








Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
ah, dat loodje is dus een soort data tag!










Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
FLYING DUCKMAN schreef:Leuk zeg, jij hebt dus de eend van Carel gekocht! Ik had er helaas nog geen tijd voor, maar als ik het zo zie is het ook toch nog wel een steviger restauratie dan mijn eigen eend!
Maak er wat moois van!
Dat is correct en dat is correct.
Het betreft en flinke restauratie, maar als die dan gereed is heb je ook wat!










Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Inmiddels ben ik druk bezig om te proberen de motor weer lopend te maken, echter gaat dit niet helemaal naar wens.
Het probleem is dat ik geen vonk heb, ik heb de bobine vernieuwd, de condensator, bougiekabels en de bougies. De contactpunten zagen er nog zeer goed uit! Ik heb alle stekkers/contacten opgeschuurd. Helaas bood het geen effect.
Iemand suggesties?
























Totaal aantal Berichten: 5492
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
De rotor vervangen? of is het de zelfde benaming als condensator?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?























Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
























Totaal aantal Berichten: 5492
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stroomverdeler
De rotor noem men het onderdeel wat in de verdelerkap rond draait.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
‘t Mooie is dat een eend geen verdeler en dus ook geen rotor heeft Ergens draadbreuk?
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
























Totaal aantal Berichten: 5492
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dan heb ik weer iets geleerd!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Heb je een gebruikte of een splinternieuwe bobine gebruikt? En weet je zeker dat je contactpunten goed zijn?










Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Alles nieuw! (contactpunten doorgemeten)
Alleen er blijven 2 dingen over wat mogelijk is;
1. Module is kapot
2. Bedrading achter het dashbord is wat mis mee. (wanneer ik de sleutel eruit heb staat ie nog op contact en als ik de lichtschakelaar draai dan slaat ie bij de middelste stand de claxon constant aan)
komt er wel spanning op de + van de bobine als het contact aanstaat? En bij de contactpunten? Is de afstand tussen de punten goed afgesteld? Staat de ontsteking wel ‘‘op tijd’‘?
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Visa 1.4 TRS schreef:Graag zou ik een naslagwerk hebben van o.a. de elektrische schemas en aanhaalmomenten. Bestaat er zoiets voor de AZ? Of is er een site waar ik het e.e.a. terug kan vinden?
Ja de vraagbaak van Olyslager voor de 2cv az van 1964-1970 is een goed boekje. Daar staat de benelux draadboom in en alle andere afstelgegevens.
Er zit geen “module” in deze eend. Alleen bobine, punten en condensator.
Gaat het laadstroomlampje aan als je contact maaakt?
En check idd even (met een lampje) of er stroom op de + draad van de bobine staat.
Zo ja, dan kan je het lampje even schakelen tussen de + en - draden, starten en kijken of het lampje aan en uit gaat.
Mooi hè? Wat er allemaal niet zit op een eend?!
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93




Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 13-01-2008
- Xsara 1.6i coupe automaat
Succes met de restauratie van deze mooie eend uit een heel goed bouwjaar!
Groeten, Richard
Liever oud en Frans, dan nieuw en Japans



Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Mooi eendje, wij hebben een Azam6 uit ‘67 ook uit België en daar zie ik wel wat van terug. De achterlichtjes namelijk, die ken ik alleen van Azam6sen. Met oranje rem/knipperlichtjes.
Ik zal deze draad blijven volgen.