3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
ze wil maar niet met de bips omhoog
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 augustus 2011 06:07 PM
  [ # 31 ]

geen olie achter de membranen heeft niks met omhooggaan te maken in de hoogste stand.

Zoals Sans zei: bedien de as direct met een schroevendraaier.

Je meet dus op de leiding die de veercylinder ingaat met een manometer 75 bar?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3246
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 03 augustus 2011 08:37 PM
  [ # 32 ]

En Evert-Jan heeft al geschetst dat die 75 bar de druk is waarbij de hoogteregelaar in evenwicht is, dus vindt dat de auto op rijhoogte staat.

En om systematisch de problemen op te lossen adviseer ik om eerste instantie alleen te richten op de achterkant, en het wel of niet op rijhoogte komen van de voorkant even laten voor wat het is.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 04 augustus 2011 01:25 AM
  [ # 33 ]

Probeer eens de rijhoogte achter hoger af te stellen, dan verander je het evenwichtspunt van 75bar bij de juiste rijhoogte.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 04 augustus 2011 03:33 AM
  [ # 34 ]

Wellicht een verstopping in (een van de) veerpoten?
Ow wacht dat kan niet want dan zou de druk wel oplopen.

Overigens doet het me een beetje denken aan mijn GSA, die niet meer omhoog wilde na het opkrikken.
Ik had de krik onder de voorkant staan, auto in de hoogste stand, en na het in de rijstand zetten liet ze de druk aan de voorkant wegvallen, logisch want de hoogteregelaar vond dat ze hoger staat dan de rijstand.

Na de werkzaamheden zette ik de auto in de hoogste stand, de achterkant ging prima omhoog maar voor gebeurde niets. Pas na het volledig laten zakken van de krik (bumper bijna op de grond) wilde ze weer omhoog.

Is de hoogteregeling niet zó versteld, dat ze in de laagste stand al te hoog staat om het bij te regelen?

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 05 augustus 2011 03:40 PM
  [ # 35 ]

Ik heb nu in de wagen de hoogteverstelling op maximaal staan dan zie ik onder de wagen dat de hoogteregelaar
ook op maximaal staat ( lees de wagen moet in de hoogste stand staan).
Dit gebeurd niet.
Dit staat los van de wagenhoogteafstelling.
Wat gaat er dan fout?

Groet,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 05 augustus 2011 04:36 PM
  [ # 36 ]

Misschien heb ik het niet goed gelezen, maar HOE meet je die druk?

Als je dat doet met een T-stukje met een manometer in de leidingen naar de veerpoten ben ik geneigd je te geloven. Iedere indirecte methode moet je wantrouwen.

Als ik dit verschijnsel zou moeten veroorzaken zou ik de leidingen op de hoogteregelaar verkeerd om aansluiten.
Op de traverse zitten nogal wat aansluitingen en T-stukjes. Eentje verkeerd en je kan zoeken tot je een ons weegt.

Wat ik bij een DS een keertje meemaakte was een flintertje rubber van een rubberbusje dat in de stalen retourleiding de boel blokkeerde. Daar heb ik wel een dagje naar gezocht. Heel lang en rustig methodisch uitsluiten kwam daar op uit. Allen wilde die DS niet naar beneden, deze XM wil niet omhoog.

Wat ik ook wel meemaakte was een niet werkende “nagelnieuwe” ruilhoogteregelaar.

Is die hoogteregelaar vervangen om dit probleem op te lossen? Zo ja, dan zit daar dus niet het probleem. Zo nee dan ergens anders.

Een stukgelopen wieldraagarmlager kan blokkeren. Bijvoorbeeld blokkeren met veerdruk en niet blokkeren zonder veerdruk. Kwam veel voor bij BX ‘en.

Het zijn maar een paar suggesties.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 05 augustus 2011 08:09 PM
  [ # 37 ]

Als je , zoals je zegt , je veerpoten makkelijk op en neer kan bewegen, als de auto op druk is , komt de druk daar dus niet aan .
Als je , zoals je zegt , de HR uitsluit , kan er alleen nog maar een verstopping in je leidingen zitten.
Wel vreemd dat die dan in 2 leidingen tegelijk zou zitten.
2rubbertjes?
Of , zoals Jan al aangaf , een verkeerde montage van de leidingen van de HR.
Daar gaat het wel op lijken .
En wat als er in de leidingen tussen de HR en de veerpoot lucht zit ( i.v.m. het verwisselen van de HR),krijg je dan ook niet deze verschijnselen?

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10356
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 augustus 2011 08:20 PM
  [ # 38 ]

Nee, dan komt die lucht onder dezelfde druk te staan en wordt dus heel klein. Maar als er werkelijk 75 bar op de cylinder staat, dan zou die zuiger met de hand echt niet meer in te drukken zijn. Ik ben dus benieuwd waar die 75 bar gemeten is. De TS moet ondertussen wel gek worden van ons giswerk.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 05 augustus 2011 08:57 PM
  [ # 39 ]

Wie hier had on langs niet het zelfde soort probleem? Was dat niet met een MM die van Marco was gekocht. Na de koop waren ze ook met eea aan de slag gegaan en kregen ook een dergelijk verschijnsel. Bleek uiteindelijk ook dat leidingen verkeerd om waren gemonteerd.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10356
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 augustus 2011 09:20 PM
  [ # 40 ]

Ook als je zeker weet dat ze goed zitten kan het geen kwaad ze eens te verwisselen…

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 06 augustus 2011 12:12 AM
  [ # 41 ]

Juist.
Het bewijs dat iets zo is bewijst nog niet dat het zo is. Een oude Delftsche wijsheid.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10356
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 augustus 2011 12:44 AM
  [ # 42 ]

2x meten is geen meten is er ook zo een!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 06 augustus 2011 01:34 AM
  [ # 43 ]

Beter 1 HR in de hand , dan 10 met lucht cheese
Socrates (Athene, ca. 470 v.Chr.)

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10356
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 augustus 2011 01:36 AM
  [ # 44 ]

HR?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 06 augustus 2011 01:37 AM
  [ # 45 ]

Hoogteregelaar

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook