bevestiging plastic dorpels série II
Kunstenvliegwerk
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008

- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Gepost: 17 augustus 2011 05:32 PM

Goedemiddag forummers,

In het kader van preventief onderhoud & algehele verfraaiing ben ik het plastic sierspul van mijn série II prestige aan het verwijderen en schoonmaken enzo. Sommige delen zijn geschroefd, andere geklikt. Nou weet ik niet hoe de dorpelbeplating is bevestigd. Het zijn van die platte ronde plaatjes met drie of vier gaatjes en een piefje in het midden. Weet iemnd hoe ik die loshaal zonder dat de hele boel uit elkaar valt?

Dank!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 augustus 2011 05:41 PM
  [ # 1 ]

Kun je los draaien.
Makkelijkste met een springring tang

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 17 augustus 2011 08:26 PM
  [ # 2 ]

ik heb ergens een spike wrench liggen. die past dan in 2 v/d 3 gaatjes. maar dat gaat wel.
net zoals deze

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 17 augustus 2011 08:28 PM
  [ # 3 ]

Er was iemand hier die een tooltje heeft laten maken. Speciaal voor deze dopjes. Ik weet niet meer wie, ik weet niet meer welk topic, ik weet niet meer naar aanleiding van wat. Zoekt dus wat moeilijk. Misschien meldt de eigenaar van dit prachtige tooltje zich nog.

Maar verder, het is plastic, dus zit hoogstwaarschijnlijk niet vastgeroest en is los te krijgen met bovenstaande tips. Want aan mijn verhaal hebben we weer eens niet echt heel veel.
Ik gebruik trouwens altijd een punttang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 augustus 2011 08:38 PM
  [ # 4 ]

Met een punt tangetje lukt het ook wel, gewoon de puntes in 2 van die 3 gaatjes zetten en draaien Wink

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 17 augustus 2011 11:02 PM
  [ # 5 ]
wendela schreef:

Er was iemand hier die een tooltje heeft laten maken. Speciaal voor deze dopjes. Ik weet niet meer wie, ik weet niet meer welk topic, ik weet niet meer naar aanleiding van wat. Zoekt dus wat moeilijk. Misschien meldt de eigenaar van dit prachtige tooltje zich nog.

dat was ik en dit is het tooltje:

een “one of” speciaal gemaakt door een gereedschapmaker.
Ik heb destijds op het aangeboden er meer te laten maken, maar er was te weinig animo (lees: geen) om meerdere stuks te maken. Kosten destijds, als ik het me goed herinner: ca. € 25,- euro bij afname van ca. 20 stuks.

Dezelfde gereedschapmaker heeft toen ook nieuwe dopjes gemaakt uit een iets hardere kunststof, zodat ze ook bij herhaald op- en afdraaien blijven werken. De originele bleven na enkele keren niet meer zitten.

Als er alsnog interesse is, kan ik nog wel eens peilen of degene die het tooltje heeft gemaakt er meer zou willen maken.

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
Kunstenvliegwerk
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008

- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Gepost: 18 augustus 2011 12:44 PM
  [ # 6 ]

Dank allemaal! Met een puntjestang is het idd een klusje van niks. Alleen in de wielkasten voor zat-ie met de spatlap samen gepopt. Maar die zijn ook niet voor de eeuwigheid… cheese
Verder wist ik niet wat ik zag: geen roest! Alles helemaal gaaf! Hoe is het mogelijk?

Profiel  
 
Kunstenvliegwerk
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008

- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Gepost: 18 augustus 2011 12:46 PM
  [ # 7 ]

@Tinfoil: Met een puntjestang ging het zo eenvoudig dat ik het daarbij laat. Maar voor betere dopjes ben ik zeker te porren. Bestaan die nog ergens?

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 18 augustus 2011 01:20 PM
  [ # 8 ]

nee, de dopjes zijn ook “custom made” ...

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 augustus 2011 07:36 PM
  [ # 9 ]
Kunstenvliegwerk schreef:

Dank allemaal! Met een puntjestang is het idd een klusje van niks. Alleen in de wielkasten voor zat-ie met de spatlap samen gepopt. Maar die zijn ook niet voor de eeuwigheid… cheese
Verder wist ik niet wat ik zag: geen roest! Alles helemaal gaaf! Hoe is het mogelijk?

Sommige dingen zijn ook gewoon simpel Wink

En goed nieuws natuurlijk!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook