4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
   
ze wil maar niet met de bips omhoog
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3246
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 06 augustus 2011 10:56 AM
  [ # 46 ]

Verwissel ‘ns de 2 leidingen die aan dezelfde kant op de HR zitten. Verder kan je (normaal gesproken) geen leidingen verwisselen die aan de HR zitten.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 06 augustus 2011 09:15 PM
  [ # 47 ]
gompy58 schreef:

Wie hier had on langs niet het zelfde soort probleem? Was dat niet met een MM die van Marco was gekocht. Na de koop waren ze ook met eea aan de slag gegaan en kregen ook een dergelijk verschijnsel. Bleek uiteindelijk ook dat leidingen verkeerd om waren gemonteerd.

Je hebt weer eens iets horen luiden en dacht dat het de klok was…
Als je die draad nog eens naleest kom je te weten dat het uiteindelijk aan de
hd-regelaar lag. Het kogeltje was door het vele ontluchten totaal naar de
ratsmodee. Simmetje heeft een andere regelaar gemonteerd met ook een revisiesetje
incl. een nieuw kogeltje. Daarna werkte alles weer naar behoren.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 06 augustus 2011 09:23 PM
  [ # 48 ]

Prima Sjakie… leesbril is in de aanbieding bij H.A.Loop er eens binnen.

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 08 augustus 2011 12:32 PM
  [ # 49 ]

Wat betreft de meting die doen we rechtstreeks , d.w.z. een leiding met meter op
het betreffende punt met de meter op dat stukje leiding.
van klep naar cilinder ondanks antidoorzakklep ligt de wagen binnen half uur naar beneden , dit was toen ze het on even deed , nu niet meer.
waar blijft dit ?? Cilinders niet lek ( uitwendig ) en lekzak is droog.
Op die stukjes van de antidoorzakklep tot de veercilinder verdwijnt het zomaar.
Of de lhm komt er toch niet door verstopping in die leidingen?
Update :
Als u het sytseem op druk is kan ik toch de veercilinders wat omhoog en naar beneden bewegen, lees toch geen druk?

Groet,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 augustus 2011 01:19 PM
  [ # 50 ]

staat de auto op een 4kolomsbrug of op de grond?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 08 augustus 2011 01:26 PM
  [ # 51 ]
markV624 schreef:

Wat betreft de meting die doen we rechtstreeks , d.w.z. een leiding met meter op
het betreffende punt met de meter op dat stukje leiding.

Als je meet aan een teruggekoppeld systeem, zoals de vering van een Citroen, is deze methode principieel verkeerd.
Wel goed zou zijn om een T-stukje tussen de te meten leiding te zetten met op de T de manometer.

Minimess heeft daar prima (prijzige) passtukjes en flexibele leidingen voor.

Overigens zijn er nogal wat lieden die ook zonder meting dit soort puzzels oplossen.

Ik wed nog steeds om een kop koffie en een gevulde koek dat de leidingen aan of in de buurt van die hoogteregelaar verkeerd om zitten.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 08 augustus 2011 01:36 PM
  [ # 52 ]

Misschien toch een verkeerde hoogteregelaar achter geplaatst? De hoogteregelaar voor en achter zijn iets anders, service citroen geeft ook verschillende onderdeelnummers.

http://i288.photobucket.com/albums/ll171/Citrophile/Onderdelen/hoogteregelingXMIIES9J4.jpg

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 08 augustus 2011 01:49 PM
  [ # 53 ]

Die twee hoogteregelaars zijn precies hetzelfde, alleen zit de centrale pjunjer andersom. In 10 minuten verander je dat. Weet je ook meteen hoe zo’n ding in elkaar zit.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 08 augustus 2011 02:11 PM
  [ # 54 ]

Ik heb er nu een van mijn xm’s naast gezet en alles is goed aangesloten.
De wagen staat op een vierkolommer.
Verkeerde hoogteregelaar zou niet kunnen want dan zie je dat direct doordat de “stand ” van de hd dan anders is. Nr 529112 zit eronder en die is voor achter (ter extra info).


Groet,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10356
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 augustus 2011 03:17 PM
  [ # 55 ]

Staat hij op de wielen of hangen die los?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 augustus 2011 03:33 PM
  [ # 56 ]

Waar meet je precies druk:

Als ik naar het plaatje kijk is je anti sink klep defect. Als die dicht is krijgt het HR geen druk!

Afbeelding Bijlagen
antisink.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 08 augustus 2011 03:34 PM
  [ # 57 ]

Jantje de wagen stond met de wielen op de brug.
Nu heb ik de achterkant met assteunen omhoog staan zodat de wielen vrij hangen.
Wat mij nu nog opvalt is dat als ik de wagen start de stoplamp even brand ( vanwege te lage druk ).
Ik heb me laten vertellen dat die lampjes uitgaan op het moment dat er een druk is bereikt van
75 bar.Dat doet de wagen ook normaal.
De motor loopt en ik kan de veercilinders niet op en neer bewegen.
Stop de motor en ik kan de veercilinders alweer bewegen na nog geen 2 minuten.
Als ik in het lhm vat kijk kan ik niet goed zien bij draaiende motor of er lhm terug komt in het vat door een lekke veercilinder.
Weet iemand welke retourslang dat is op het vat?

Boogaard,

Ik meet 175 bar op de leiding die van voren komt en in de anti inzakklep gaat.
Uitgaande naar de hd regelaar meet ik dat ook.
Op de veerpoten meet ik 75 bar.

Groet,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 08 augustus 2011 04:13 PM
  [ # 58 ]

Ik zet net een meter op een van de uitgangen van de antidoorzakklep die naar een veerpoot gaat.
Dan zie ik dat hij na het uitzetten van de motor binnen 2 minuen zo’n 40 a 50 bar kwijt is.
Maar waar blijft het?
Wagen staat in de hoogste stand en met de achterwielen nu vrij.
Blijf het bizar vinden.

Op mijn eigen wagen die al even weer stilstaat kan ik de veercilinders nog steeds niet bewegen.


Groet,

 

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 augustus 2011 04:48 PM
  [ # 59 ]

Dat kan alleen als je een ENORME interne lekkage in je hoofdremcylinder hebt.
Zie het plaatje.

Er komt dus wel druk op de uitgang van de antisink? De gene die naar de derde bol loopt?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 augustus 2011 07:02 PM
  [ # 60 ]

Meet de druk op de ingang van de anti-zink eens.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook