Dat vlot nu lekker.
Hoe heb je het gasklep probleem opgelost?
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Nee, ik twijfel nog even tussen een omkeerinrichting uit een dyane die ik kreeg aangeboden of het verbouwen van de gashevel aan de carburateur. Voor de rest mijn Ami niet gezien. Dat wordt vrijdag pas weer.
Vandaag met de Ami naar de RDW geweest. Een aparte ervaring. Ik had de originele carte grise bij me maar het nummer dat daarop stand bleek volgende de keurmeester niet volledig te zijn. De letters AM die voor het chassisnummer zouden moeten staan ontbraken. Dat deden ze volgens mij al vanaf 1968 want er was nooit ingrijpend aan de wagen gesleuteld. De keuringsmeester bood aan even te wachten tot het even wat rustiger was om dan het nieuwe nummer in te slaan. Daar zou anders een andere afspraak voor moeten worden gemaakt. Na een uur was ik aan de beurt. 200 euro lichter kon ik de Ami weer op de trailer sjorren en naar huis. En nu maar wachten op het kenteken en dan direct schorsen.
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
keurig dat ze het en binnen in de auto en nu nog hebben gedaan. Mijn ervaringen zijn namelijk heel wat minder positief
Ik was ook gewaarschuwd dat ze nukkig zouden zijn. Maar ik trof een vriendelijke ex Ami-bezitter die zelf ook een oldtimer had en zelfs hielp duwen. Hij legde uit waarom mijn wagen van de trailer af moest, best wel veel werk zonder motor. Maar anders claimen handelaren met een aanhanger vol wrakken ook dat ze de wagens erop kunnen laten staan. Het schijnt nu een afspraak binnen de RDW te zijn. Ook de receptioniste was vriendelijk en waarschuwde meerdere malen dat na het ontvangen van het kenteken ik direct moest schorsen ivm de boete. En ik bleek ook nog vergeten te zijn de bpm-aangifte via internet te regelen en ook daarbij werd ik vriendelijk bij geholpen. Ik zal er wel heel zielig bij gestaan hebben maar van mij geen enkele klacht over de houding van de RDW.
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Bij welk keurstation ben je geweest?
Roosendaal
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Mooi dat het geregeld is!
Wel vreemd, wij waren vandaag 188 euro nog wat kwijt voor invoerkeuring met APK en herinslag VIN?
Bij ons deden ze wel wat moeilijk over het nummer…
zie hier;
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/218937/P45/#1697637
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
prettig geregeld zo en ook leuk om te lezen dat je goed geholpen bent, je jeest idd weleens andere verhalen.
weer een stap verder!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Het precieze bedrag was 195,70 euro en bestond uit:
identificatie personenauto 55
leges voertuigbewijs 1A 39
leges tenaamstellen 1B 9,70
identificatieonderzoek pers auto 46
inslag vin pers auto 46
totaal 195,70 euro
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
2 x identificatie personenauto dus?
Het was niet helemaal dezelfde identificatie, ik was allang blij dat ik niet terug hoefde te komen. Gisteren 5 nieuwe Toyo´s eronder gezet. De garagehouder was erg druk dus ik heb de oude banden zelf van de velg gehaald en de nieuwe erop gezet. Een een leuke ervaring. Gelijk ook een nieuwe uitlaat van voor tot achter aangeschaft. Kan weer verder.
Vandaag kwam eindelijk het kenteken binnen. Het is AR-53-94 geworden. Mag ik met een dergelijk kenteken nu met blauwe platen rijden? Wel jammer trouwens dat ik de oude Carte Grise niet mocht houden. Ik ben eigenlijk vergeten er een kopie van te maken. Zal eens een mail naar de RDW sturen om te kijken of ze mij nog een kopie kunnen opsturen.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Jazeker, de AR en YB serie is speciaal voor klassieke auto’s in het leven geroepen zodat je oude platen mag voeren…
Wij hadden het kenteken vandaag ook binnen.
Kreeg vandaag een reactie van de RDW. Ze sturen een kopie van de carte grise op. Dus nu niet meer mopperen over de dienstverlening hoor!