14 van de 21
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
Mijn dame is gecremeerd! Kleine update
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 juni 2012 08:24 PM
  [ # 196 ]
Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 juni 2012 08:54 PM
  [ # 197 ]

Mooi mooi
Eind van de week weer rijden?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 24 juni 2012 09:03 PM
  [ # 198 ]
F.SvM schreef:

Mooi mooi
Eind van de week weer rijden?

Dat was eigenlijk wel de bedoeling, maar omdat het gisteren wat tegen zat ben ik minder opgeschoten dan gepland. Daarnaast doe ik alles in de avonduurtjes dus dan kun je ook niet hele grote stappen maken. Het blok ligt er allen in en er is verder nog niets gedaan, dus moet alles nog aansluiten en installeren. Van de week eerst de kabelboom uit de Break plukken en in de Grijze zetten. Dan kan ik ook verder met het interieur en de motorruimte gaan afbouwen. Anders zit er weer van alles in de weg als ik de kabelboom door het schutboard moet halen. Door het geweldige natte Nederlandse weer heb ik vanmiddag wel de voorbumper kunnen spuiten en nog wat klein spul. Dus die ziet er ook weer gelikt uit! Zal zo nog wel even wat foto’s plaatsen.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 24 juni 2012 09:34 PM
  [ # 199 ]

Het verse bumpertje

Afbeelding Bijlagen
2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 29 juni 2012 02:27 PM
  [ # 200 ]

Van de week druk geweest met de kabelboom van de Break omzetten in de berline. Wat een takkenklus is dat als je al die spaghetti-rommel hebt losliggen. Dus eerst de boelmaar eens gefatsoeneerd en het een en ander uit de knoop gehaald. Vervolgens weer netjes opgehangen aan het schuitboard en verdeel over de richtingen waar de kabelbomen naar toe lopen, dus links/rechts/achter/voren. Door het schutboard heen gehaald de motorruimte in en tevens het kabelboompje van de cruisecontrol netjes op dezelfde plek gehangen en doorgevoerd. De boel tot dusver opgebouwd en getest…. Kachel werkte niet naar behoren, verlichting brandde terwijl die niet hoorde te branden, rechterraammechnisme werkt niet meer en ruitenwisser doet het niet meer. Kachelunit was snel opgelost, massa. De rest ga ik vanavond nog maar een rustig naar kijken. Wel inmiddels het nieuwe zwarte dashboard op de plek gehangen en en nog wat kleine interieur dingen opgebowud waar ik niet meer hoef te zijn. Morgen toch echt proberen haar zo ver afgebouwd te hebben dat ze in ieder geval gestart kan gaan worden. Ben benieuwd of dat ook gaat lukken en dat we geen obstakels tegenkomen.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 juni 2012 02:40 PM
  [ # 201 ]

Succes moet zoeken.
Wat ik nog weet van mijn kabelboom( die in de break)
Daar paste alles goed was alleen op zoek naar 1 draadje en daar heb ik een week ,ja lach maar ,maar echt waar daar heb ik een week naar gezocht.
( die was van de achterlicht modulator)
Maar wel leuk om te doen.
Ik had toen een kabelboom van een luxe uitgevoerde berliner dus ik kon de draden voor de achterdeuren ook nog eens een keer verlengen.
Dit alles zit nu al weer een paar jaar en functioneerd naar behoren.

Nogmaals succes,

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 29 juni 2012 02:59 PM
  [ # 202 ]

Dank je Frank. Ik ben er gisteren ook maar mee gestopt om half tien ‘s avonds. Ik ben namelijk sinds de dame terug is elke dag tot laat bezig en was gisteren ook niet scherp meer. Dit zijn echt van die klusje waar je je koppie bij moet houden, althans ik.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 29 juni 2012 04:10 PM
  [ # 203 ]
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:

Het verse bumpertje

Normaal gesproken ben ik niet zo’n fan van gespoten bumpers op een CX, daar het meestal niet superstrak of netjes wordt gedaan, maar dit ziet er goed uit! Ben benieuwd naar het gemonteerde resultaat!!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 29 juni 2012 04:30 PM
  [ # 204 ]

Zijn de bumpers in kleur nog wel verkrijgbaar dan?

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 29 juni 2012 04:34 PM
  [ # 205 ]

2ehands (mits je fatsoenlijke exemplaren kan vinden).

Ik bedoel eigenlijk dat ik in de loop der jaren een hoop auto’s heb gezien waar mensen het zelf hebben gedaan en dat resultaat valt (in mijn ogen) vaak tegen…. Het kan heel mooi, maar dat vergt kennis en hoop voorbereiding.

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 29 juni 2012 06:02 PM
  [ # 206 ]

@ TRD

Ik begrijp precies wat je bedoeld, met gespoten bumpers die niet heel mooi zijn. Wat belangrijk is is dat je gewoon goede verf aanschaft in de juiste kleur en dat je werkt met een goede kunststofprimer. Zeker spuitbussen die bij een verfspecialist vandaan komen hebben een hogere (spuit) druk, wat het resultaat ten goede komt. Als je het netjes doet is het niet te onderscheiden van ‘orgineel ongespoten’. Bij mij is het dus wel te zien omdat ik de boel heb afgewerkt met blanke lak. Had ik het echt orgineel willen hebben dan had ik het met een matte blanke lak af moeten werken. Het is nu wat glimmend, maar het misstaat zeker niet (is mijn mening).

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 03 juli 2012 11:44 PM
  [ # 207 ]

Afgelopen weekend motorruimte geheel afgebouwd. Even gestart om te testdraaien en ze liep. Nog wel even brandstif systeeem goed ontluchten. Heb er nog niet mee kunnen rijden want de veercilinders achter moeten nog gemonteerd worden. Dus zonder hd-pomp heb ik haar even laten lopen. Even een vraag over die veercilinders achter:

Ik vind een berline altijd net iets te stug achter. Kan ik mijn (deelbare) breakbollen achter monteren of word ze dan achter echt te slap geveerd?

Bijgaand nog even een foto. Grille moet er nog op, maar moet de motorkapsluiting nog even aanpassen voor een met een schakelaar.

Afbeelding Bijlagen
1.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 04 juli 2012 12:01 AM
  [ # 208 ]

Gaat er ook al Heineken in een CX Confused:

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 juli 2012 12:31 AM
  [ # 209 ]

Ziet er al weer goed uit.
En de sierstrips eraf laten ,veel mooier

Succes
VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 04 juli 2012 09:05 AM
  [ # 210 ]

Heerlijk, dat smaken verschillen! Ik zou juist zeggen: “zo snel mogelijk de strips er weer op…” Wink Maar verder prachtig!

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
 
14 van de 21
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook