is er ook iemand met een paar foto’s van die Commer bus/touringcar ?
ik had ze wel maar eh verkeerde knopje ingedrukt en eh foetsie foto
Totaal aantal Berichten: 403
- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Hoi Algra
Dit is de enigste foto die ik van de commer bus heb
Gr. Jan
BEDANKT Jan super , mooooooi of niet dan, en dat interieur ooooohh
[zal es kijken of ik de u23 ook op zo’n soort manier kan fixen]
Totaal aantal Berichten: 403
- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Echt héél mooi
Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Fantastisch dat er mensen zijn die zulke bussen op de weg houden. Chapeau!
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
JA ! Die bus is helemaal top!
Zag ‘m ook in Lelystad staan, eerder dit jaar. Superveel werk aan gewesst, helaas ook inclusief de verplichte veiligheidsaanpassingen, zoals een dakluik en een extra nooddeur opzij. Wel heel netjes gedaan.
En dat interieur was écht inderdaad.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 17403
- CX 2400 Super
van de voorpagina
Oldtimerdag Ruinerwold met retro hangout voor forumcafé
Een enthousiaste forumdelegatie brengt het Citroën-gehalte van de 19e Oldtimerdag in Ruinerwold op zaterdag 20 augustus flink omhoog. Het forumcafé neemt er tijdelijk zijn intrek in de retro-caravan van geoarthc35 en Jaco doet daarvan verslag.
Op zaterdag 20 augustus is voor de 19e keer de jaarlijkse Oldtimerdag in Ruinerwold georganiseerd. Een evenement waarbij voor één dag het hele dorp wordt overgenomen door liefhebbers van alles wat rolt door middel van mechanische aandrijving; auto’s, tractoren, vrachtwagens, motoren, brommers, noem maar op. En de bewoners mogen kijken en feesten.
Enkele leden van ons forum zijn al een aantal jaar vaste gast op dit evenement en in het forum-café ontstond het idee om dit jaar gezamenlijk af te reizen naar Ruinerwold. Naarmate de dag dichter naderde, begon het idee meer en meer te leven en er werd een topic gestart waarin zich al snel meer mensen meldden. Hier op het Citroën-forum zijn we gek op meetings, dus werden er plannen gesmeed om in alle vroegte in colonne Ruinerwold binnen te rijden om zo een mooi plekje te bemachtigen, met de retro-caravan van Sjors “geoarthc35” als centrale hangout.
In alle vroegte betekent 6h45 verzamelen bij Truckerscafé De Raket in Rogat. Voor een aantal mensen was dit duidelijk te vroeg, die zouden we later in het dorp wel treffen. Maar de vroege vogels zien er in ieder geval fris en opgewekt uit. Dat belooft een mooie dag te worden. Nu alleen nog even wachten op Sjors met z’n caravan. Maar wie Sjors kent, weet dat het nooit zonder slag of stoot gaat. Er was een klein probleempje met de ventilatie van zijn caravan, maar even na 7 uur verschijnt hij toch. Op naar Ruinerwold!
Bij binnenkomst in het dorp zijn wij niet de eersten, maar we kunnen nog gemakkelijk een eersteklas plek op een grasveldje bemachtigen. Al vrij snel begint het dorp vol te stromen met de ene na de andere prachtige oldtimer en de file voor het dorp heeft nog heel wat beloftes in petto. Op het veld waar wij staan met onze CX’en, Ami en Visa’s komen ons al snel wat vreemde eenden gezelschap houden; een Kever, enkele Mercedessen (waaronder die van “Citrobenz”), een knalgroene Ascona, een werkelijk prachtige gele Renault 17… Het is onbegonnen werk om alle verschillende merken en types op te noemen, maar het mag duidelijk zijn dat er een zeer uiteenlopende verzameling auto’s staat. Een genot om al die variatie bij elkaar te zien.
En dit is niet het enige veld. Er is nog een veld vol met tractoren, een veld met trucks en een veldje met legervoertuigen. De hoofdstraat is één lang lint volgeparkeerd met nostalgisch blikwerk en op een veld achteraf bij de sportvelden blijken ook nog ruim honderd auto?s te staan blinken. In totaal zijn er dit jaar ruim 1400 deelnemers en ik kijk mijn ogen uit bij al dat moois. En ik niet alleen natuurlijk, het publiek is massaal toegestroomd en verplaatst zich stapvoets langs de voertuigen. Dan weer even een praatje maken met een trotse eigenaar, dan weer een paar passen verder om een bekende te groeten. De sfeer is ronduit feestelijk en het stralende weer helpt daar natuurlijk prima bij.
Naast dit statische programma-onderdeel is er ook nog een rondrit gepland. Het dorp is ingedeeld in blokken en ieder blok heeft een vertrektijd toegewezen gekregen waarop de voertuigen in een lange sliert het dorp verlaten voor een rit door de omgeving. Het valt nog niet mee om tussen het publiek door te manoeuvreren, met veel wachten en een enkele warmlopende motor tot gevolg. Maar eenmaal het dorp uit rijdt daar een lange sliert oude liefde de paden op de lanen in. Voor het publiek dat zich al zwaaiend langs de route heeft geposteerd, moet dit een prachtig gezicht zijn, maar voor de deelnemende voertuigen voegt het naar mijn bescheiden mening maar weinig toe aan het evenement.
Bij terugkomst in het dorp kan iedereen nog een paar uur genieten van het weer, de mensen, de voertuigen, de festival-hamburgers en natuurlijk een welverdiend biertje of colaatje. Maar om 17 uur is het echt afgelopen en druppelsgewijs verdwijnt al het schoons weer uit Ruinerwold om de bevolking feestend en beschonken achter te laten. Ze zullen het vast nog laat gemaakt hebben. Volgend jaar nemen we hun dorp weer in alle vroegte over.
tekst: Jaco, foto: toniclight
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17403
- CX 2400 Super
Jaco en toniclight, hartelijk dank voor deze verrijking van de voorpagina!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
wat Rens zegt
Citroen c32 Hilton XLS
algra schreef:is er ook iemand met een paar foto’s van die Commer bus/touringcar ?
ik had ze wel maar eh verkeerde knopje ingedrukt en eh foetsie foto
staan nu een paar filmpjes op youtube daar zie je hem “live"voorbij komen.
Citroen c32 Hilton XLS
RensKorevaar schreef:Jaco en toniclight, hartelijk dank voor deze verrijking van de voorpagina!
Tot uw dienst.
Mooi geschreven Jaco en een mooi foto Jeroen.
Groetjes Harry
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
De redactie loopt vol met kroegtijgers volgens mij. Leuk stuk Jaco.
Jeroen, had ik gezegd dat je een mooie serie foto’s hebt gemaakt?
De mensen van het journaille zijn nu eenmaal vaak in de kroeg te vinden.
Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Jammer dat ik er niet bij kon zijn, anders hadden daar twee witte GSA’s naast elkaar kunnen staan! Van wie is die trouwens?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30