2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Verder in BX of toch iets anders? Graag discussie / advies
Jeger
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009

- BX Cannes
- BX Deauville
Gepost: 17 augustus 2011 03:58 PM
  [ # 16 ]

Waarom zou je een BX uit frankrijk halen om vervolgens gas in te bouwen als je zelf al een bx op benzine hebt om gas in te bouwen?

Waarom niet je huidige BX opknappen en afwachten tot 2012 op die eventuele lease auto? Als je met de huidige BX wil blijven rijden komen die dingen er toch allemaal ooit een keer aan..

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 17 augustus 2011 04:15 PM
  [ # 17 ]

Mij lijk het gewoon het verstandigste om tot 2012 te zien te overbruggen. Door een auto te kopen voor weinig.. (En de BX als hobby te gebruiken)

Daarna kun je zien wat de betere opties zijn.

Net wat Jeroen zegt.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 17 augustus 2011 04:31 PM
  [ # 18 ]

Die GSA in Drachten is een erg mooi exemplaar. Het is wel een ‘als nieuw-prijs’, dus check even hoe nieuw de banden zijn en of de benzineslangen, ashoezen, lekzakken, koppeling enz. al eens zijn vervangen.
De keerringen van de olieretourpijpjes moeten voor die prijs sowiezo al vervangen zijn door duurzamere viton-ringen, want hoe weinig km’s ze ook gemaakt mag hebben, als de originele ringen er nog op zitten dan gaat ze gegarandeerd binnen 1000 km olie regenen…

Ik heb met veel plezier in mijn deauvilletje gereden maar vind de GSA’s persoonlijk leuker en comfortabeler. Over de betrouwbaarheid heb ik tot nu toe ook niets te klagen. Zelfs bij siberische kou is het starten & lopen. Er zijn natuurlijk wel eens wat prulligheden mee aan de hand maar ik heb de ANWB nog nooit nodig gehad.

Het benzineverbruik is ook best acceptabel. In de winter gaat het verbruik wat omhoog omdat het luchtgekoelde blok nogal langzaam op temperatuur komt maar in de zomer rijd ik met gemak gemiddeld 1:13, met uitschieters naar 1:15. Dat komt overeen met het verbruik van mijn ex- BX met TU1400-blok. Die werd overigens ook merkbaar dorstiger in de winter. Al met al helemaal niet slecht voor een luchtgekoelde carburant. De 1299 is trouwens het zuinigste boxerblok.

Net als bij elke andere klassieker moet je een GSA uiteraard goed onderhouden en tegen roest beschermen.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 augustus 2011 09:11 PM
  [ # 19 ]
CitZX1.8iFurio schreef:

@DriverD: GSA op LPG lijkt me geweldig. Wat dacht je van deze op LPG: http://www.autocentrumdrachten.nl/occasions/3/citroen/gsa/citroen_gsa_x3_bj_1984_34187km_nieuwstaat_topconditie_ned_auto-594196.html

LPG erin, goed tegen roest laten behandelen, rijden.

Citroen!

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 17 augustus 2011 09:21 PM
  [ # 20 ]

Als ik de tekst bij de advertentie zo lees, zou ik over de lpg installatie niets zeggen tegen de verkoper Wink

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 17 augustus 2011 10:25 PM
  [ # 21 ]

Hahaha. Inderdaad. Niet zeggen.

Laten we deze GSA even de ‘lijpe’ optie noemen, maar er wel serieus op ingaan Razz

@Midfriesland: Jij wil weten of de benzineslangen, ashoezen, lekzakken, koppeling enz. al eens zijn vervangen. Benzineslangen kunnen inderdaard droog zijn, ashoezen ook. Maar de koppeling na 40.000 km al vervangen??? Alleen als er een lunatic in heeft gereden lijkt me…

Je zegt ook dit: “De keerringen van de olieretourpijpjes moeten voor die prijs sowiezo al vervangen zijn door duurzamere viton-ringen, want hoe weinig km’s ze ook gemaakt mag hebben, als de originele ringen er nog op zitten dan gaat ze gegarandeerd binnen 1000 km olie regenen…”

Dus stel ik zou gaan onderhandelen met ze en die dingen zijn nog niet veranderd, dan zou ik moeten zeggen: voor die prijs, maar dan moeten wel eerst die ringen gebeuren. Wat kost dat eigenlijk?

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 augustus 2011 10:30 PM
  [ # 22 ]

Die Viton ringen kosten weinig, maar om ze te monteren moet de motor eruit en moeten de cilinderkoppen eraf.

Citroen!

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 18 augustus 2011 01:21 PM
  [ # 23 ]

Ik overweeg wel even te gaan kijken. Wat kost zo’n Vitonringoperatie als je het laat doen denk je?

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 18 augustus 2011 01:24 PM
  [ # 24 ]

Geen idee, als deze operatie moet gebeuren, doe ik het altijd zelf. De uren maken de kosten hier…

Citroen!

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 18 augustus 2011 06:38 PM
  [ # 25 ]

Ik heb in 2008 Geeskje lekvrij laten maken. Voor het vervangen van de koppeling moet het blok er ook uit, dus die is preventief vervangen, ook al was die nog niet versleten. Ze zijn er volgens de factuur 23 uren mee bezig geweest. Met de onderdelen erbij dik 1500 euro’s verder.

De GSA is een prima auto om mee te leren repareren trouwens. Het is qua techniek een soort eend op steroïden.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 18 augustus 2011 07:00 PM
  [ # 26 ]

Haha. Mooie omschrijving.

1500 euro dus ongeveer. Nee dan weet ik hoe ik dat moet gaan onderhandelen, mocht het daartoe komen.

De ratio begint het echter wat over te nemen van het hart. Een iets modernere (diesel of lpg) auto is misschien toch een stuk verstandiger. Het liefst alletwee, maar dan heb ik hier straks 3 auto’s voor de deur in de binnenstad van Utrecht. Das niet de bedoeling natuurlijk. Of ik moet de BX weg doen… Een auto voor leuk en een auto voor praktisch is natuurlijk geen gekke verdeling. Met de auto voor de leuk de BX of een GSA.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 18 augustus 2011 10:05 PM
  [ # 27 ]

Ik weet een supermooie BX TZD (geen turbo) uit 92. Weinig kilometers, origineel NL auto, in bijzonder mooie staat. Kost 1350, wordt niet mee geadverteerd.
Mocht je interesse hebben dan PB me even.

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 18 augustus 2011 10:18 PM
  [ # 28 ]

Interessant Hilko. Je hebt PB.

Overigens heb ik deze man ook een mail gestuurd: http://www.leboncoin.fr/voitures/215182587.htm

Op gas?

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 18 augustus 2011 10:21 PM
  [ # 29 ]

Ik doe zo je PB even… Very Happy

Weer een GT Wink Tja, als je op roest en carb let… Laughing
GT’s (159A motoren) kunnen bijzonder goed op LPG.
Dit lijkt een mooi exemplaar. Let ook goed op het subframe, als je zou gaan kijken.

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 18 augustus 2011 10:40 PM
  [ # 30 ]
Hilko16TZI schreef:

GT’s (159A motoren) kunnen bijzonder goed op LPG.
Dit lijkt een mooi exemplaar. Let ook goed op het subframe, als je zou gaan kijken.

Uit ervaring kan ik melden dat je inderdaad even naar het subframe moet kijken. Laughing

En goed op LPG? Hm, goed te weten. Stiekem denk je er toch af en toe aan, maar eigenlijk vind ik mijn GT daar te origineel voor.

Hoe dan ook, veel wijsheid bij deze beslissing.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook