3 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Nelis Infra en de Goed Gekeurde Groene - We gaan beginnen!
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 02 augustus 2011 08:44 PM
  [ # 31 ]

bravo Gefeliciteerd! Mooie kar…

Als er weer een voorscherm op zit, dan oogt alles anders…..... Wink

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 02 augustus 2011 09:24 PM
  [ # 32 ]

Niels,


Mooie bak man!!!
Veel plezier ermee.
Ik zal haar ook wel een keer bewonderen bij je thuis of bij Theo b.v.

Pieter,

Ook jij hebt een mooie kar , die heb ik een tijdje geleden gespot.
Je schrijft:


Tof hoor! Ik ga wat extra rondjes om het platsoen lopen, hoop dat je haar snel bij ons in de buurt parkeert! (Als het even kan zet je haar naast de mijne: word nu al vette foto!)

Pieter ik loop bijna elke dag daar waar je auto staat.
Ik weet niet of je daar woont maar er wordt daar regelmatig ingebroken , vandaag weer het zoveelste bewijs gezien.
Laat nooit iets zichtbaar liggen want dan heb je op zijn minst een defecte ruit en dat zou ook voor die mooie dame van jou echt zonde zijn!

Groet ,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 02 augustus 2011 11:57 PM
  [ # 33 ]

Nogmaals bedankt voor alle reacties. En ik zal niet meer rijden zonder voorscherm, I promise Laughing Helaas (of misschien ook wel gelukkig) eist m’n werk de laatste dagen alle tijd op en heb ik geen tijd gehad voor mijn CX. Maar dat maakt de dag dat ik eindelijk kan gaan beginnen extra leuk! Zondag staat een klusdag op het programma in ieder geval.

Verder kan ik berichten dat de werkplaats waar gelast gaat worden inmiddels in gereedheid is gebracht. Staal + lasapparaat + koffiezetter Laughing Er is plaats voor twee CX’en, het idee is om een voorbeeld serie 1 CX neer te zetten, naast die van mij. Zo kan er ‘afgekeken’ worden. Maar wellicht is er hier iemand die reeds ervaring heeft met het lassen van een voorscherm? Zo ja: zijn er bepaalde punten waar op gelet moet worden? Of zijn er echt belangrijke punten die absoluut aandacht verdienen? En misschien kunnen er bepaalde ‘upgrades’ plaatsvinden bij bijv. de accubak? Als we toch aan het lassen zijn…

Anyway, mijn to-do lijst hoop ik donderdag- of vrijdagavond te kunnen gaan maken. U leest het - uiteraard - als eerste Wink

P.S. Mark, ik heb mijn Berlingo daar ook altijd staan, tot nu toe zonder noemenswaardige problemen. Maar inderdaad, ik zorg ook altijd dat alles uit het zicht is en ik zet ‘m het liefst in een woonwijk, dus niet bij die bedrijven.

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 03 augustus 2011 10:54 AM
  [ # 34 ]

Niels,misschien wel verstandig om het voorscherm vast te schroeven IPV lassen.Je hebt het scherm toch losliggen.Voor later als je iets wil dan ligt het scherm er zo weer af.Heb ik zelf al een eerder gedaan werkt uitstekend.

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 03 augustus 2011 11:40 AM
  [ # 35 ]

[quote)

P.S. Mark, ik heb mijn Berlingo daar ook altijd staan, tot nu toe zonder noemenswaardige problemen. Maar inderdaad, ik zorg ook altijd dat alles uit het zicht is en ik zet ‘m het liefst in een woonwijk, dus niet bij die bedrijven.

Niels ik bedoel juist in de wijk.
Waar heb je de cx nu staan? Misschien kom ik a.s. zondag wel even kijken naar je nieuwe aanwinst , in ieder geval een erg mooie kleur Niels.
Anders pb maar ff.

Groet,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 275
Geregistreerd: 02-05-2006

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 03 augustus 2011 12:59 PM
  [ # 36 ]

Waar heb je de cx nu staan? Misschien kom ik a.s. zondag wel even kijken naar je nieuwe aanwinst , in ieder geval een erg mooie kleur Niels.

pb mij anders ook even daarover. Wil mijzelf niet uitnodigen, maar ik ben ook beneiuwd!!

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 06 augustus 2011 10:50 AM
  [ # 37 ]

Morgen is het zover en ga ik voor ‘t eerst ‘klussen’ Laughing De tafel gaat naar buiten, komt naast de auto. De koffiezetter en de laptop komen daarop met http://www.google.nl en www.citroen-forum.nl in de aanslag Mr. Green

Alvast een vraagje. Waar halen jullie je ontstekingsonderdelen als bougies, bougiekabels, bobines et cetera? Is dit goed te doen bij een universele autohandel? Of is dit juist zaak om bij een specialist te halen? Of een internetshop? Dan stap ik zo nl. eens op de fiets.

Verder ontdekte ik dat mijn CX bij de RDW bekend staat als ‘Citroën MAMJ’. Is dit iets wat ik moet gaan veranderen? Of is het harmless? En dan iets meer offtopic, hoe komt in hemelsnaam zo’n fout erin? Een keurmeester die nog nooit zo’n rare auto had gezien zeker Laughing

Afijn, thanks maar vast alweer!

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 augustus 2011 10:53 AM
  [ # 38 ]

De meeste onderdelen voor het onderhoud kan je gewoon bij de goede automaterialen zaak halen. Bij jullie is dat Ferwerda toch? Bougiekabels zijn lastiger, zie daar voor de website van “CTA” en “CX basis”. Verder kan je natuurlijk voor alles bij Garage Hydraulique terecht.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 06 augustus 2011 11:36 AM
  [ # 39 ]

MAM zijn de begin letters van je chassisnummer. Welk merk ontsteking heb je in jou CX zitten, let daar even op voordat je alles nieuw koopt? Ga er vanuit dat jij ook contact punten hebt in deze schone dame, als dat zo is maak aub niet dezelfde fout als ik heb gemaakt door alles te vervangen door hoe het origineel behoord te zijn en vervangen het door elektronische ontsteking! Ik blijf klieren met die ontsteking en moet elke paar 1000 km de punten weer iets afstellen. Ik ben nu al veel meer geld kwijt om de ontsteking redelijk te krijgen ipv één keer een investering te doen.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 06 augustus 2011 12:31 PM
  [ # 40 ]
Nelis Infra schreef:

Verder ontdekte ik dat mijn CX bij de RDW bekend staat als ‘Citroën MAMJ’. Is dit iets wat ik moet gaan veranderen? Of is het harmless? En dan iets meer offtopic, hoe komt in hemelsnaam zo’n fout erin? Een keurmeester die nog nooit zo’n rare auto had gezien zeker Laughing

Frustrerend voor mensen die van perfectie houden maar volledig harmless! Mijn ervaring bij het doorspitten van de RDW gegevens is dat niet elke keurmeester de betiteling even belangrijk vindt, de letters van het chassisnummer gebruiken zoals bij jou is gebeurd komt regelmatig voor en het aantal ‘CX Palace’, ‘GX’ (!!!) etc zijn niet op de vingers van twee handen te tellen.

Daarnaast is MAMJ in jou geval ook nog technisch helemaal correct, het MA geeft aan dat het een CX is, MJ duidt op een 2400 Super of Pallas. Zie het lijstje hieronder voor de 2 laatste letters en hun betekenissen:

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 07 augustus 2011 11:15 PM
  [ # 41 ]

Hallo alle mede-forummers,

Vandaag om 09:00 was het dan na een uur rijden zover! Eindelijk klussen aan m’n eigen CX Wink In de middag zouden jmmj en MarkV624 van het forum ook even komen buurten, dus begon ik maar rustig met de eerste zaken waarvan ik wist dat ik ze zelf kom repareren Wink

Als eerste de achterbumper vervangen, want daar had ik een ‘nieuwe’ van bijgeleverd gekregen. Duurde toch best nog wel lang Laughing Maar ja, alle begin is moeilijk zullen we maar zeggen Wink

Later op de middag zijn we begonnen met de wat serieuzere zaken: de voorschade. De bumper gedemonteerd en de linker koplamp weggehaald om de schade eens nader te bekijken. Toch wel ernstig hoor…

Wat vervangen moet worden is ons inziens het volgende:

- motorkap
- binnenste voorscherm, links
- buitenste voorscherm, links
- voorbumper middenstuk
- bumper hoekstuk, links

Dit wist ik eigenlijk allemaal al, maar vandaag constateerden we dat ook het stuk waar de radiateur aan hangt, het stuk tussen beide voorschermen in (wie weet hier de officiële benaming voor?) echt wel vervangen moet worden…

Ik heb een sloper (GTi, breedspoor) gevonden waar ik alle onderdelen vanaf kan halen, behalve de voorschermen voor 50 EUR. Dus dat zou betekenen: de voorbumper, de motorkap en het ding-tussen-de-beide-voorschermen-in. Mijn vraag allereerst is dus: kan ik dit zonder problemen overzetten op een 1980 Pallas? Dan zou ik daarna alleen nog de beide voorschermen moeten zien te vinden.

Hieronder een fotoverslagje:

09:00, we gaan los Laughing

En de nieuwe bumper zit er op, na 4 uur klussen, koffiedrinken, leuteren en lachen:

Iedereen komt even kijken:

Schade inspectie:

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 07 augustus 2011 11:15 PM
  [ # 42 ]

De TS is zelf kennelijk nog aan het uitbuiken na een voor hem positief verlopen aflevering van Studio Sport, ik zal het daarom maar op me nemen dit draadje up te daten met een verslagje van de eveneens positief verlopen sleutel- en leutermiddag ‘chez NelisInfra’. Jullie merken het al, ik supporter het team van de Harde Werkers in plaats van het team van de Uitbuikende Primadonna’s.

De XM MultiMedia van forummer MarkV6-24 zweefde ons naar het Friese Land, alwaar de koffie niet voor ons klaarstond. Dit is wat we aantroffen:

Nadat de bezoekers koffie hadden gezet, kwam NelisInfra in actie:

Er werd druk en intensief gesleuteld

Zaken als het monteren van een nieuwe achterbumper, het behandelen van het leer, het fixen van de ruitensproeier en het verwijderen van de voorbumper werden allemaal aangepakt. Maar vooral werd er gepraat, geopinieerd en getwijfeld over De Grote Klus: het aanpakken van de voorschade. Mark concludeerde dat hij het ‘spannend’ vond. En daar waren we het allemaal wel mee eens.

Volgende week komen er (nog) technischer knappe koppen zich bemoeien met de Gehavende Groene, uw verslaggever zal zich dan wederom melden.

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 07 augustus 2011 11:18 PM
  [ # 43 ]

Ik was sneller jaco! Wink

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 07 augustus 2011 11:19 PM
  [ # 44 ]

Dat was in blessuretijd…

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 07 augustus 2011 11:23 PM
  [ # 45 ]
Nelis Infra schreef:

Hallo alle mede-forummers,

ik zie iig dat jullie grondig werken de vraag ligt in de aanslag Laughing

Maar is het binnenscherm van een breedspoor ook anders dat je dat niet kunt gebruiken ? kun je heel die hoek uit de sloper halen.

en die achterkant ziet er natuurlijk al veel beter uit zonder deuk in de bumper.  very good

ga zo door.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
 
3 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook