Zou geen elkel probleem zien om weer naar hun te gaan.
Twee of drie weten meer dan 1
DS3Breda schreef:deze kwam ik tegen. Er staat dat ze rekening houden met de emissie normen (het is dan wel een belgse website)
90pk hdi is niet hetzelfde als de e-hdi 92pk.
Misschien een belangrijke vraag bij dit onderwerp, is de e-hdi hardwarematig gelijk aan de 110pk hdi?
Zo ja, dan moet aanpassing van de map naar 110pk niet zo’n punt vormen (zeker als je de fabriekant map neemt)...
Ik denk overigens ook dat je gewoon verwend raakt. Als ik het vergelijk met de 2.0L V6 uit m’n Rover heeft de Ds3 al heel vroeg bergen koppel, maar nu ik al twee weken niet in de Rover gereden heb lijkt het allemaal toch wat minder krachtig en wordt het meer gewoon.
Al is het een diesel en mis ik het vermogen van de V6, de e-hdi heeft gewoon wel één nadeel en dat is dat het blok niet zoveel vermogen heeft om de trekkracht onderin voort te zetten. Puur daar naar kijkend zou ik graag een andere map voor het blok willen hebben..