Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010
- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
We zijn weer een paar weken verder en alle slechte delen zijn uitgeslepen en vervangen.
Tevens is het hele chassis grotendeels dmv een staalborstel en een zwarte grove schijf ontroest.
Op dit moment ben ik de resterende roest mbv gritstralen aan het verwijderen,
daarna zal ik het geheel met Brunox behandelen en daarover een extra epoxylaag zetten voordat ik de
zwarte laklaag eroverheen zet. De epoxylaag van Brunox vind ik te dun.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Je hoeft je niet te vervelen, zie ik!
Citroen!
supergaaf idee! Hoe ga je de hydrauliekpomp voeden? Die zou je namelijk met een elektromotor kunnen verbinden die pas aanslaat zodra de hoofdbol druk vraagt van de hydrauliekpomp. dus dat je pomp alleen draait zodra het nodig is. scheelt weer vermogen wat je vraagt van de accu’s. Of laat je hem (zoals nu origineel ook gebeurd) continu draaien?
Ik volg graag je project!
ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!
Totaal aantal Berichten: 10258
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik denk dat de pomp nauwelijks energie gebruikt als de drukregelaar hem niet inschakelt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik denk dat dat nog wel tegenvalt. Aangezien actieradius bij elektrische auto’s een issue is, denk ik dat iedere besparing de moeite waard is.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Op Citromobile van dit jaar stond een electrische CX. Ik weet niet meer wie deze gemaakt had. Ook hij had zijn hydrauliekpomp apart aangesloten. Misschien dat iemand op dit forum nog weet wie het was. Dan zou je daar misschien informatie ik kunnen winnen.
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Zie vorige pagina?
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010
- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
De hydrauliekpomp krijgt een aparte motor, geschakeld via een druksensor.
Dit is nodig omdat de hoofdmotor voor het rijden niet draait als hij stil staat, hierdoor zou je
de druk kunnen verliezen als je bv voor een stoplicht stil staat.
Het vermogen/koppel voor de motor moet ik nog uitdokteren.(testen)
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Dus de oude pomp die je gaat aandrijven meet een elektromotor? Heb je ook overwogen een elektrische pomp te gaan gebruiken? Lijkt me wat minder gecompliceerd, maar ik vraag me af of je zo makkelijk een pomp vindt die voldoende debiet en druk kan leveren.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Grappig, dat van die pomp was ook meteen mijn eerste vraag. En hoe maak je de elektromotor op de versnellingsbak? Of komt er een CVT-DAF-achtige overbrenging in? Interessant project, zou graag eens een ritje maken in de elektro-DS als deze af is. Ik heb wel eens een elektrische scooter gereden, ook een speciale ervaring.
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die pomp zit in een C5.
De druksensor ook.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Oh ja, logisch.
Waarschijnlijk is een versnellingsbak niet eens nodig, voor zover ik weet heeft een elektromotor koppel en vermogen onafhankelijk van toerental.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
tsja. je hebt iets van een differentieel nodig dus de bak is wel handig!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010
- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
De elektromotor komt op de plek de bezinemotor. Het is tevens de bedoeling om de koppeling te handhaven, deze komt dan ook dmv een adapter op de elektromotor. Waarschijnlijk zullen alleen de 2 en 3de versnelling gebruikt gaan worden.
Het geheel maak ik met een 8mm aluminiumplaat aan de versnellingsbak vast.
Bij het forum van de elektrische CX heeft Waterman geschreven dat de pomp van een C5 met een lagere druk
werkt en de remmen en de stuurinrichting niet aanstuurt. Dit zal de oplossing dan waarschijnlijk niet
zijn.
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 10-04-2006
- ID/DS ID 20 D super
- 2CV AZU B
bogaard77 schreef:Die pomp zit in een C5.
De druksensor ook.
Kun je een LDS pomp vullen met LHM?
Voor een DS Techniek cursus ga je naar http://www.ds-tt.nl