3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
2cv 1968
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 06 november 2011 04:25 PM
  [ # 31 ]

Iedereen bedankt voor de interesse.

Ik heb de auto eerst in de winterstalling gezet, komend voojaar zal ik er grondig mee beginnen. Tot die tijd zal dit draadje onder een laag sneeuw schuil gaan!

Profiel  
 
Lady Earl Grey
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 152
Geregistreerd: 26-10-2011

- Dyane 6-400 Mixta
- Ami 8 berline
Gepost: 06 november 2011 11:07 PM
  [ # 32 ]

Leuke AZ! Ik had zo’n zelfde, maar dan van april 1969 (..-..-HU) in Rouge Cornaline.
Was ook een restauratieproject. Helaas nooit in kunnen rijden en als half af project verkocht.
Ga deze restauratie met belangstelling volgen!
Succes èn veel plezier!

Dyane 6-400 Mixta 1984 (Espana) & Ami 8 berline 1970 (Frans) nice day

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 20 januari 2012 08:35 PM
  [ # 33 ]

Update:

Inmiddels ben ik druk opzoek naar de eend van mijn grootouders. Het betreft de 30-83-GZ.

De auto bevindt zich in het slapend kenteken-bestand. Hierdoor zijn er geen gegevens over de auto bekend. Verder heb ik contact gehad met de Citroën dealer Letmaath te Peize, die de auto nieuw geleverd heeft en waar de auto omstreeks 1980 weer ingeruild is (op een GS). Echter deze had geen administratie meer en kon mij dus niet helpen.

Wel weet ik dat de auto nog in een keurige staat verkeerde toen deze werd ingeruild, geen roest en dergelijke. De kans dat de auto nog bestaat, en ergens in een oude schuur staat te vervallen is aanwezig. Maar dat die in tussen tijd gesloopt is, is helaas ook mogelijk.

Zijn er toevallig mensen die deze auto kennen/weten te staan? Of iemand die tips heeft hoe ik deze auto eventueel weer kan opsporen?

Reacties zijn zeer welkom!

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 22 januari 2012 08:12 AM
  [ # 34 ]

Ik zou de EEEC ( enige echte eenden club) eens benaderen.

Jeroen

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 25 januari 2012 11:50 PM
  [ # 35 ]

Jeroen, bedankt voor de tip die ik zeker zal gaan benutten.


Verder rest mij nog het volgende;

De deuren van een nieuwer type 2cv, zijn deze uit te wisselen met mijn 18 pk uit 1968? En waar zijn deze eventueel verschillende deuren aan te herkenen?

Het motorblok wat er nu in zit, is er een met het type nummer AZU. Maar volgens mij dient er een blok met het type nummer AZ in te zitten. Kan iemand mij dit bevestigen?

Profiel  
 
Francois
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 30-10-2008

- 2CV AZU
- CX 25 GTi
Gepost: 26 januari 2012 12:21 AM
  [ # 36 ]

Bij de deuren die jij nodig hebt loopt het vlak waar het deurslot op zit gelijk met de rest van de deur, zoals te zien is op de foto hieronder. bij nieuwere deuren (weet niet vanaf welk jaar) ligt het vlak waar het slot op zit dieper in de deur. Maar er zijn wel meer verschillen.


Citroen 2CV AZU 1968
Citroen CX 25 GTi 1984

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 976
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 26 januari 2012 08:27 AM
  [ # 37 ]
Visa 1.4 TRS schreef:

Jeroen, bedankt voor de tip die ik zeker zal gaan benutten.


Verder rest mij nog het volgende;

De deuren van een nieuwer type 2cv, zijn deze uit te wisselen met mijn 18 pk uit 1968? En waar zijn deze eventueel verschillende deuren aan te herkenen?

Het motorblok wat er nu in zit, is er een met het type nummer AZU. Maar volgens mij dient er een blok met het type nummer AZ in te zitten. Kan iemand mij dit bevestigen?

Motorblok azu is volgens mij identiek.
De “nieuwere” deuren zijn passend te maken met (bestaande) afstandsplaten voor de sloten. Maar het mooiste (voor de binnenkant tenminste) zijn de oude deuren. De binnenbekleding sluit dan mooier aan op de deur.
Dus op naar de eeec om plaatwerk te halen Wink

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 29 april 2012 02:05 PM
  [ # 38 ]

Welkom thuis!

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 29 april 2012 10:07 PM
  [ # 39 ]

Het project gaat beginnen? veel plezier met opknappen!

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 29 april 2012 10:27 PM
  [ # 40 ]

Dankje Art!

Het project gaat inderdaad beginnen nu Smile

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 18 mei 2012 11:06 PM
  [ # 41 ]

Gisteren heb ik het motorblok vrij gemaakt, om het vervolgens uit de auto te takelen. De volgende klus is het lassen van een verstevigings “kooi” in de auto om te voorkomen dat deze zijn vorm kwijt raakt op het moment dat ik de carrosserie van het chassis takel.


Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 18 mei 2012 11:18 PM
  [ # 42 ]

Zo! Da’s een serieuze takel voor een motortje van knap 100 kg Wink

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 18 mei 2012 11:23 PM
  [ # 43 ]

dan moet je koets wel heeeel erg verrot zijn wil ie zn vorm verliezen als je hem van het chassi af takelt.
heb ik in 25 jaar nog nooit meegemaakt.

en over je electrische problemen die ik eerder in je topic las, das een kwestie van de stekkers van je contactslot op de juistre plek zetten en eveneens de stekkers bij je koplampstandaard goed aansluiten. dat is een typisch gevalletje stekkertjes verkeerd.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 18 mei 2012 11:33 PM
  [ # 44 ]

Inderdaad. Het koetsje pak je er normaal gesproken gewoon af. Mocht het ding echter zover heen zijn dat je het geheel moet gaan verstevigen -maar daar lijkt het niet op, naar de foto’s te oordelen- dan kun je denk ik beter op zoek gaan naar een gaver exemplaar.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 28 mei 2012 10:34 AM
  [ # 45 ]

Ik zie dit net pas Johan…
Leuk projectje, het geheel ziet er verrassend fris uit voor een originele hollander van vierenveertig jaar oud Wink
Ook heb ik wel eens gehoord dat de kwaliteit van het gebruikte staal uit die periode superieur is aan wat men later ging gebruiken omdat men “ineens” gerecycled staal ging gebruiken.

Het koetsje kun je er prima aftillen met behulp van een paar sterke buurmannen/vrouwen.

Als je bepaalde stevigheid wil toevoegen tijdens het tillen kun je ook aan een paar houten balken op strategische punten denken met daaromheen een spanbandje met ratel.
Vooralsnog sluit ik me erbij aan dat het vrij overbodig lijkt, de meeste 2cv restaurateurs tillen het koetsje er ook gewoon af.

Hebben Opa en Oma het project al bekeken?

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook