













































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
IN de hoogteregelaar!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Oké ,vandaar dat ik het niet wist,want ik heb nieuwe.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.


Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 19-07-2011
- CX 2400 GTi
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Lignage
Wat ik heb gedemonteerd van de hoogte regelaar is:
- moertje op de centrale as.
- stofkap
- klemring
- membraan
- schotel
- veer
en dat aan beide kanten.
je kunt dan het centrale asje er uit halen.
het geheel schoongemaakt met remmenreiniger en weer in elkaar gezet.
geen speciaal sleuteltje nodig gehad.
Uit het midden zit ook nog iets dat ik heb laten zitten. Is dat misschien de dashpot ?
Groeten,
Jaap





























Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja
Op de site van de ds club is beschreven hoe een hoogteregelaar te reviseren.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.


Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 19-07-2011
- CX 2400 GTi
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Lignage
Ze zweeft weer zoals het hoort.
Het schoonmaken van de hoogteregelaar heeft blijkbaar gewerkt.
Groeten,
Jaap




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
jantje1948 schreef:Ook de dashpot er uit gehaald?
Zit hier gewone schroefdraad op?
Heb een oude uit elkaar gehaald om te kijken hoe 1 en ander werkt.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





























Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Weet ik niet. ik weet alleen dat je even een sleuteltje moet fabrieken om de dashpot er uit te kunnen krijgen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
dat lukt met een punttangtje.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dat had ik dus geprobeerd ,maar hij zat vast.
En ik was bang dat ik hem beschadigde,zodoende mijn vraag.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
dan even warm maken. Meestal helpt doorblazen met breakleen en perslucht ook voldoende.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>


Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 19-07-2011
- CX 2400 GTi
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Lignage
Gisteren moest in Nijmegen zijn voor mijn werk.
Omdat ik ook wilde tanken ben ik even naar onze oosterburen geweest.
Bij Aral Ultimate 102 er in gestopt (e 1,62 per liter)
Voor Duitse begrippen dure benzine (1,53 voor euro95)
en hoe rijdt dat nu tov euro 95 / euro 98 ?
Voor mijn gevoel loopt de motor soepeler.
Gaat ie ook harder ?
Weet ik niet, het gaat hard genoeg boven de 150 krijg je zoveel windgeruis dat ik niet harder wil.
Wat me de laatste tijd opvalt is een trilling van de auto als ik ca 80 km/h of harder ga.
Balanceren is onlangs gedaan (nieuwe winterbanden)
Ik voel wel enige speling op de binnenste stuurkogels, zou dat het kunnen zijn ?
Groeten,
Jaap












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ja dat zou goed kunnen. Wordt het in bochten minder?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>


Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 19-07-2011
- CX 2400 GTi
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Lignage
In een bocht lijkt het wel minder te worden.
Het originele axiaalstuk bevat volgens mij een rubber om trillingen te dempen.
De speling die ik voel kan natuurlijk gewoon het rubber zijn dat wordt ingedrukt.
Lastig om te bepalen wat nog acceptabel is.
Ik heb een nieuw axiaalstuk van Moog maar daar zit het rubber niet in.
Kan ik dit gewoon gebruiken ?
Groeten,
Jaap
Die axiaal stukken ( wist niet dat die zo heten) zijn er in diverse lengtes.
Je moet even goed meten of je de juiste sporing nog kunt afstellen.
Weet je zeker dat je aandrijfassen en lagers goed zijn?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v