La Léo schreef:Pounder schreef:
Zou ik dan bv. de leds met dimlicht kunnen voeren i.p.v. met stadslicht?
Even iets anders hoor, maar mag ik eens vragen wat jullie daar eigen mee denken te bereiken, behalve mij irritant* en levensgevaarlijk recht in m’n bakkes schijnen met die verblindende rits kerstverlichting op een verder donkere weg?
Voor de goede orde: da’s dus mijn mening hè, dat dit irritant is.
In de meeste auto’s kunnen de mistlampen en dimlicht aan. En als je er last van heb doe je gewoon je ogen dicht
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
@Pounder: Helaas heeft La Léo het niet over de mist- en of dimlichten die haar irriteren, maar onze dagrijverlichting die in het donker nogal verblindend kan zijn (daarom gaan ze standaard ook uit zodra de andere verlichting wordt ingeschakeld).
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Pounder schreef:In de meeste auto’s kunnen de mistlampen en dimlicht aan.
Ja en ook dat is dus verboden! En niet voor niets.
Dramlampjes noem ik die altijd. In dezelfde irritatie-categorie als die zelf ge-HobbyBob-te verblindende goedkope nep-Xenon, waarbij men steevast verzuimt opnieuw de koplamphoogte af te stellen. (omdat alleen een professional daar de apparatuur voor heeft, uiteraard)
Dit alles meestal gevoerd door van die gasten met Thunderdome 38 uit de speakers op volumestandje 11 en petjes op hun knar, maar dit laatste is natuurlijk een zwaar vooroordeel - jij draagt ongetwijfeld een geruite gleufhoed en draait Vivaldi.
Pounder schreef:En als je er last van heb doe je gewoon je ogen dicht
Deal! Maar dan niet gaan huilen als ik daardoor ietwat op jouw weghelft afdwaal en heel de flank uit je belasting-arme kerstboom rijd.
Pounder schreef:Ik vind het jammer dat er niet gewoon antwoord gegeven kan worden zonder al die poepas.
Misschien heeft er hier wel simpelweg niemand een antwoord op jouw oorspronkelijke vragen, behalve dan de tweede vraag, want daarop blijkt het antwoord “ja”
- Of het het loont om een Lexia III zelf te kopen
- Of je de leds met dimlicht kunt voeren i.p.v. met stadslicht
- Wie er nog meer “geheime” snufjes met de Lexia III kent
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Pounder schreef:In de meeste auto’s kunnen de mistlampen en dimlicht aan.
Dat klopt. Alleen is een mislamp zo gemaakt dat de lichtbundel breed is en naar BENEDEN schijnt. Dus niet recht in je ogen zoals met DTRL’s. Daarom mogen die LED dingen niet branden met dimlicht. Ook bij dimlicht is de lichtbundel naar het wegdek gericht, uit het gezichtsveld van tegenliggers. Als de vrij felle LED’s banden in het donker bij ingeschakeld dimlicht kan een tegenligger lelijk verblind worden met alle gevolgen van dien.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Vandaag bij dealer geweest het was niet mogelijk om hem inte stellen via computer maar hij zij ik kan wel een extra knopje met een draat in bouwen dus aanzetten waneer ik wil maar ik vond het een beetje te duur reken maar op 90 euro was ongeveer een uur werk
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 29-09-2007
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Nou Dit topic had ik even niet gevolgd!! Ik laat m’n Ds3 maar zoals die is Buiten de extra peekaatjes dan
vermogen is hoe hard je de muur raakt! koppel is hoever je de muur meeneemt!!