hallo allemaal, ik heb recentelijk een citroen jumpy 1.9 td gekocht met 184.xxx op de teller. als ik hem starte rookte die in beging bij stationair hoorde je een soort plofje tussendoor maar na 50 meter rijden was alle rook altijd weg. maar sinds gisteren bleef hij roken en was een witte rook met eeen zoete lucht, bij de olie dop nog geen smurrie gezien maar vermoed een lekke koppakking….maandag gaat ie daarvoor naar de garage. weet iemand wat de kosten hiervoor zijn of dat een ruilmotor misschien rendabeler is…..want vind de auto vrij traag;) en lijkt me ook wel intressant en/of het mogelijk is de nieuwere 2.0 hdi motor probleemloos/makkelijk intebouwen is.
alvast bedankt voor de moeite
mvg menno
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Nee dus, er missen wat draadjes.
Is een giga operatie echter als je er een donor wagen naast hebt, dan heb je ook de draadjes.
Gewoon originele motor opknappen.
Motor 1.9 is traag, daarom heb ik een Jumpy met 140 pk en 320 NM.
Ga je een half uur eerder weg dan is er geen verschil.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
tja de 1.9 is zeker niet snel .... Ik rij ook liever in mijn 2.5D Jumper ipv de 1.9 Jumpy
ben benieuwd wat je nieuwe pakking gaat kosten (weet alleen de beunhaas prijs hier om de hoek…)
Ook eens voor mijn fiattje nieuwe pakking nodig en dat scheelde bij de beun een 0 tegenover de normale garage.
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Het is een 1.9 TD, dus zo traag zal ie nu ook wel weer niet zijn. In elk geval is ombouwen naar een HDi niet zo simpel als het lijkt. En een koppakking vervangen zal echt wel goedkoper zijn dan een ruilmotor laten inbouwen.
bedankt voor de reacties allemaal!:) maar vanochtend telefoon vd garage gehad en aan de koppakking is niks te zien:S:( dus nu gaan ze het onderblok controleren en de cil. kop afpersen ofzoiets…. dus waarschijnlijk zal het toch een ruilmotor gaan worden denk:(
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Zie het topiic wat laat wegens te druk met mijn eigen Jumpy…
Is er al een antwoord van de Garage gekomen?
Een ruilmotor is nog een heel ding. Alhoewel er bosjes 19TD zijn te vinden, is die per model specifiek opgebouwt. In theorie past dus alleen die van JY/Exp/Scud of 806/evas/uly
Alle andere 1.9TD blokken dienen grotendeels omgebouwd te worden en dan ben je wel even bezig als je dit laat doen…
Een 2.0HDI gaat wel, als je een van de eerste exemplaren compleet uit een auto weet te krijgen. Zeg maar t/m 1999 en eerste 2000 soms nog.
In de oa de 306 en de laatste berlingo’s oude front zijn deze oa ingebouwd. Hier zijn ze nog stand-alone ingebouwt grotendeels. Op basis van mechaniche dieselbekabeling
Het hele HDI kabel gebeuren is appart en loopt naast de bestaande bekabeling.
Hoe dat bij de eerste generatie jumpy’s met HDI zit weet ik niet, dan moet je eens onder de kap duiken, maar zou best hetzelfde kunnen zijn…
Ik heb ook een Jumpy 19TD
Ik ben nu in de vrije uurtjes een 2.1TD van een Xantie met een mechanischepomp van een XM 21TD aan het inlepellen geweest. Al met al koste mij dat al 2maand en ik ben heel wat tegengekomen….
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard