8 van de 13
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Ma voiture CX2000 et moi; Door de APK….
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 januari 2012 12:00 PM
  [ # 106 ]

Ik vind toch dat ik een realistische tegen reactie moet geven.
Na ervaringen met een citroen DS weet ik dat het miet te doen is om een auto die al redelijk ver heen is nog te redden. Niet te doen dan als je zelf niet kan lassen geen ruimte heb of niet over een aardig kapitaal kan beslissen.

Velen hadden het mij al ontraden om de “snoek” op te gaan knappen. Ik heb geen sleutelruimte maar ben wel redelijk handig.
Toch lekker eigenwijs begonnen. De technische kant was zo gepiept. na wat onderdelen kopen liep ze weer en nog goed ook.

Toen het technische werk klaar was begon ik het roest te lijf te gaan. Echter hoe dieper ik in de auto ging hoe meer roest ik tegen kwam. Nieuwe kofferbakhoeken gekocht, nieuwe bodem en nieuwe benzinetank.

Dit door een garage er in laten lassen (zwart whistle) maar was bij elkaar toch nog behoorlijk wat geld kwijt.
Later nog andere schermen gekocht maar laat ik het niet te lang maken. Uiteindelijk bleek er nog zoveel meer zaken rot aan mijn dame dat ik uiteindelijk moest besluiten haar weg te doen.

Dus mijn advies, denk goed na wat je doet. Als je het zelf niet kan aanpakken kost het je een vermogen. Heb je er dat voor over prima, maar ik denk dat je voor het geld dat het kost om de wagen op te knappen een hele nette CX kan kopen.

Succes!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 januari 2012 05:01 PM
  [ # 107 ]

En ben je nog wezen kijken ,bij Citroy.
Soja hoe was de CX ?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Squizicat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-08-2011

- Xantia 1.8i
Gepost: 08 januari 2012 07:40 PM
  [ # 108 ]
F.SvM schreef:

En ben je nog wezen kijken

Nee niet meer wezen kijken; Het was me te ver rijden, als ik binnenkort in de buurt ben ga ik alsnog even kijken. De uiteindelijke beslissing om er nog een CX bij te kopen hangt ook af van de APK-keuring van mijn huidige auto waarvan ik niet veel goeds verwacht.

Profiel  
 
Squizicat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-08-2011

- Xantia 1.8i
Gepost: 08 januari 2012 07:50 PM
  [ # 109 ]

Bedankt voor alle reacties, ieder heeft zijn eigen ervaring. De positieve reacties geven mij de moed om mijn CX niet direct af te schrijven.

Hoe kan je snel zien of een CX over diravi beschikt?

De volgende stappen:
nadenken,op dit forum de verhalen lezen van anderen die frames vervangen hebben, iemand de cx laten beoordelen, zoeken naar een nieuw frame, frame vervangen.

Ik zou de mijn CX toch niet beschrijven als redelijk ver heen; de bodemplaat lijkt namelijk wel in goede staat(hoewel dit niet helemaal goed te beoordelen is zonder een brug en mijn kennis)

Helaas staat er in Haynes niks over het vervangen van de frames. Belangrijkste vraag ” zit er verschil tussen de liggers en subframes van de verschillende modellen en hoe kan ik erachter welke ik nodig heb?”

wordt vervolgd…

groet Marina

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 08 januari 2012 07:57 PM
  [ # 110 ]
Squizicat schreef:

Hoe kan je snel zien of een CX over diravi beschikt?

Bij een CX met diravi staan op foto’s de voorwielen altijd recht, bij een zonder diravi hoeft dat niet het geval te zijn. Een CX zonder diravi heeft een groter stuur.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 januari 2012 07:59 PM
  [ # 111 ]

Je hebt een PM

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 08 januari 2012 08:29 PM
  [ # 112 ]
Squizicat schreef:

Helaas staat er in Haynes niks over het vervangen van de frames. Belangrijkste vraag ” zit er verschil tussen de liggers en subframes van de verschillende modellen en hoe kan ik erachter welke ik nodig heb?”


Logisch dat daar niets over instaat. Dat is namelijk geen klusje voor thuis voor de doe-het-zelver. Vrijwel niemand (behalve Frank Wink) begint daaraan zonder brug en vergaande laservaring én kennis van de CX.
En let op: Frank heeft alledrie!

Dus…. de juiste volgorde: NIET hier blijven gissen en vragen (want wij kunnen het niet beoordelen vanaf twee vage foto’s al zouden we het willen), maar de auto op een kar laden en naar een expert brengen die een brug heeft. Dán weet je echt waar je aan toe bent en kun je een plan trekken. Wink

Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoe de HD-leidingen eraan toe zijn die over de achterbrug lopen.

Ter info: als het wérkelijk slecht gesteld is en tegenvalt, kom je er niet met alleen twee langsliggers eraan lassen of bouten, maar moet de hele koets eraf. Dit is mogelijk (zo werd de CX ook geassembleerd immers) maar moet met een 2 koloms brug.

Zo:

(dit was wel een ‘sloper, maar het principe is gelijk)

In dat geval is het de vraag of de CX het economisch waard is ja….

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 januari 2012 08:49 PM
  [ # 113 ]

Leo bedankt voor het compliment, Wink
Maar als je de liggers en de achterbouw wilt vervangen hoeft echt niet je hele koets eraf.
Je kunt volstaan met de bevestigings punten van koets/subframe los te draaien tot en met die gene die onderin de voetenkuip zitten.
Daarna de achterkant van de CX opkrikken.
En je subframe blijft staan.
Hij zal iets doorbuigen maar met beleid is het te doen.
Daarna de 20 klinknagels los en je trekt hem er zo uit.
( moet je natuurlijk wel de leidingen los hebben) .
Op een brug is het natuurlijk makkelijker maar dan hoef je ook niet de gehele koets te lichten.
Al een paar keer gezien ( dag werk) in de garage.( wel door mensen die dit vaker doen)

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 08 januari 2012 08:53 PM
  [ # 114 ]

Nou Frank één dag werk…. petje af dan voor die gasten!  (met hoeveel man zijn ze dan?)

Wat ik zei is dat als het niet alleen om de langsliggers gaat, de koets eraf moet. Als die dwarsbalk (die dikke ronde waar bij Marina die wielbouten inzitten of wat heeft Jeroen daarin gestopt om hem omhoog te zetten)  verrot is bovenop, kom je daar nooit bij.

Hmm ja, oké achterkant van de koets opkrikken terwijl het subframe blijft staan kan natuurlijk wel, maar dan is alles al vrijwel geheel los. Hoe doe je dat met de uitlaat? Je kan er erg lullig bij dan lijkt me. Gaat de boel niet wringen bij de bevestiging boven het voorste subframe?

Kortom: Ik zou weleens zo’n klus willen bijwonen, het lijkt me razend interessant!
Al die leidingen los (zonder dat ze breken!) lijkt me ook een uitdaging.  Ik bedoel maar…. op papier kan het is een dag, maar de praktijk….

Maar goed, we praten opnieuw hypothetisch. Eerst beoordelen!


N.B. Geen van genoemde methodes lijkt me een Hayes Do It Yourself klusje hoor.  Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 januari 2012 09:04 PM
  [ # 115 ]

Ze zijn met zijn 2 en.
Let op ik heb het alleen over het subframe.
Wat ik kan zien op de foto’s zijn ze beide slecht zowel de langsliggers
en het achtersuframe .
Dus leidingen los of doorhalen( behalve je brandstof leiding)  20 klinknagels los ( aan de voorkant) en je trekt alles in zijn geheel eruit.)
Wielophanging en dergelijke lekker laten zitten.
Kun je makkelijker demonteren als het subframe eronderuit is.
Overzetten op het andere en je schuift het er weer onder , m 8 boutjes erin en klaar is kees Wink
O ja leidingen niet vergeten.
Maar het is net wat je zegt kijk eerst naar de rest van de auto en beslis dan of je verder wil.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 09 januari 2012 10:35 AM
  [ # 116 ]

Ik ben, net als Wolfman, ook door schade en schande wijs geworden en ik zou absoluut afraden om in een auto die zo ver heen is (afgaande op de foto’s) nog geld en tijd te steken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 januari 2012 10:40 AM
  [ # 117 ]
F.SvM schreef:

Ze zijn met zijn 2 en.

1 dag, 2 man. 16 uur dus. Dat is iets anders als één dag.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 09 januari 2012 11:13 AM
  [ # 118 ]

Dat bedoel ik.  Wink
En dan moeten er niet een paar lullige leidingen afbreken ofzo… of een bout van de stabilisatiestang heel vast zitten of afbreken, zoals dikwijls bij vervangen van ADALS wel gebeurt.

Maar hee… misschien valt het allemaal reuze mee en kan volstaan worden met van onderaf (af)lassen. You never know…

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Squizicat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-08-2011

- Xantia 1.8i
Gepost: 22 januari 2012 01:17 AM
  [ # 119 ]

Na een rit van 14 uur en een grondige inspectie mag ze blijven, ze is voorlopig nog geen bodemloze put Very Happy. Morgen een uitgebreider verslag.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 22 januari 2012 01:25 AM
  [ # 120 ]

Mooi om te horen.
Waar ben je nu heen geweest?

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
8 van de 13
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook