Hallo allemaal,
I.v.m. een lekje moet de radiateur vervangen worden. heb ik inmiddels liggen ook.
Ik vraag me alleen het volgende af. Als je met je neus naar de auto staat zit links onder een zwarte plastic slang/klem. Hoe zit dit bevestigd en heb je hier speciaal gereedschap voor nodig? Moet hier bij vervanging van de radiateur nog een nieuwe op of kun je dit zonder problemen weer aansluiten?
het gaat om een xsara break 1.6i benzine zonder airco uit ‘98.
Ik heb er een fotootje bijgedaan
Alvast bedankt voor de reacties!
Groet,
Leon
Totaal aantal Berichten: 232
- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
Als ik het goed herinner is dit een bajonetaansluiting, tegen de klok in draaien en de koppeling moet los kunnen.
Ik heb het zonder problemen opnieuw kunnen gebruiken. (controleer wel even de o-ring)
Totaal aantal Berichten: 1825
- Xsara Picasso 16-16v
let ook op dat je de boel goed ontlucht, volgns mij zit erop de slang van de kachelradiateur ook een ontluchting schroef, deze moet je open zetten, even als de verwarmings knop op het dachbord, want dat word nog wel eens vergeten, en dan staat snel je cilinderkop droog, wat ik altijd meestal doe is kijken hoeveel er in het koelsysteem gaat, dan heb je een indecatie van hoe vol het systeem zit
Bedankt voor jullie reacties,
Zo gauw de vakantie voorbij is en de kinderen weer naar school dat meot ik het maar eens gaan proberen.
Moeilijk kan het niet zijn lijkt me zo….
Kachel hoog zetten en in de radiateur slangen knijpen bedoelen jullie toch? tot er geen lucht bellen meer uitkomen. en de ventieltjes openzetten natuurlijk.
Groet,
Leon
ik denk dat ik gewoon ook even kijk wat er uitkomt qua hoeveelheid. Dat moet er dan ook weer in…