Hallo,
Ik heb sinds 2 maand een DS 1.4 HDi. Het was een demo, en had 3000km gereden. Bij de aanschaf was de motorafdekplaat niet aanwezig(bovenop de motor). toen ik de garage om uitleg vroeg, gaven ze aan dat deze er standaard niet meer op zit. Persoonlijk vind ik dit een raar verhaal aangezien je echt kunt zien dat er een plaat hoort te zitten. Weet iemand of dit verhaal klopt?
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 03-03-2011
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
In mei zat hij met de aflevering er gewoon op
DS3, Blanc Banquise/Noir Onyx, Pack Perfo, Pack Select Confort Myway
18 Mei 2011 Ds3 Ontvangst
01 Jun 2015 DS3 af, over naar captur… aircross 7mnd levertijd, was mij te lang.
Jij hebt een 1.6 E-HDI, TS heeft het over een 1.4 hdi
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 03-03-2011
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
ohja oeps overeen gelezen
DS3, Blanc Banquise/Noir Onyx, Pack Perfo, Pack Select Confort Myway
18 Mei 2011 Ds3 Ontvangst
01 Jun 2015 DS3 af, over naar captur… aircross 7mnd levertijd, was mij te lang.
DS3Breda schreef:In mei zat hij met de aflevering er gewoon op
Nou de 1.6 HDI heeft hem dus wel gewoon. Ik heb zo’n vermoeden dat de garage ook gewoon uit z’n nek l*lt omdat ze nieuwe afdekplaat willen bestellen?
dat ze die 1.4’tjes verkopen? Je hoort er nauwelijks over.
Rijdt dat nog een beetje? 70pk?
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Heeft de dealer soms ergens een 1.4 HDi uit België op de kop getikt? Deze motorisering wordt namelijk niet, en is volgens mij ook nooit, in Nederland gevoerd. Op de website van Citroën Nederland is ie dan ook niet te vinden, maar wel op de website van Citroën België. Er wordt helaas op de website van Citroën België nergens gesproken over afdekplaten als het gaat om uitrustingsniveaus, dus ik kan je niet zeggen of een afdekplaat nu wel of niet standaard is.
Marien schreef:dat ze die 1.4’tjes verkopen? Je hoort er nauwelijks over.
Rijdt dat nog een beetje? 70pk?
Ik heb hiervoor een Punto EVO multi-jet gehad, deze heb ik geen moment gemist. de ds3 is geen strepentrekker, maar motorisch gezien heerlijk. het is een origineel nederlandse auto en is ook geleverd in nl. hij is niet wegenbelasting vrij, maar dat maakt ook niet zoveel uit. ik ben eigenlijk wel wel benieuwd hoeveel de 1.6 nou scheelt t.o.v. de 1.4. iemand die een beethe in de omgeving Kampen / Zwolle woont?
70 pk tov 92 pk
160nm tov 250nm
Zal misschien 14sec naar de 100 doen? tov 11,3 voor de 1.6 E-HDI
Dus jij betaald nu BPM en wegenbelasting voor een lichtere motor. Weet niet of dat zo’n slimme keus is geweest.
DS3-Black schreef:Dus jij betaald nu BPM en wegenbelasting voor een lichtere motor. Weet niet of dat zo’n slimme keus is geweest.
nou ja dat is aan mij om dat te beslissen. tevens was deze met pack perfo, 17 inch, wit dak, plus stickers nog goedkoper is dan een basis e-hdi. ik denk dat ik daarvan heel wat jaartjes wegenbelasting van kan betalen? Over 2 jaar is die regeling voor de huidige DS3 toch afgelopen.
niet slim? misschien ben ik ook gewoon wel slim
Ik heb van de BPM leuk wat extraatjes op de DS3 laten zetten. De wegenbelasting is er af tot 1 januari 2014 voor zover ik weet en erna zal er wel een overgang komen aan de hand van de uitstoot dus dan betaal je niet de volle mep (900 euro per jaar ofzo) aan wegenbelasting. En nu was het voordeel dat alle accessoires ook BPM vrij zijn.
DS3-Black schreef:Ik heb van de BPM leuk wat extraatjes op de DS3 laten zetten. De wegenbelasting is er af tot 1 januari 2014 voor zover ik weet en erna zal er wel een overgang komen aan de hand van de uitstoot dus dan betaal je niet de volle mep (900 euro per jaar ofzo) aan wegenbelasting. En nu was het voordeel dat alle accessoires ook BPM vrij zijn.
Ik denk dat die van mij al met al inclusief 2 jaar wegenbelasting nog goedkoper is dan die van jou
De wegenbelasting is voor mijn auto gewicht 968, en dat bespaar ik nu nog 2,5 jaar plus nog een leuk BPM bedrag wat ik niet betaal over de auto en de opties. En na 1 januari 2014 komt er naar verwachting iets van belasting aan de hand van de co2, dus wij als e-HDI rijders zullen vast niet de volle mep gaan betalen dan. Maar goed dat maakt allemaal niet uit, als je maar blij bent met je auto en deze lekker rijd.
DS3-Black schreef:De wegenbelasting is voor mijn auto gewicht 968, en dat bespaar ik nu nog 2,5 jaar plus nog een leuk BPM bedrag wat ik niet betaal over de auto en de opties. En na 1 januari 2014 komt er naar verwachting iets van belasting aan de hand van de co2, dus wij als e-HDI rijders zullen vast niet de volle mep gaan betalen dan. Maar goed dat maakt allemaal niet uit, als je maar blij bent met je auto en deze lekker rijd.
Ach, ik ben ontzettend blij met de auto. En heb voor minder dan de basis prijs een mooie ds3 met leuke opties en voor die korting kan ik heel wat jaartjes wegenbelasting betalen. Over 3 jaar rij ik allang weer in wat anders. Tuurlijk had ik motorisch gezien liever een 1.6 gehad, maar financieel gezien was deze gunstiger
DS3-Black schreef:De wegenbelasting is voor mijn auto gewicht 968, en dat bespaar ik nu nog 2,5 jaar plus nog een leuk BPM bedrag wat ik niet betaal over de auto en de opties. En na 1 januari 2014 komt er naar verwachting iets van belasting aan de hand van de co2, dus wij als e-HDI rijders zullen vast niet de volle mep gaan betalen dan. Maar goed dat maakt allemaal niet uit, als je maar blij bent met je auto en deze lekker rijd.
P.S. Mijn DS3 weegt 1145 kg? hoe kan het dat die van jou 200kg lichter is?