Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
En ik maar denken dat de C1 alleen maar met de 1.0 3-cilinder werd geleverd.
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Weer wat geleerd vandaag
Voor de geïnteresseerden
De ‘oude’ Punto
@ Gideon: mocht je toch geinteresseerd zijn van wanneer je auto is dan verwijs ik je naar de tip in de thread over de lakproblemen. Hier staat een link naar een plek waar je een nummer kan invoeren (nummer in de linker b-stijl van de auto, dat zal beginnen met 12 en telt 5 cijfers in totaal. Dit invoeren en je krijgt de vrijwel exacte productiedatum van je auto te zien. Dan hoef je in ieder geval niet meer te speculeren of de auto van begin of einde 2010 is of wellicht van 2011 (maar dat lijkt me sterk.
Volgens autoweek.nl is 1.4 hdi in de DS3 alleen geproduceerd tussen juli 2010 en september 2010. Auto zal dus op de kop af een jaar oud zijn.
Ach vooruit, laat ik ook nog even met de discussie meedoen: denk dat je zeker een jaar of 4/5 vanaf nu gerekend met de auto zult moeten doen om het inruiltechnisch gunstig uit te laten komen. Punt is dat over 3 jaar de eerste stormvloed van DS3-en in de e-hdi versie op de markt zullen komen, er zijn nogal wat veelrijders terwijl de kilometrage waarbij de (relatief kleine) auto ‘eruit’ moet van de leasemaatschappij dan wel bereikt zal zijn. Wanneer je over 3 jaar de keuze hebt uit een 1.4 hdi en 1.6 hdi, dan zal de 1.4 hdi echt flink goedkoper moeten zijn om een interessante optie te vormen.
Maar weet je: als je er nu plezier van hebt, dan komt die portomonee wel later!
Geniet ervan, wanneer we 100 km vooruit kabbelen op de A4, A13, A16 of welke snelweg dan ook rijden we allen, van 1.4 e-hdi tot 200pk+ van de DS racing met dezelfde glimlach van plezier rond!
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
NeufegliseThierry schreef:@ Gideon: mocht je toch geinteresseerd zijn van wanneer je auto is dan verwijs ik je naar de tip in de thread over de lakproblemen. Hier staat een link naar een plek waar je een nummer kan invoeren (nummer in de linker b-stijl van de auto, dat zal beginnen met 12 en telt 5 cijfers in totaal. Dit invoeren en je krijgt de vrijwel exacte productiedatum van je auto te zien. Dan hoef je in ieder geval niet meer te speculeren of de auto van begin of einde 2010 is of wellicht van 2011 (maar dat lijkt me sterk.
met de sticker krijg ik rare data?
zo lang als dat het nummer met 12 begint en je de eerste 5 cijfers (inclusief die 1 en 2) gebruikt en het het cijfers is uit de b-stijl, dan moet het goed gaan. Post anders even een foto van het plaatje met gegevens, dan komen we er wel uit!
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Heren, zullen we nu weer even gewoon ON TOPIC gaan hier
Beste Tilanus, mijn excuses, liet me net als enkele andere forumleden meeslepen. Zal niet meer gebeuren! ops:
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
NeufegliseThierry schreef:zo lang als dat het nummer met 12 begint en je de eerste 5 cijfers (inclusief die 1 en 2) gebruikt en het het cijfers is uit de b-stijl, dan moet het goed gaan. Post anders even een foto van het plaatje met gegevens, dan komen we er wel uit!
Got it! 20 April 2010
Gideon heb jij een foto van de zijkant met je velgen?
Aan TS : ik bezit een (Belgische) DS3 1.4HDI. Dit weekend heb ik even onder de motorkap gekeken en ik heb vastgesteld dat er geen afdekplaat aanwezig is.