Totaal aantal Berichten: 7582
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Onze C35 is hard toe aan een vers lakje. De kleur die er nu op zit vinden we het net niet. Een soort van lichtgrijs-beige. Sowieso heeft de auto drie kleuren, de originele tint, de kleur waarin de auto is bijgespoten en de motorkap is ooit lichtgrijs gerold. We zoeken nu een mooie grijstint (la poste geel krijg ik er thuis niet door ). Ik kan er niet achter komen welke kleuren af fabriek geleverd zijn. Heeft iemand een overzicht? Met RAL-codes erbij toevallig ...
Een beginnetje:
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Ik heb ook nog een PDFje met DuPont-kleuren 1965-1984. Misschien heb je daar wat aan? Mail dan je emailadres even dan stuur ik het bestand (3,7 Mb) naar je toe.
En dan is er nog Verfhandel Jan Molenaar in de Stormerdijkstraat in Nieuwegein. Deze beste man heeft nog stapels oude boeken met kleuren en kan aan de hand daarvan de juiste verf mengen.
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik stuur je een pb met m’n mailadres.
Het gaat allemaal sneller dan het licht….
Het PDFje is ook al jouw kant op.
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
En gezien - dat is een mooi compleet overzicht. Bedankt!
Ik zit me desondanks af te vragen of dat vage kleurtje op mijn bus toch niet typisch voor de bedrijfsauto’s was. In de folder staat dat de C35 in de laatste jaren alleen in lichte kleuren is geleverd. En ik ben toch benieuwd wat dat dan in hield, los van uiteraard krijtwit en het beigige grijs van mijn bus. Dat was in een tijd dat de C25 toch al weer allerlei vrolijke (Fiat - zou zo maar kunnen) kleuren had.