Totaal aantal Berichten: 1184
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Nu een steeds hoger wordend koelwater verbruik tot de conclusie gekomen dat mijn koppakking overleden is. Ik heb druk op mijn koelsysteem en een slecht lopende motor. Draai ik de koelvloeistof dop open loopt de motor beter. Uiteraard is het de achterste kop, getest met injectors los halen en dan een stukje rijden.
Nu kan ik natuurlijk op zoek gaan naar een andere Xm, maar bij deze is de automaat 60dkm compleet gereviseerd en is is 120dkm geleden gas op gekomen. En dat vind je nou eenmaal niet snel.
Het blok moet er dus sowieso uit, en dan lijkt mij een blokwissel minder werk dan de koppakking vervangen. Er staat nu ruim 335dkm op, dus een blok met wat minder lijkt me beter.
Dus wie heeft er wat liggen? Eventueel met een Xm er aan vast, geen probleem.
Welk motortype het exact is weet ik niet, waar vind ik dat? Het gaat om een ‘95er.
Of raden jullie toch een nieuw pakkingkje aan? En de kettingen, is dat veel werk?
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 6157
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik weet een 12V voor je, uitgebouwd en wel met goede automaat er nog aan, heeft circa 120.000 gelopen. Komt uit een 94’er.
PB me maar als je interesse hebt, blok is op te halen in de regio Den Haag.
Totaal aantal Berichten: 1184
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Niemand verder wat liggen?
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Ik heb hier nog een complete auto staan met het blok er in. Kabelboom is er af, verder goed lopend blok.. Wel iets van 250.000 ervaring maar dat hoeft niet alles te zeggen…
Staat op de sloper te wachten, maar als je de hele auto ophaalt mag je het gratis hebben…
Hangt ook nog een perfect schakelende automaat aan. Gaat om een 1994’er Xm serie 2.
Zijn die kettingen eigenlijk nog wel te krijgen ?