haken en ogen bij het bestellen van een Berlingo
Gaardenier
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 22 juli 2011 07:38 PM

Beste Berlingo vrienden,
Ik ben een al wat oudere 2pk fan. Ik heb er zeker vijf versleten. Daarna met veel andere voertuigen gereden.
Nu begin ik een eigen zaakje en bestelde een Berlingo. Vooral omdat ik letterlijk én figuurlijk de boer op moet.
Bij het gesukkel om een wagentje te configureren op het internet komen oude Citroën herinneringen terug boven. Nergens geen actuele info beschikbaar. Documentie onder .pdf van vorig jaar of nog ouder. Op die manier verplicht men je om toch maar die configuratie bij je dealer te doen. Daar sta je dan voor voldongen feiten.
Het ergste is in mijn geval, ik heb een echt werfwagentje nodig, maar op de lange versie van het bestelwagentje zouden noch werfpak, noch gripcontrol beschikbaar zijn. Wél op de luxe uitvoering! Wat is dat toch allemaal? Op een werfwagen dus nietes !?
Is er hier iemand die gelijkaardige ervaringen heeft? Sommigen willen hun Berlingootje verlagen, daar heb ik begrip voor. Maar met het werfpak staat je wagentje iets hoger dan normaal, en dat had ik juist gewild. Ook de volledige ESP, die in het pakket gripcontrol zit, kan helpen op paadjes op het platteland.
Dit gedoe bleek slechts op de pc van de dealer te zien, middels grijze, niet aanklikbare mogelijkheden.
Dank bij voorbaat voor enige hulp, want achteraf is enerzijds te duur en bovendien is de wagen dan niet meer conform.

Profiel  

jakkerma
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546

- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Gepost: 24 juli 2011 02:55 PM
  [ # 1 ]

Dit komt nooit goed op deze manier.
Het lijkt me dat U helemaal geen Citroen moet kopen!

Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook