Hallo,
Sinds een dag of drie krijgen we de GSA 1130 Break niet aan de praat.
Wat hebben we al gedaan ;
Vervangen bougies , bobine , rotor , en schoonmaken carburateur , controle brandstof toevoer vanaf pomp.
De start motor draait prima rond, we vonk op bougies , benzine voldoende aanwezig.
Een week geleden waren er geen problemen ?
Wat zou er aan de hand kunnen zijn ???
(oplossing zie laatste bericht)
Was het probleem er al voordat je alles vervangen en schoongemaakt had?
Nee, eigenlijk geen problemen gehad voor die tijd.
Als de auto wat langer stil stond duurde het even.
Maar eigenlijk niet.
Dan moet je nagaan wat je uit elkaar hebt gehaald, en of je niet iets vergeten bent of verkeerd terug hebt gezet.
Gas en choke kabels goed, alle slangen op de carburateur goed terug (dat gebeurde mij, had ze verkeerd).
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Is die niet weer verzopen?
Nee, daar lijkt het niet op.
Ik start eerst om brandstof van tank naar pomp / carburateur te laten komen , en geef dan zonder choke gas om de auto te laten starten.
Met choke doet hij het ook niet.
Dus het is een beetje een raadsel.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bougiekabels niet verwisseld van plaats?
Citroen!
DriverD schreef:Bougiekabels niet verwisseld van plaats?
Gecontroleerd en nieuwe op gedaan en alsnog geen teken van leven.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Heb je de elektrodeafstand van de bougies goed afgesteld? Af-fabriek staan die te krap en dan wil de 1130 voor geen meter starten/lopen. In de boekjes moet de afstand 0,85 mm zijn. Die afstand kan beter iets te groot dan te klein zijn. In het begin veel ellende met Draakje gehad hierdoor. Ze wilde héél erg moeilijk aanslaan en wilde dan vervolgens geen toeren maken.
Er kan ook een verkeerde bobine op zitten. Een bobine voor puntjesontsteking werkt niet lekker bij elektronische ontsteking en omgekeerd. Bij mij startte ze er wel mee maar dat kan zomaar toeval zijn geweest. Rijden ging voor geen meter.
In principe moet ie met halve- en bij erg koud weer hele- choke + doorstarten aanslaan. Gaspedaal alleen indrukken als je warm start en dan juist geen choke gebruiken. Nóóit pompen met het gaspedaal tijdens het starten, dan verzuip je ze meteen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Goeigendag
Vanochtend hebben wij (ik en mijn zoon) de bougie’s er uitgehaald, hierdoor wisten wij zeker dat hij niet verzopen kon zijn.
Daarnaar hebben we nog de ondtsteking nagekeken, toen hij open was zagen we dat de contactpunten die nog niet waren vervangen/nagekeken versleten en op de verkeerde afstand stonden. Dus dan maar vervangen .
na alles weer hebben in elkaar gezet te hebben was het weer van ouwe STARTEN—> LOPEN
dus het zat waarscheinlijk in de contactpunten
Groeten..
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig!
Citroen!