7 van de 13
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Ma voiture CX2000 et moi; Door de APK….
Squizicat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-08-2011

- Xantia 1.8i
Gepost: 06 januari 2012 03:27 PM
  [ # 91 ]

Ok heel ander onderwerp, is dit wat? En kan iemand wat over de prijs zeggen, ik heb geen idee was een redelijke prijs is voor (laten we er even vanuit gaan) een redelijke CX.
Morgen ga ik kijken…  en heeft er toevallig iemand zin om mee te gaan kijken?

http://link.marktplaats.nl/513927957

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 06 januari 2012 03:37 PM
  [ # 92 ]

Ik ken de auto niet maar het interieur komt uit een serie 2 en dat ziet er niet uit.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Tibor Korzelius
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 198
Geregistreerd: 16-02-2006

Gepost: 06 januari 2012 05:01 PM
  [ # 93 ]

Een basic CX 2000 zonder stuurbekrachtiging!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25637
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 januari 2012 06:10 PM
  [ # 94 ]

Je hebt dan alleen de nadelen van een CX. Niet de leuke dingen zoals elektrische ramen en Diravi..

inderdaad verkeerde interieur… lelijk!
biedt eens 1700 eu…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 06 januari 2012 07:22 PM
  [ # 95 ]
Squizicat schreef:
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:

Waarom wil je haar van de bokken afhalen? Ik neem aan om er een blokje om mee te rijden. Maar als je haar weer weg zet, zou ik haar wel weer opbokken. Stel dat er iets mee gebeurd en je krijgt haar even niet aan de praat, dan blijft ze verplaatsbaar.

Bedankt voor de tip, het is nu meer toeval dat ze nog te verplaatsen is. Ik had slechts één stuurkogel en één wielbout gevonden en weggehaald en zoals het titel zegt start ze op dit moment niet meer en is ze helemaal scheef gezakt.
Ik hoop haar morgen weer aan de praat te krijgen zodat de wielbout en de stuurkogel weer terugkunnen want het lijkt me niet zo best als ze nog langer op twee punten blijft hangen.

Een tip die je dus ook direct aan de lijve hebt ondervonden. Had mijn Break met alleen het kontje opgebokt weggezet en was behoorlijk aan het klojen om haar weer in zijn geheel omhoog te krijgen. Dus het is echt wel handig. Hoe is het met de andere cx’en die daar staan?

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Gepost: 06 januari 2012 08:05 PM
  [ # 96 ]
Squizicat schreef:

Ok heel ander onderwerp, is dit wat? En kan iemand wat over de prijs zeggen, ik heb geen idee was een redelijke prijs is voor (laten we er even vanuit gaan) een redelijke CX.
Morgen ga ik kijken…  en heeft er toevallig iemand zin om mee te gaan kijken?

http://link.marktplaats.nl/513927957

Wat is je bedoeling nu?
Deze auto kopen en die andere wegdoen?

En hoppa iedereen begint weer over een vout interieur.  (daar gaan we weer hoor) Wink
Dat interieur hoort er niet in, maar dat maakt de auto toch niet persé minder goed?

Persoonlijk zou ik liever een mooi (en beter zittend!) Croisette interieur hebben dan zo’n set van die gescheurde nylonkousen die je meestal in die ‘74-‘75 auto’s aantreft, maar goed…..


Het ligt er echter aan wat je met deze auto beoogt.
Maar zou je niet beter eerst je huidige CX even echt door een specialist op een brug laten bekijken alvorens conclusies te trekken over een al dan niet verloren zaak?


Off topic, maar waarom schrijven al die aanbieders altijd: Deze auto verkeerd in een erg goede staat.  Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25637
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 januari 2012 10:25 PM
  [ # 97 ]

omdat het een verkeerde auto is! LOL

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Squizicat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-08-2011

- Xantia 1.8i
Gepost: 06 januari 2012 10:29 PM
  [ # 98 ]

Mijn enige conclusie was dat het waarschijnlijk wel een tijd gaat duren voordat mijn huidige CX gaat rijden(als dat ooit gebeurt) en dat het dus leuk is op tot die tijd in ieder geval een te hebben waarmee je wel de weg op mag.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25637
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 januari 2012 10:32 PM
  [ # 99 ]

ach dan is dit instapmodelletje wel ok! maar geen cx.. een cx heeft diravi…..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 januari 2012 10:34 PM
  [ # 100 ]

Geen diravi = WAARDELOOS> CX zonder rijdt als een grote GS…..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 07 januari 2012 01:34 AM
  [ # 101 ]

Zo, dat is een uitgesproken mening! Wink Nadat ik aardig wat kilometers in een 1975’er CX zonder diravi te heb gemaakt, is mijn mening ietsje anders. Ja, diravi is comfortabeler en leuker. Nee, CX’en zonder diravi zijn niet onbestuurbaar. Bij stilstand is het heel zwaar sturen, maar zodra er maar iets beweging in zit, zelfs tijdens parkeermanoeuvres, is het goed te doen!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 januari 2012 09:22 AM
  [ # 102 ]
RensKorevaar schreef:

Bij stilstand is het heel zwaar sturen, maar zodra er maar iets beweging in zit, zelfs tijdens parkeermanoeuvres, is het goed te doen!

Zoals een grote GS dus. Ik heb ook zo’n ding gehad en sluit me aan bij Bogaard: zonder diravi is het hele cx-gevoel weg. Wat overblijft is een vrij trage, zuipende, slecht afgewerkte auto uit de jaren 70 die wel aardig veert.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 977
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 07 januari 2012 09:41 AM
  [ # 103 ]

  Wat overblijft is een vrij trage, zuipende, slecht afgewerkte auto uit de jaren 70 die wel aardig veert.

laugh

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 07 januari 2012 03:32 PM
  [ # 104 ]

Het grote nadeel aan de GS vond ik de binnenmaten. Zo’n grote GS zou dus geen verkeerde auto zijn. Smile

‘T is geen gewild type. Dat is duidelijk. Maar als dat voor jou niet uitmaakt kan dat in de onderhandeling over de prijs misschien juist in je voordeel uitpakken!

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 08 januari 2012 03:11 AM
  [ # 105 ]

Even ter indicatie, ik heb zoals de meesten hier wel hebben kunnen lezen mijn break de afgelopen twee dagen uit elkaar gehaald. Het subframe en langsligger waren is hele goed roestvrije staat, echt nergens een plekje te vinden en kaarsrecht, zijn keurige gedemonteerd en liggen klaar voor de nieuwe eigenaar. Ik wilde niet de hoofdprijs aangezien ze snel weg moeten dus heb ik er samen 325 euro voor gekregen, ik ben daar tevreden mee. Hiermee heeft een andere break een toekomst en de koper heeft een goede deal. Bij een specialist of iemand die de ruimte heeft deze langer te bewaren is de prijs wellicht anders. Als je het werk zelf kan doen, dan is je auto zeker niet afgeschreven.

groeten en sterkte Maarten

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
 
7 van de 13
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook