14 van de 17
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
Nelis Infra en de Goed Gekeurde Groene - We gaan beginnen!
Gepost: 31 januari 2013 10:58 PM
  [ # 196 ]
Nelis Infra schreef:

Maar heeft iemand een suggestie waar ik het onbehandelde staal mee kan behandelen om ervoor te zorgen dat het niet binnen de kortste keren wegrot? Alvast dank Very Happy

INOX-spray. Kun je toepassen voordat je gaat lassen. Voordeel: het brandt niet weg én ook de binnenzijde is dan meteen behandeld. Die kun je namelijk achteraf vaak niet meer bereiken.

Uiteindelijk kun je alles met een spuit doorblazen met Owatrol of Epifanes of RX of hoe heten al die middeltjes.


P.s. Super zeg, een 8,1 voor je master!!!!  very good

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 31 januari 2013 11:04 PM
  [ # 197 ]

INOX, staat genoteerd! Mocht je ooit een internationaal privaatrechtelijk probleem hebben Leontien, dan PM je me maar Wink (overigens stelt een master rechten niet zoveel voor hoor, je wordt pas echt opgeleid tijdens je specialisatie)

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
Gepost: 31 januari 2013 11:07 PM
  [ # 198 ]

Da’s toch met de meeste beroepen zo? Dat je pas leert als je eenmaal echt aan de slag gaat.

En die spray: het ligt er wel aan wat je gaat lassen. Kan me voorstellen dat je ook geen zin hebt 3 bussen leeg te spuiten op een binnenscherm, maar Sjors spuit meestal voordat hij een stukje plaat inlast (bijv. accubak)  eerst het hele plaatje met die spray aan beide zijden + de zijkanten. Dan eventjes drogen en dan lassen.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11794
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 01 februari 2013 12:18 AM
  [ # 199 ]

Goeie tip wel. Ik ben gewend om in voorkomende gevallen na het lassen met zinkspray aan de slag te gaan, maar dit lijkt nog een betere oplossing. Ik zal er eens naar omzien mocht er weer eens wat te lassen vallen Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 februari 2013 12:31 AM
  [ # 200 ]

Let wel op de lasnaden blijven onbehandeld.
Als je carroseriestaal gebruikt.
Heb je hetzelfde effect,de plaat roest niet alleen op de naden.(lasnaden)
Dus na het lassen de naden nieuws in de .....primer of weet ik het wat zetten
Anders kun je net zo goed niks doen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 01 februari 2013 12:43 AM
  [ # 201 ]

Klopt, dus de juiste volgorde is:

- INOX-spray
- Lassen
- Primer
- Lasnaden afkitten (anders komt er wellicht vocht tussen).
Wij gebruiken SpraySeal HS-m

- Daarna (eventueel ook inwendig) behandelen met RX, Owatrol etc. en/of
- Behandelen met ‘bodyschutz’/‘stone-chip’ coating (bijvoorbeeld voor bodems, dorpels)
Zoals deze:
SpraySeal LS-m

In beeld:
Je begint dus met een hééél klein plekje. ‘Even lassen’ denk je. Very Happy

Maar als je de slijptol eindelijk neerlegt, kijk je inmiddels hier tegenaan.


Dan ga je netjes aflassen

Primer aanbrengen

 

Nadenkit erop:


En tot slot underbody coating:


Hier komen in dit geval de kunststof kappen weer over dus totaal glad hoeft het gelukkig niet te zijn. Dat scheelt dan weer.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 01 februari 2013 12:45 AM
  [ # 202 ]

T gaat goed zo Niels, je bent lekker op dreef! Smile

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 01 februari 2013 01:51 AM
  [ # 203 ]

Ik gebruik voor alles wat niet in de lak komt ( bodem enzo) 1 laag alu primer van hempel, en daarna 3 of 4 lagen chloor rubber ook van hempel.
Het voordeel is dat dat spul heel snel droogt, na een uur kan de volgende laag al, en dat het iets elastisch blijft.
Een steentje stuitert dan weg in plaats dat de verf barst.

Het spul komt uit de scheepvaart, en dat moet goed zijn met al dat zoute water Wink

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 01 februari 2013 03:42 PM
  [ # 204 ]

klinkt goed.
linkje ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 01 februari 2013 07:24 PM
  [ # 205 ]

Ik haal het bij http://www.scheepsverf.nl , maar dan moet je direct 5 liter kopen.
Voor mij niet erg, want ik heb een boot.
Maar zelfde verf kun je ook bij watersport zaken wel krijgen, zal wel iets meer kosten per liter denk ik.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 03 april 2013 09:04 AM
  [ # 206 ]

Het voorscherm van de blauwe is ein-de-lijk af. Helemaal kaal gemaakt en behandeld. Ready to go dus. Daarom gisteren de Groene Pallas maar eens van stal gehaald na meer dan een jaar. Pfieuw, dat loopt wel bij je vandaan zeg - als je dat een jaar stil laat staan. Aan de andere kant: binnenkort een keer jmmj bellen om te vragen of ‘ie even wil helpen poetsen; dan blinkt ze wel weer Laughing

Anyway, de rechterachterband is van de velg afgelopen op een of andere duistere manier, dus 200 meter duwen werd ons een beetje teveel van het goede. Ze kreeg dus ff een lift. In ieder geval: het resterende stukje voorscherm van de Groene afgeslepen en toen het grote moment: kijken of het blauwe stuk erin zou passen. Heul lang bezig geweest met het uitmeten, dus een spannend moment!

Guess what? Past perfect. Very Happy Even snel wat foto’s gemaakt van hoe het eruit gaat komen te zien. Leuk he? Ik heb nog even een beginnetje gemaakt om het staal van het rechter binnenscherm van de Groene kaal te maken, volgende week verder. Daarna gaan we de voorkant er maar eens inlassen, en dan kunnen we gaan terugbouwen. Het duurt even, maar we gaan gestaag verder - we komen er wel! Wink

Gelukkig hebben we de foto’s nog.

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 03 april 2013 12:09 PM
  [ # 207 ]

De schoonmaakbrigade staat in de startblokken clean

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 17 april 2013 09:34 AM
  [ # 208 ]

Wat een gepruts zeg, om het stuk er een beetje netjes in te krijgen. Maar eerlijk is eerlijk: op meerdere punten gemeten, en overal komt het precies op de milimeter uit. De Nieuwe Neus zit er in! Met een spanband de boel twee milimeter naar elkaar toegetrokken, overal griptangen op om het een beetje recht te houden, en snel op een paar punten vastgepikt. Volgende week aflassen en de naden bewerken. Dan: voorscherm erop!

Ik moet zo langzamerhand maar op zoek naar de bumper én het linker-voor-stuk-met-rubber voor het voorscherm Very Happy

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
Gepost: 17 april 2013 11:26 AM
  [ # 209 ]

points

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11794
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 17 april 2013 12:11 PM
  [ # 210 ]

Mooi stuk werk weer!!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
14 van de 17
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook