










Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
heel beroerd zoiets. Bijzonder dat de benzinetank niet in de hens is gegaan. Hopelijk was ze verzekerd tegen brand? Sterkte


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Damn…. dat is even flink balen, helemaal door zo’n waardeloze oorzaak. Sterkte!




































Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Heel spijtig! Dat ze economisch total-loss is, geloof ik graag. Maar als de auto voor jou zoveel emotionele waarde heeft, zou ze dan met flink wat donororganen misschien toch nog hersteld kunnen worden?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Weet ff niet wat ik hierover moet zeggen… In elk geval heel veel sterkte gewenst!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Heel erg balen!
Waren de draden naar de trekhaak niet voorzien van een zekering? Die zou toch moeten sneuvelen bij kortsluiting?
Citroen!














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik vraag mij even af hoe er kortsluiting kan ontstaan als de verlichting uitgeschakeld is, de motor niet loopt en de remlichten en/of knipperlichten uit staan. Zat er een ongezekerde 12v vanaf de accu op de stekkerdoos?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Wat een bot einde van een CX zeg, sterkte. En goede vraag van Driver trouwens: dit zijn toch precies de euvels waartegen een zekering ons zou moeten beschermen??
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Klopt, de stekkerdoos was niet gezekerd. Vandaar dat dat nog een van de klussen was die ik wilde aanpakken, incl. vervangen van het kabelboomjpe. Het was me namelijk al eerder opgevallen dat die er niet heel fris meer uitzag door alle weersomstandigheden. Was overigens ook nog een orrigineel kabelboompje. Laat het voor anderen ook een les zijn.
Qua herstel zou het theoretisch kunnen om haar te herstellen. Maar dat betekend wel hetvolgende: Nieuwe binnenschermen aan beide kanten, buitenscherm links, hoedenplank, kofferbakbodem, de plaat achter de achterbank, d-stijl links, ruiten, en al het plastic en elektrawerk achter. Is dus geen doen, of het moet een totale restauratie worden. En dat is nog maar hetgeen wat ik op het eerste gezicht gezien heb. Daar ga ik niet aan beginnen aangezien ik niet de ruimte heb voor nog een restauratieproject en al helemaal het geld niet. Ze gaat voor de sloop heb ik besloten. Er zitten overigens 4 knoeperharde deuren in dus als iemand interesse heeft? Maar dat is hier geloof ik niet de juiste plaats om dat aan te bieden.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Balen hoor, om zo van je auto af te komen.
Collega van mij heeft exact hetzelfde euvel gehad met zijn Volvo. Bleef beperkt tot uitgefikte stekkerdoos, maar dat was meer geluk dan wijsheid.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De lampen zijn allemaal gezekerd, zoals Waterman ook schreef. Toch een permanente 12V zonder zekering?
Citroen!
Vreselijk! Ik weet helaas hoe het voelt.. Ik raad je aan geen overhaaste beslissingen beslissingen te nemen over de sloop. Het lijstje wat je noemde is wel lang.. maar toch
























Totaal aantal Berichten: 5490
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Visa 1.4 TRS schreef:Sterkte! En als je dat ding ook nog geerft hebt is het nog vele malen erger!
Dit is zwaar .....
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
yke schreef:Vreselijk! Ik weet helaas hoe het voelt.. Ik raad je aan geen overhaaste beslissingen beslissingen te nemen over de sloop. Het lijstje wat je noemde is wel lang.. maar toch
Wat zou ik er volgens jou dan mee moeten doen? Het punt is dat ik maar één garagebox ter beschikking heb, waar nu een DS in staat die ik aan het restaureren ben. Ik zal de dame moeten schorsen en op een plek moeten zetten waar ze beschermd is tegen vandalisme. De DS gaat nog behoorlijk wat tijd en geld in zitten. De cx krijg ik niets voor vanuit de verzekering, dus daar moet ook behoorlijk wat eigen geld in gestoken worden. Daarnaast is de lijst met punten die ik al noemde nog niet eens het enige wat gedaan moet worden. Maar ik sta open voor ideeen, dus wellicht heb jij of iemand anders er een andere kijk op? De basis is tenslotte goed voor restauratie, maar ik zie er wel erg tegen op.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
DriverD schreef:De lampen zijn allemaal gezekerd, zoals Waterman ook schreef. Toch een permanente 12V zonder zekering?
Ik zal er morgen nog eens goed naar kijken. Hoe kan de brand anders ontstaan zijn? Wat overigens wel continue in mijn hoofd blijft rondspoken is dat de dame de hele nacht, dus ruim 8 uur, stil heeft gestaan. Het regende niet en het waaide niet, om de mogelijke aanleidingen tot kortsluiting even te benadrukken. Stel dat er sluiting zat in de draadboom, zoals de technische recherche schetste, dan zou dat de avond ervoor al veroorzaakt zijn. Ik heb er toen mee gereden. Dan heeft die draadboom dus 8 uur lang zitten smeulen voordat het zaakje tot ontbranding kwam. Gek toch? Het lijkt mij dat het dan al veel eerder vlam had moeten vatten.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Misschien heeft het zakken van de auto een draad afgeklemd en zo kortsluiting veroorzaakt?
Citroen!