Gemiddeld over 3350 km 1:18! Heenweg veel file en waar het kon zo hard mogelijk in duitsland. In italie frankrijk 135 cc. Terug weg zelfde 135cc in frankrijk en italie, maar in duistland.. 40 km lang 180 op cc enz. 700km geplankt! Als ik vol gas reed was het actuele verbruik 1:8,8. 135 op cc zag ik cijfers van 1:22 voorbij komen en in zwitserland bij 125 1:24! Ben zeer tevreden.
Edit: zeker betaalbaar 1,449 of iets goedkoper. Beterdan italie met zijn 1,769 tot 1,869
@RVSG Heb jij een 1,6 e-HDI? Als ik hier op de snelweg rond de 120/125 rij dan geeft de bc 1:17/ 1:18 aan bij mij. Ik rij op de originele energy safer banden met lm velgen. Voor 1:22 moet ik volgens mij 100 km/u of minder rijden.
(De diesel is dus stukken duurder als hier in NL)
Ja 1,6 ehdi! Rij ook energy saverd met ashera velgen. Maar ik redt in nl ook geen 1:24! Idd rond de 1:19. Maar ik merk als het warmer is en de motor warm en los gereden dat ie zuiniger is op de lange stukken. Hij rijdt na me uitspatting ook soepeler, stiller. Hij is lekker schoon denk ik.
Ik rij vooral woon-werk 25 km heen en weer terug en het meeste is snelweg en 80km weg en ik doe rond de 1:18 gemiddeld. Ik hou wel van vlot wegrijden. Ik zal in Duitsland mijne ook eens schoon maken, uhm branden/rijden.
Zelfde als ik snel weg maar voor de rest snelheid plus 5 op cc. zelfde wegen en afstand! Ik doe meestal 1:18,5 in nl. Ben benieuwd naar jou gemiddelde. Maar wat ik me afvraag, wat deed jullie THP gemiddeld? Zal wel iets schrikbarender zijn denk ik?
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 04-11-2010
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Wat het verbruik was boven de 200km weet ik niet,vergeten naar te kijken,maar het gemiddelde verbruik over 359km was 1-13,9,heb in Duitsland Aral Ultimate 102 getankt.
Moet wel zeggen in nederland heb ik me aan de snelheid gehouden.
Wat me wel opviel was de toeren bij bijna 210 was +_4200 rpm,ben op Youtube gaan kijken en het viel me op dat ze in de filmpjes allemaal veel meer toeren maken bij die snelheden zelfs de racing?
Misschien komt het door het chippen?
DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Had je ‘m in zes? Als hij 210 rijdt aan 4200 toeren haalt hij z’n top ook wel in vijfde versnelling denk ik. In vijf accelereert de THP een stuk rapper in ieder geval (zelf heb ik 216 aangetikt met een 156pk, in Duitsland destijds - weet niet meer in welke versnelling dat was).
Door chippen verander je in ieder geval niets aan de verhouding snelheid versus toerental.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Net wat 2d zegt; door chippen verander je niks aan je bakverhouding
De THP is, net zoals de racing, gewoon uitgerust met een lange 5e versnelling en een extreem lange 6e versnelling.
De theoretische topsnelheid bij 6600tpm (begrenzer) is in de 6e versnelling dan ook 326km/h
Bij 210 draait hij trouwens ongeveer 4250tpm. 222,5 km/h is 4500tpm, 235km/h is 4750tpm en reken maar door.
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Kan het zijn dat je in het buitenland zuiniger rijdt doordat je hoger boven de zeespiegel rijdt en de luchtsamenstelling en dikte anders zijn?
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Klopt. Hoe hoger je komt des te minder luchtmoleculen er zijn dus minder weerstand. Geldt ook voor warme lucht. De moleculen hebben onderling een grotere afstand en ook hier dus minder weerstand als je er tegenaan rijdt. Een windkracht vier in de zomer heeft een ander effect dan in de winter. Dat merk je bijvoorbeeld bij het zeilen. In winter drukken gewoon meer moleculen tegen het zeil.
DS3 e-HDI 90 So Chic. Thorium Gris-Carmen Rouge.
Zo. Waarvan akte
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 04-11-2010
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Al is het nog zomer mijn winterbanden liggen klaar, vanmiddag de velgen opgehaald nadat ze zijn gepoedercoat.
Vind zwarte velgen toch mooier onder mijn DS3 staan dan zilver.
Voor
Na
DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Zeer geslaagd!
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
Yes, zeer geslaagd! Zijn 16” toch?
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 04-11-2010
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Ja 16” Valonga,ben er zelf ook zeer tevreden over het resultaat.
DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI