Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Hallo,
Vorige week stond ik met een lekke retourleiding stil. De ANWB kon het tijdelijk fixen. Auto meteen naar de Citroen specialist gebracht. Daar hebben ze de retourleiding vervangen. Vandaag voor het eerst weer bij de auto geweest. Kon mooi toeren in de auto van mijn pa de afgelopen week. Maar helaas ziet het er naar uit dat dat deze week weer moet.
Onder de auto gekeken en onder de kap. Nu lekt er WEER hydraulische olie maar nu achter het motorbolk, bij de “spin”. De drupjes zijn redelijk gestaagd. Ik wil straks eigenlijk van Groningen naar Haarlem rijden. Maar mijn geweten zegt dat dit niet verstandig is…..what to do?
Ja. Weer naar de specialist.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Toen ik met een lekke octopus zat heb ik ook overleg gehad met de garage, rijden kon wel maar wel vaak stoppen en niveau controleren evt lhm bijvullen. Ik moest 24km maar toch maar besloten om de autoambulance te gebruiken, ik durfde het niet aan.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Ik durfde het ook niet aan dus ben ik maar in de oude Volvo 240 D naar Haarlem gereden. Binnenkort moet die BX maar even weer terug naar de specialist. Ik hoop dat het probleem dan voorlopig verholpen is. Ik zal ze vragen de rubberen leidingen goed te controleren.
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Net even gebeld met de Citroen specialist. Zij denken dat het de spin zelf is. Zat ik ook al aan te denken.
Heeft iemand enig idee wat zo’n ding kost?
Want ik geloof dat ze het moeten bestellen.
Groeten Harm Jan
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ergens tussen de 100 en 200 euro. Het vervangen kost wel een paar uurtjes, dus daar zitten ook nog wel kosten aan vast waarschijnlijk.
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Ik neem aan dat het t beste is een compleet nieuwe te nemen?
Kan ik ook ergens een gereviseerde op de kop tikken?
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Het is het beste om een nieuwe te nemen inderdaad, want dit gaat om een rubberen retourbundel. Er valt eigenlijk niks aan te reviseren, als hij gescheurd en uitgedroogd is is het over.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Gereviseerd heb ik ze nog nooit gezien. Als de breuk zit in een slang, dan fixen ze dat wel eens door er een stukje HD leiding in te frutten, en weer een nieuw stukje slang. Als de breuk zit bij het rubber verzamelblokje, dan is het einde verhaal, en moet er een nieuwe in.
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Duidelijk!
Thanks
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Hegru in Veldhoven vervangt de retourbundel voor € 190,- inclusief de bundel.