Ik kom er niet goed uit, ik heb alle draadjes die over autoradios gaan van de c3 doorgespit en ook wat engelse fora bekeken.
Ik weet inmiddels dat als je de autoradio van een c3 jonger dan 2005 een iso adapterkabel nodig hebt maar voor een C3 uit februari 2004 blijkbaar niet. Die kun je zo aansluiten maar ik lees in een ander forum dat je de rode en gele draad moet wisselen.Waarom is dat en kan dat zomaar?
Ik las dat dat constant spanning trekt van de accu en dat deze dus sneller leeg gaat ook als je de auto hebt afgesloten.
Wie kan mij helpen aan een stappenplan voor de inbouw? Kan ik het echt zelf of moet ik naar de dealer?
gr. Edwin
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Heb zelf een C3 gehad.
1.6 16v Sensodrive met alle optie’s
Bouwjaar 1 aug 2003
48-ND-JH
voor een beeld vorming verwijs ik naar mijn site.
((zitten nog wel wat foutjes is en is niet helemaal up-to-date maar kun je zien wat ik ervan gemaakt heb.))
Voor mijn auto had ik een adapter nodig om mijn Kenwood dubbel-din te laten werken met mijn stuurbediening.
de stuurbediening ging werken als een soort van afstandsbediening op de radio.
als je een Kenwood hebt die erin zou moeten. Ik heb alle adapters liggen (zelfs de dubbel-din van Kenwood) want ben inmiddels eigenaar van een DS3 Racing.
rode draad en gele draad omwisselen heeft geen effect.
is er alleen voor dat sommige radio’s dit wel nodig hebben om constante spanning te hebben voor het (zender geheugen) en het aan en uit schakelen via het contact slot.
weet niet welke optie’s u C3 heeft maar ik ben altijd even bereid om u te kunnen helpen met eventueel inbouwen/aansluiten van de radio.
Ik had geloof ik wel (weet ik niet helemaal zeker meer) de wijziging van de radio wel laten aanpassen in de boordcomputer van de C3.
Maar net als ik al zeg, weet ik niet zeker meer.
mocht u nog vragen hebben, stel ze gerust