Hoi,
Ben op zoek naar de hogedrukslang van de opbrengstverdeler naar de hogedrukregelaar , type 1 dus.
Ben al 20 sloperijen af geweest , waaronder de Liede , geen XM meer te bekennen !
Weet hier iemand op dit forum nog sloperijen met type 1 Xm `en in of rondom Amsterdam?
Of heeft iemand toevallig nog zo`n slang liggen , ze zijn nl. NFP.
Alvast bedankt,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Van de debietregelaar naar de HD-regelaar.
Dan bedoel je die slang met 2 flexibele stukken erin?
Heb je een handbak of een automaat?
Ik dacht dat ik voor beide die slang had liggen (ergens )
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
die slang met 2 flexibele stukken erin?
Juist , die ja .
Ik heb een handbak.
Ik heb `em na laten maken , maar ze hebben er 1 rubberen tussenstuk in geplaatst , met als gevolg dat die slang klappert als een gek in de bochten.
Ook krijgt de stuurbekrachtiging te weinig druk , dus bij snelle wendingen stuurt `ie schokkerig.
XM TCT Ambiance`94
Handbak, daar was ik al bang voor.
Die automaatslang weet ik zo te liggen, maar voor die handbakslang moet ik even wat verder zoeken.
Ik laat het wel weten als ik hem gevonden heb.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
OK, ik hoor het wel als je `em gevonden hebt .
PB me dan maar even .
Wist trouwens niet dat er verschil zat tussen een automaat- en een handbakslang.
Toch is het wel handig als er nog wat sloopadresjes in en rondom Amsterdam bekend worden voor evt. andere onderdelen die ik later nodig heb. Dus wie weet er nog wat?
XM TCT Ambiance`94
Deze?:
Ouwe mopperkont
Dirk, kun je dat ding niet vastzetten dan op de eoa manier, hoewel dat naar mijn idee een minder belangrijk probleem is dan dat schokken van je stuurbekrachtiging. Komt dat overigens wel door die slang ?
gompy58 schreef:Dirk, kun je dat ding niet vastzetten dan op de eoa manier, hoewel dat naar mijn idee een minder belangrijk probleem is dan dat schokken van je stuurbekrachtiging. Komt dat overigens wel door die slang ?
Het probleem is ontstaan na het vervangen van die slang.
Daarvoor had ik geen problemen .
Heb `em hier en daar al vastgezet , maar dat lange eind kan ik nergens aan kwijt en ben bang dat `ie stukklappert en wellicht ook tegen andere slangen die daardoor beschadigen.
Denk ook dat ze verkeerd rubber hebben gebruikt eerlijk gezegd.
`t Rijdt gewoon niet relaxt op die manier.
Inderdaad Ouwe Mopperkont , die slang bedoel ik .
Heb je `em over?
XM TCT Ambiance`94
Ik heb er 2 of 3 over ja
Ouwe mopperkont
Je zou in de toekomst nog eens een belletje voor onderdelen kun wagen aan autobedrijf Tesselaar. Hemelsbreed dichtbij, maar helaas nog een eind rijden.
Ik heb het geloof ik al eens eerder gepost. Het is dacht ik een oude Citroën Dealer die een voorliefde heeft voor alles met hydropneumatiek. In zijn oude showroom staan een paar SM’s te verstoffen en zo.
Ik ben ooit eens meegenomen naar zijn rommelzolder (die hij nog altijd eens zou opruimen) en trof een zolder vol onderdelen aan. Naast 10 complete eenden aan plaatwerk en een bak vol BX spiegels en deurgrepen. Meende ik ook nog wat onderdelen van XM’s hebben zien staan. Voornamelijk kleine klepjes, bakken met elektronica en een aantal tellerbakken enz. Ik heb door de hoeveelheid niet op kunnen nemen wat het allemaal was.
Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic
Matthijs309 schreef:Ik heb er 2 of 3 over ja
1 is genoeg hoor.
Ik ga je PB `en.
Bedankt FRVisser , zal `t adres onthouden.
XM TCT Ambiance`94