5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
   
ze wil maar niet met de bips omhoog
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10356
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 augustus 2011 07:55 PM
  [ # 61 ]

Daar meet hij 175. (#57)

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 augustus 2011 07:57 PM
  [ # 62 ]

Niet goed. Dat betekent dat er volle druk naar de inzak en het remcommando worden gestuurd en dat klopt niet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DS23IE pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 02-05-2006

- C5 1.6Hdi
Gepost: 08 augustus 2011 08:32 PM
  [ # 63 ]

Jk weet niet of het bij een xm ook zo is maar een ds komt niet omhoog als de wielen hangen.

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 09 augustus 2011 12:37 PM
  [ # 64 ]

Nou mensen ik heb het uiteindelijk toch gevonden.
Ik heb ook weer wat geleerd.
Dat een lekzak niet vol is is naar nu blijkt nog geen bewijs dat de veercilinder goed is.
Een van de veercilinders is dus de oorzaak.
Deze gaan we vervangen en als alles goed is komt ze dan weer met haar bips omhoog.
Nogmaals dank aan iedereen voor de input.

Groet,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 augustus 2011 12:44 PM
  [ # 65 ]
DS23IE pallas schreef:

Jk weet niet of het bij een xm ook zo is maar een ds komt niet omhoog als de wielen hangen.

Wel als je selecteur in de hoogste stand staat.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 augustus 2011 12:46 PM
  [ # 66 ]
markV624 schreef:

Nou mensen ik heb het uiteindelijk toch gevonden.
Ik heb ook weer wat geleerd.
Dat een lekzak niet vol is is naar nu blijkt nog geen bewijs dat de veercilinder goed is.
Een van de veercilinders is dus de oorzaak.
Deze gaan we vervangen en als alles goed is komt ze dan weer met haar bips omhoog.
Nogmaals dank aan iedereen voor de input.

Groet,

Mark

Oei. er spuit dan veel LHM je lekzak/ retour in…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 09 augustus 2011 01:57 PM
  [ # 67 ]

Succes Mark !
Hoop dat dat het is , maar vind het een vreemd verhaal dat `ie dan helemaal niet omhoog komt .
Als die andere veercylinder wel goed is zou de auto met behulp van de stabilisatorstang toch wel wat moeten doen .
Of je druk is te laag , kan ook , dan redt `ie het net niet.
Nogmaals , duim voor je Wink

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 augustus 2011 02:12 PM
  [ # 68 ]

nee. de twee cylinders zitten aan elkaar. doordat de ene geen druk opbouwt kan de andere dat ook niet. Communicerende vaten zeg maar…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 09 augustus 2011 07:27 PM
  [ # 69 ]

Aha , duidelijk.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 11 augustus 2011 09:11 AM
  [ # 70 ]
markV624 schreef:

Nou mensen ik heb het uiteindelijk toch gevonden.
Ik heb ook weer wat geleerd.
Dat een lekzak niet vol is is naar nu blijkt nog geen bewijs dat de veercilinder goed is.
Een van de veercilinders is dus de oorzaak.
Deze gaan we vervangen en als alles goed is komt ze dan weer met haar bips omhoog.
Nogmaals dank aan iedereen voor de input.

Groet,

Mark

Hoe heb je dat ontdekt?

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 11 augustus 2011 11:42 AM
  [ # 71 ]
bogaard77 schreef:

Nog iets: Zit de handrem op de achterwielen? Of zit de achterrem vast?

Handrem zit voor

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 11 augustus 2011 11:44 AM
  [ # 72 ]

Ook erg benieuwd wat er met die veercilinder is.
Met name erg benieuwd hoe je drie wonderbaarlijke 75 bar gaat verklaren.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 11 augustus 2011 11:57 AM
  [ # 73 ]
JanSr schreef:
bogaard77 schreef:

Nog iets: Zit de handrem op de achterwielen? Of zit de achterrem vast?

Handrem zit voor

Een laat antwoord op een (voor mij) onbegrijpelijke vraag . . .

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 11 augustus 2011 01:03 PM
  [ # 74 ]

Ik heb de vriend van me geholpen door een veercilinder van een donorwagen op zijn wagen te zetten.
Nu schiet de dame weer omhoog met haar bips.
Nog even een uitleg:
Ik had op de uitgang van de anti-doorzakklep naar de rechter veercilnder een druk gemeten van max 75 bar, dit zakte heel snel naar een lagere waarde tot zelfs 20 bar.
Aan beide veercilinders was optisch niets te zien ( lees lekzak leeg ) , eerste conclusie waarschijnlijk niet defect.
Vervolgens heb de de rechter veercilinder weer aangesloten en toen ben ik toch gaan meten op de anti-doorzakklep naar de linker veercilinder en tot mijn verbazing liep de druk snel op naar een waarde van ongeveer 140 bar.
De rechterveercilinder en de rest van het systeem bleef nu op druk.
Dus ook na een paar minuten was er nog 140 bar druk.
Conclusie : Linker veercilinder is toch lek.

Groet,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 11 augustus 2011 01:55 PM
  [ # 75 ]

Mooi opgelost, Mark.
De vraag blijft hoe een dergelijk euvel zich van de ene op de andere dag kan manifesteren. Je zou denken dat het probleem zich geleidelijk zou aankondigen Confused

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
 
5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook