9 van de 13
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Ma voiture CX2000 et moi; Door de APK….
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 22 januari 2012 10:29 AM
  [ # 121 ]

hier nog een foto van jouw cx achter de mijne.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Squizicat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-08-2011

- Xantia 1.8i
Gepost: 22 januari 2012 03:59 PM
  [ # 122 ]

‘T was een eindje rijden maar we zijn bij Hydraulique op bezoek geweest. En het oordeel was niet heel negatief Smile. Op een aantal plaatsen(ben de tel een beetje kwijt, maar een stuk 6) moet wat gelast worden, maar het subframe en de liggers hoeven niet vervangen te worden. Voor de rest moet ik haar vooral schoonmaken… er hangt wel een kuub zand onder…maar dat is niet moeilijk. Roest weghalen en behandelen en remleidingen vervangen.

En verder, maar dat wist ik al, een nieuwe uitlaat en startmotor.

Dus ik ga met hernieuwd enthousiastme weer verder,... helaas moet het nog even wachten ivm tijdgebrek.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 22 januari 2012 10:17 PM
  [ # 123 ]

Mooi om te horen.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 22 januari 2012 10:36 PM
  [ # 124 ]

Fijn dat het toch allemaal nog te doen is. Verstandig van je dat je er eerst een expert naar heb laten kijken voordat je met opknappen begint. Ik wou dat ik dat toen gedaan had…. red face

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Gepost: 22 januari 2012 10:45 PM
  [ # 125 ]
Squizicat schreef:

een nieuwe uitlaat

Nou, alleen de achterste demper hoor, dus dat valt mee. De rest zag er best heel goed uit, al heb ik ‘m niet gehoord. Is nog even de vraag of alle pakkingen en aansluitingen allemaal dicht zijn dus.
Oh en de beide remslangen moeten ook vervangen hè, die waren verdroogd.

Heeft Sjors haar nog aan ‘t lopen gekregen?

Wel tof dat het geen verloren zaak is. Ik vond dat echt heel leuk voor je!!! Ja oké, er is wel degelijk werk aan den winckel, maar je kunt in elk geval met hernieuwde moed weer verder. (en “rustiger slapen”, aldus Sjors Laughing )

Léo

Ga je eigenlijk niet beter op zoek naar een stalling/sleutelruimte dichter in de buurt van waar je woont? Lijkt me toch prettiger werken.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Squizicat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-08-2011

- Xantia 1.8i
Gepost: 24 januari 2012 11:01 AM
  [ # 126 ]

Nee ze liep nog niet weer, beetje raar maar dat wordt dus ook nog een puntje om uit te zoeken de volgende keer.

Remleiding was dus niet het goede woord…

En goed dat je het zegt van de uitlaat, ik vond de rest er inderdaad ook nog wel oké uitzien maar had niet bedacht dat ik alleen het laatste deel kon vervangen.

Dichter bij huis klussen zou misschien fijn zijn, maar nu is het kosteloos en er is gereedschap.En daarnaast is een klusweekend meteen ook een lekker weekendje weg.

Profiel  
 
Gepost: 24 januari 2012 02:29 PM
  [ # 127 ]
Squizicat schreef:

Nee ze liep nog niet weer, beetje raar maar dat wordt dus ook nog een puntje om uit te zoeken de volgende keer.

Kan ook aan de bobine liggen. De vonk was gewoon veel te zwak, aldus Sjors. Vandaar dat de bougies ook steeds ‘nat slaan’.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Squizicat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-08-2011

- Xantia 1.8i
Gepost: 24 januari 2012 04:00 PM
  [ # 128 ]
La Léo schreef:
Squizicat schreef:

Nee ze liep nog niet weer, beetje raar maar dat wordt dus ook nog een puntje om uit te zoeken de volgende keer.

Kan ook aan de bobine liggen. .

Ik hoop het niet aangezien de bobine al vervangen was door een exemplaar uit het clubmagazijn. Het nalopen van de contactjes is in ieder geval een goed idee, aangezien iemand ze met kopersmeer had ingesmeerd Shocked .

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25637
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 januari 2012 06:00 PM
  [ # 129 ]

Zet je er eerst ff nieuwe puntjes in. Op ebay staat een doos van 10 stuks voor 19,50!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Squizicat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-08-2011

- Xantia 1.8i
Gepost: 24 januari 2012 06:14 PM
  [ # 130 ]
bogaard77 schreef:

Zet je er eerst ff nieuwe puntjes in.

Die zitten er sinds zaterdag in… en toen startte ze dus nog niet -> raadsel

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 24 januari 2012 06:28 PM
  [ # 131 ]

Heeft ie nooit gestart? Of alleen in het begin een keer?

Je moet gewoon even systematisch alles aflopen, alle onderdelen die nodig zijn voor een ontsteking (brandstof+vonkje).

Ik heb de anwb eens bij mijn GS gehad, en die liepen toen het hele circuit langs. Tot waar komt de vonk. Steeds verder reduceren tot je er bent. Bij mij vloog toen de vonk deels door de rotor naar het asje van de verdeelunit, waar de rotor op zit. Dat gaf een wat brakke vonk die niet voldoende was.

Profiel  
 
Squizicat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-08-2011

- Xantia 1.8i
Gepost: 24 januari 2012 06:36 PM
  [ # 132 ]

Ze heeft onlangs een paar keer in één weekend gelopen na een stilstand van 10 jaar. Daarna wilde ze niet meer. Een losse bougie had wel een vonk, dus eerst maar de bougies bekijken. Dat kon zaterdag niet ivm het ontbreken van een bougiesleutel, maar die zijn ook nieuw.

Misschien is 10 jaar oude bezine gewoon niet meer zo geschikt om op te lopen… Wink

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 januari 2012 06:44 PM
  [ # 133 ]

Probeer eerst effe remreiniger dan weet je in iedergeval of het aan de brandstof ligt of aan de ontsteking.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Squizicat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-08-2011

- Xantia 1.8i
Gepost: 24 januari 2012 06:46 PM
  [ # 134 ]
F.SvM schreef:

Probeer eerst effe remreiniger .

Is dat spul dat je in de luchtinlaat van de carburateur moet spuiten als je probeert te starten…? Dat hebben we ook al geprobeerd.

Profiel  
 
Gepost: 24 januari 2012 06:49 PM
  [ # 135 ]
Squizicat schreef:

Ik hoop het niet aangezien de bobine al vervangen was door een exemplaar uit het clubmagazijn. .


En was dat een nieuwe?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
9 van de 13
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook