Totaal aantal Berichten: 10356
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Daar meet hij 175. (#57)
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Niet goed. Dat betekent dat er volle druk naar de inzak en het remcommando worden gestuurd en dat klopt niet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Jk weet niet of het bij een xm ook zo is maar een ds komt niet omhoog als de wielen hangen.
Nou mensen ik heb het uiteindelijk toch gevonden.
Ik heb ook weer wat geleerd.
Dat een lekzak niet vol is is naar nu blijkt nog geen bewijs dat de veercilinder goed is.
Een van de veercilinders is dus de oorzaak.
Deze gaan we vervangen en als alles goed is komt ze dan weer met haar bips omhoog.
Nogmaals dank aan iedereen voor de input.
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
DS23IE pallas schreef:Jk weet niet of het bij een xm ook zo is maar een ds komt niet omhoog als de wielen hangen.
Wel als je selecteur in de hoogste stand staat.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
markV624 schreef:Nou mensen ik heb het uiteindelijk toch gevonden.
Ik heb ook weer wat geleerd.
Dat een lekzak niet vol is is naar nu blijkt nog geen bewijs dat de veercilinder goed is.
Een van de veercilinders is dus de oorzaak.
Deze gaan we vervangen en als alles goed is komt ze dan weer met haar bips omhoog.
Nogmaals dank aan iedereen voor de input.Groet,
Mark
Oei. er spuit dan veel LHM je lekzak/ retour in…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Succes Mark !
Hoop dat dat het is , maar vind het een vreemd verhaal dat `ie dan helemaal niet omhoog komt .
Als die andere veercylinder wel goed is zou de auto met behulp van de stabilisatorstang toch wel wat moeten doen .
Of je druk is te laag , kan ook , dan redt `ie het net niet.
Nogmaals , duim voor je
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
nee. de twee cylinders zitten aan elkaar. doordat de ene geen druk opbouwt kan de andere dat ook niet. Communicerende vaten zeg maar…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Aha , duidelijk.
XM TCT Ambiance`94
markV624 schreef:Nou mensen ik heb het uiteindelijk toch gevonden.
Ik heb ook weer wat geleerd.
Dat een lekzak niet vol is is naar nu blijkt nog geen bewijs dat de veercilinder goed is.
Een van de veercilinders is dus de oorzaak.
Deze gaan we vervangen en als alles goed is komt ze dan weer met haar bips omhoog.
Nogmaals dank aan iedereen voor de input.Groet,
Mark
Hoe heb je dat ontdekt?
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
bogaard77 schreef:Nog iets: Zit de handrem op de achterwielen? Of zit de achterrem vast?
Handrem zit voor
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ook erg benieuwd wat er met die veercilinder is.
Met name erg benieuwd hoe je drie wonderbaarlijke 75 bar gaat verklaren.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Ik heb de vriend van me geholpen door een veercilinder van een donorwagen op zijn wagen te zetten.
Nu schiet de dame weer omhoog met haar bips.
Nog even een uitleg:
Ik had op de uitgang van de anti-doorzakklep naar de rechter veercilnder een druk gemeten van max 75 bar, dit zakte heel snel naar een lagere waarde tot zelfs 20 bar.
Aan beide veercilinders was optisch niets te zien ( lees lekzak leeg ) , eerste conclusie waarschijnlijk niet defect.
Vervolgens heb de de rechter veercilinder weer aangesloten en toen ben ik toch gaan meten op de anti-doorzakklep naar de linker veercilinder en tot mijn verbazing liep de druk snel op naar een waarde van ongeveer 140 bar.
De rechterveercilinder en de rest van het systeem bleef nu op druk.
Dus ook na een paar minuten was er nog 140 bar druk.
Conclusie : Linker veercilinder is toch lek.
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën
Mooi opgelost, Mark.
De vraag blijft hoe een dergelijk euvel zich van de ene op de andere dag kan manifesteren. Je zou denken dat het probleem zich geleidelijk zou aankondigen
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569