10 van de 11
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 Volgende > 
   
De CX van Jaap; trillen boven 80 km/h
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 oktober 2013 01:00 PM
  [ # 136 ]

Niet correct. De hele handel is middels de temperatuurschuif op de kachel thermostatisch geregeld.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 oktober 2013 01:45 PM
  [ # 137 ]

?? Daar is op het sm deel een hele discussie over geweest waar we niet 100% uitkwamen…

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 oktober 2013 01:46 PM
  [ # 138 ]

Omdat jullie allemaal eigenwijs zijn…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 oktober 2013 01:48 PM
  [ # 139 ]

tongue wink Ik beweerde daar, aan de hand van het onderdelenboek, hetzelfde als jij. Hoe wordt het dan precies geregeld? Dat werd namelijk niet duidelijk.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 28 oktober 2013 02:01 PM
  [ # 140 ]
waterman schreef:

Omdat jullie allemaal eigenwijs zijn…

jij niet dan ? Laughing  Laughing  Laughing
sorry, kon het niet laten.

terug naar het draadje van Jaap:

interessante airco info Jaap. ga kijken of ik hier iets mee kan/wil in mijn s.1 (moet eerst weer rijden)

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Jaap Comfort
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 19-07-2011

- CX 2400 GTi
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Lignage
Gepost: 03 november 2013 06:57 PM
  [ # 141 ]

Ik rij al een tijd rond met een kleine LHM lekkage bij de voorwielen.
Op den duur wordt dan een bende en komt het wellicht ook een keer op de remschijf terecht en dat is zeker niet fijn.
De lekkage blijkt een lekke lekzak te zijn, precies waar de retourleiding ingeprikt zit op de de lekzak.
Ik heb ze links en rechts voor vervangen door nieuw.

Op zich geen heel lastige klus.
Je moet de veercilinder met stang en lekzak in zijn geheel verwijderen.
De splitpen waarmee de stang aan de bovenste draagarm vastzit kan goed vastgeroest zitten.
Aan de rechterkant ging het bijna vanzelf.
Links met ik de splitpen uitboren. Met boortje 2.5 mm gaat dat prima. Er is zelfs ruimte in de wielkast voor je boormachine !
Ik heb het geheel maar even uit elkaar gehad om te zien of er slijtage zichtbaar is.
Een enkel klein krasje op de zuiger heb ik wel kunnen ontdekken maar volgens mij kan het nog wel even mee.
Ik het het geheel weer in elkaar gezet en getest.
Geen lekkage meer.

Het probleem van het dansen is als volgt:
Voor het rode licht sta ik stil. Wanneer ik mijn voet van de rem hal dan gaat de voorkant spontaan een beetje omhoog en na ca10 s. weer omlaag en weer omhoog enzovoort.

Ik heb de voorste hoogteregelaar eens opgezocht om deze uit elkaar te halen en schoon te maken.
Lijkt eenvoudig maar voordat ik de hoogteregelaar in mijn handen had heb ik heel veel moeite moeten doen om de beschermkap van de hoogteregelaar te verwijderen. Je komt daar heel moeilijk bij.
Aan de onderkant van het voorste subframe lopen 2 HD leidingen voor de hoogteregelaar. Die heb ik ook vervangen.
Je kunt er allemaal heel slecht bij maar uiteindelijk is het allemaal gelukt.

Morgen proberen of het probleem over is.

Afbeelding Bijlagen
IMG_0001.jpgIMG_0003.jpgIMG_0004.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Groeten,
Jaap

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 november 2013 07:37 PM
  [ # 142 ]

goed bezig very good
maar waarom de gehele cilinder eruit gehaald?
omdat je toch de draagarm los had,kun je alles toch zo vanaf die zijde monteren.
hoogte regelaar is inderdaad kl om bij te komen.

vgf

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5387
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 03 november 2013 07:37 PM
  [ # 143 ]

Als het niet over is zou het misschien ook nog aan speling van de stabilisatorstang kogels kunnen liggen.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 november 2013 07:42 PM
  [ # 144 ]

je bedoeld bij de verbingsarmpjes?

vgf

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Jaap Comfort
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 19-07-2011

- CX 2400 GTi
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Lignage
Gepost: 03 november 2013 08:18 PM
  [ # 145 ]

Het dansen kan natuurlijk nog andere oorzaken hebben.
Maar ik ben begonnen met de hoogteregelaar.
Die was voorzien van “grijze” LHM dwz met slijpsel van ??
Of het helpt weet ik niet maar in ieder geval is de hoogteregelaar nu schoon.

De cilinders heb ik eruit gehaald omdat ik wilde zien hoe de conditie was van het geheel.
Was niet per se noodzakelijk maar je kunt dan wel overal goed bij.
Bovendien heb ik ook gelijk nieuwe HD leidingen gemaakt van de hoogteregelaar naar de veercilinders.
Als je eenmaal bezig bent . . . . . .

Groeten,
Jaap

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 november 2013 08:19 PM
  [ # 146 ]

Ook de dashpot er uit gehaald?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Jaap Comfort
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 19-07-2011

- CX 2400 GTi
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Lignage
Gepost: 03 november 2013 08:25 PM
  [ # 147 ]

Dashpot ?
huh

Groeten,
Jaap

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5387
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 03 november 2013 08:50 PM
  [ # 148 ]
F.SvM schreef:

je bedoeld bij de verbingsarmpjes?

vgf

Ja, zoiets…
Ik ben niet zo thuis in CX, maar de hoogteregelaar zit dacht ik bij alle klassieke hydropneumaten verbonden met het midden van de stabistang.
Als er nou behoorlijk speling zit op de kogeltjes van de verbindingsstangetjes kan ik me zo voorstellen dat het wel invloed heeft op de hoogteregeling.
Ik meen me te herinneren dat er al eens iemand hier melding heeft gemaakt van een soortgelijk probleem.

Dashpot ken ik eigenlijk alleen van carburateurs, zo’n dempertje.
Zit die ook bij de hoogteregelaar van CX?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 november 2013 09:11 PM
  [ # 149 ]

Ja. Kan er alleen met een apart soort sleuteltje uitgehaald worden. Dat kun je vrij makkelijk zelf maken. Als de dashpot vervuild is dempt hij niet goed en kan de wagen ook gaan dansen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 november 2013 09:22 PM
  [ # 150 ]

Maar waar zit die dan jan?
En wat is dat voor ding?ik ken het niet

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
10 van de 11
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook