Net als de zwarte kunststof lijsten over de zijkanten van de voorruit laat nu ook het zwarte spoilertje op de achterklep los. (Mijn meisje belde althans net over dit probleem. Vanaf links zit hij nu tot de helft los.
Gelukkig heb ik altijd een rol duct-tape in de wagen liggen, dus haar geadviseerd om even een paar stroken tape er over te plakken.
Weet iemand hoe dat ding hoor vast te zitten? Zit ie geklemd om geschroefd van binnenuit?
Als iemand zo’n “exploded view"tekeningetje heeft dan zou dat geweldig zijn.
Bedankt en de groeten weer,
Erik
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_15157.jpg)
Totaal aantal Berichten: 152
- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 HDI 110
Hoi,
Als je aan de binnenkant de beschermkap weghaald die onder de spoiler zit zie je dat deze met schroefjes vast zit.
Gewoon weer even de schroefjes goed aandraaien, beschermkap er weer op en klaar is kees.
Het schijnt dat ze af fabriek niet erg vast zitten. Ik heb er ook al last van gehad.
Let even op met die beschermkap (of sierkap hoe je het ook wil noemen) deze moet je er voorzichtig afhalen want deze is middels een klik systeem en die willen nogal snel afbreken.
Hoe is het trouwens met je kunststof lijsten van de voorruit afgelopen?
Gr Marcel
Thanks !!
Ik zal binnenkort de binnenkant eens open maken.
Ben ergens wel blij dat hij geschroefd zit, was al weer bang dat het weer zo’n gammel klik-systeem was
Net als die raamlijsten dus. Die komen aan de bovenkant steeds los en moet ze regelmatig terug klikken, en om de zoveel tijd langs de dealer voor nieuwe klemmetjes,
Die zijn meestal na de winter kapot.
Zal het resultaat weer posten hier,
Groeten,
Erik
Gewoon die ramlijsten met ruitenkit vastkitten.
Is bij mij ook gedaan.
Als je ruit moet worden vervangen zijn die garages handig genoeg om die lijsten weer los te krijgen zonder schade toe te brengen.
Gr Marcel
Kit is natuurlijk ook een goeie, dat wordt de volgende stap
Vandaag achterspoiler vastgezet.
Na de nodige “tupperware” weggehaald te hebben werd zichtbaar dat het spoilertje met 5 moeren vast hoort te zitten. De rechtse 2 waren losgetrild. Nog niet eraf, maar wel bijna.
Doppie 10 er op en weer vastgezet. Van de tupperware breekt altijd wel een bevestigingspuntje dus dat weer gelijmd en alles teruggeduwd.
Tupperwareparty:
Linkse kant:
Rechtse kant:
Was een beetje lastig fotograferen, maar hopelijk staat het er voldoende op
Groeten,
Erik
Toch handig he zo’n forum.
Je baalt gigantisch en dan blijkt het maar iets kleins te zijn. Effe schroefjes aandraaien en klaar is kees.
Heb je al wat aan je sierlijsten bij de voorruit gedaan??
Gr Marcel
Blijft die Tupperware aan de binnenkant zooi bij jou wel goed zitten? Dat zit bij mij steeds los en dan rammelt en resoneert het. Daar zoek ik nog een oplossing voor.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
@Marcel, voorlopig zitten ze nog vast, maar anders gaat er inderdaad een beetje kit achter.
@Melchior, ik ben nog niet wezen rijden. Er braken twee bevestigingspuntjes af en die heb ik weer gelijmd. Het terugdrukken met een beetje beleid gedaan en dat ging verassend makkelijk, dus misschien zit er nog iets niet goed vast. Alleen de eerste die je los haalt (en dus de laatste die je weer monteert) ging wat lastig. Die kwam eenvoudig los, maar was lastig terug te plaatsen.
En verder was het een fluitje van een cent. Forum is zeker handig en hulpzaam, ik had niet gedacht dat hij op deze manier bevestigd was. Eerder dat hij was geplakt.
Weer wat geleerd, job done
@ Melchior,
Bij mij zitten ze onder de spoiler nog goed vast en rammelt niet. Ondanks dat ik die al een paar ker heb losgehaald.
De kap links heb ik vast gelijmt. Deze had ik te enthousiast losgehaald waardoor alle clipjes nog in de gaten ziten en de kap niet. Tot op heden rammelt dit ook niet.
Gr Marcel
C4 euvel ???
schijnbaar wel, had dat vorig jaar ook ( spoilertje zat rechts los )en bij een beurt gaf de citroen monteur aan dat er een moertje was los getrilt en hij had deze weer erop gedraaid.
vorige week hoorde ik kraak en rammel geluidjes ( had eens de audio zacht staan ) toen ik over een slecht wegdek reed, geluid kwam van achteruit.
dus bij thuiskomst eens gekeken en toen ik aan het spoilertje voelde zat deze links en rechts los
ik heb toen de klep open gemaakt en alleen de bovenste kap ( die onder het spoilertje zit verwijderd, dus de zijkappen heb ik laten zitten.
door hem van het middenuit los te trekken kon ik hem aan de zijkanten achter de zijkappen voorzichtig uit trekken.
vielen gelijk 4 moertjes in de kofferbak, niet echt een ideaal systeem wat ze bij citroen ontworpen hebben.
deze weer erop en goed aangedraaid en de kunstof kap er weer opgeklikt.