6 van de 13
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Ma voiture CX2000 et moi; Door de APK….
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 05 januari 2012 05:53 PM
  [ # 76 ]

Maar de CX staat niet in de buurt van Delft…

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Squizicat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-08-2011

- Xantia 1.8i
Gepost: 05 januari 2012 05:56 PM
  [ # 77 ]

Dat is correct, dat wilde ik net typen….  De dame staat echter in Duitsland(bij Kleve) vlak over de grens bij Nijmegen

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 05 januari 2012 05:59 PM
  [ # 78 ]

ik was abuis maar ook daar zitten CX liefhebbers in buurt denk ik.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 januari 2012 06:37 PM
  [ # 79 ]
Squizicat schreef:

Dat is correct, dat wilde ik net typen….  De dame staat echter in Duitsland(bij Kleve) vlak over de grens bij Nijmegen

Komt er een NL of een Duits kenteken op die auto?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Squizicat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-08-2011

- Xantia 1.8i
Gepost: 05 januari 2012 06:42 PM
  [ # 80 ]

... maakt dat iets uit? ...  Ze is origineel Nederlands en dat blijft ze…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 januari 2012 06:45 PM
  [ # 81 ]

Ja, dat maakt zeker iets uit. Voor een Duits kenteken moest je namelijk naar de TUV en daar gaan ze serieus lopen zeiken als je aan het subframe gaat lassen.

Officieel mag je niet lassen aan de subframes en langsdragers. Een goede lasser kan het echter wel doen en als die het netjes afwerkt dan zal dat voor de Nederlandse APK over het algemeen geen heel erg groot probleem zijn. Het moet echter wel HEEL netjes en GOED worden gelast en voor zo onzichtbaar mogelijk worden afgewerkt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 05 januari 2012 06:48 PM
  [ # 82 ]

En is dat dan niet net zo duur als alles vervangen?

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 januari 2012 06:49 PM
  [ # 83 ]

Dat hangt van de lasser in kwestie af en van de hoeveelheid rot. Van de foto’s is dat onmogelijk vast te stellen. Als je alles zou moeten vervangen is deze auto in één klap economisch afgeschreven.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 05 januari 2012 07:51 PM
  [ # 84 ]

Goede avond,

Wat hier al gezegt werd,laat je dame eerst bekijken door iemand die weet waar hij of zij op moet letten.
En dan pas gaan denken hoe nu verder.
Maar om het goed te doen moet je de langs liggers en het achter subframe eronder uit trekken want je komt er bovenop niet bij.
Twee nieuwe langs liggers weet ik nog wel voor te vinden.
Achter subframe heeft volgens mij Citroy nog staan( nieuw)
Dit is beter te doen dan lassen.
Deze kun je dan weer aan elkaar zetten met m8 of m6 boutjes ( dit mag officieel )

Vgf

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 05 januari 2012 10:15 PM
  [ # 85 ]

Past een subframe van een serie 2?

Zie hier een cx-25-gti-cassis-nacre die gesloopt wordt voor onderdelen.

Waaronder een roestvrije subframes

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 05 januari 2012 10:24 PM
  [ # 86 ]

Subframe’s zijn identiek alleen vraag je je af waarom ze hem slopen huh

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 05 januari 2012 10:28 PM
  [ # 87 ]

Hoi Marina,

Leuk om te horen dat je lekker bezig bent met de ex van CXTreme. Wel even een vraagje/tip. Waarom wil je haar van de bokken afhalen? Ik neem aan om er een blokje om mee te rijden. Maar als je haar weer weg zet, zou ik haar wel weer opbokken. Stel dat er iets mee gebeurd en je krijgt haar even niet aan de praat, dan blijft ze verplaatsbaar.

Ik weet niet of het al gelukt is om haar van de bokken af te krijgen, maar ik weet dat Jeroen (vorige eigenaar) altijd stuurkogels aan de voorzijde gebruikte en wielbouten aan de achterkant. Dus in de gaten waar de lepels zitten van de draagarmen.

Succes en leuk om je draadje te volgen.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Squizicat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-08-2011

- Xantia 1.8i
Gepost: 05 januari 2012 11:28 PM
  [ # 88 ]
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:

Waarom wil je haar van de bokken afhalen? Ik neem aan om er een blokje om mee te rijden. Maar als je haar weer weg zet, zou ik haar wel weer opbokken. Stel dat er iets mee gebeurd en je krijgt haar even niet aan de praat, dan blijft ze verplaatsbaar.

Bedankt voor de tip, het is nu meer toeval dat ze nog te verplaatsen is. Ik had slechts één stuurkogel en één wielbout gevonden en weggehaald en zoals het titel zegt start ze op dit moment niet meer en is ze helemaal scheef gezakt.
Ik hoop haar morgen weer aan de praat te krijgen zodat de wielbout en de stuurkogel weer terugkunnen want het lijkt me niet zo best als ze nog langer op twee punten blijft hangen.

Profiel  
 
Squizicat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-08-2011

- Xantia 1.8i
Gepost: 05 januari 2012 11:35 PM
  [ # 89 ]

Voor de anderen, bedankt voor de ideeën en suggesties. Ik weet nu dat het in ieder geval niet compleet kansloos is. Het is inderdaad goed om er naar te laten kijken, heeft iemand een suggestie in de buurt van Arnhem/Nijmegen?
wordt vervolgd…

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 05 januari 2012 11:41 PM
  [ # 90 ]
Mark Gielen schreef:

Subframe’s zijn identiek alleen vraag je je af waarom ze hem slopen huh

Mark

Dit is niet helemaal waar.subframe serie1 heeft aan de voorkant een andere dwarsligger( waar de radiator op staat)en bevestigings punten
Voor motor steunen en reservewiel kunnen afwijkend zijn.
En het achtersuframe is ook afwijkend.
De ski’s zijn ook anders ,daar waar het motortje zit (serie 2)of de stang (serie1) van de hoogtebediening aanzit.
En er is verschil tussen het achtersuframe van een breake of berliner.(langer en korter)

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
6 van de 13
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook