Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
pieterc schreef:Als dit probleem is opgelost zal ik dan maar eens op zoek gaan naar en SM met een DS-blok voor het geval ik me verveel.
Dat is dan geen sm maar een waardeloos pakhuis
Succes met je Ami!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
zo op een afstand. Lijkt of je niet voldoende slag maakt.
Hoeveel centimeter kan je je pedaal intrappen?
Bij een eend is dat 13centimeter. Bij een ami8 13,5.
Michien ami6 veel minder?
In ieder geval zo strak mogelijk dan, vrijslag halve centimeter kan ook wel.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Een dergelijke afstelling had ik in eerste instantie ook, een korte vrije slag maar dat zorgde ervoor dat ik het druklager ging horen. Zit er dan misschien toch verschil tussen het koppelingspedaal van eenden en ami´s?
een 6je is wel anders!
Dyane6 ami8 2cv6 mehari etc allemaal zelfde
6 niet.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
kan de vraagbaak van de ami6 even niet vinden.
Maar wel die van een eend uit 1965.
Die slag van de koppeling is 8,5cm.
Fors minder dus. dat werkt dus niet als je daar een nieuw eend bak en blok inzet.
Moet je aanpassen. Want een moderne eend is 13cm
Zou het even nameten! dat is heel makkelijk.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Ik heb alleen een olyslager met de Ami uit 1986 en later.
Heb meerdere Ami 6-en omgebouwd van oud type motor naar nieuwe type en nog nooit een probleem gehad met koppelingen. Pedalen zijn dus niet het probleem.
Gelukkig dat die ervaring er ook is. Zoek in nog even verder hoe het wel op te lossen. De Olyslager is natuurlijk van de modellen 1968 en later.
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Idd vrije slag minimaliseren. Het lijkt me sterk dat je een druklager kan horen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Als de vrije slag zo klein is, bestaat de kans dat er eigenlijk net geen vrije slag is. En dat ga je echt wel horen als je na een tijdje je koppeling intrapt. Gebeurde afgelopen zaterdag nog. Tijdens het gewoon rijden hoor je inderdaad niets.
Wat hoor je dan? Want ik kan me dat ook niet zo voorstellen?
Het hoort niet, je lager draait dan de hele tijd.
Maar zon lager mag je niet horen.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Klopt, je hoort eigenlijk niets, totdat je de koppeling intrapt, dan hoor je gegil van het lager.
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dan is dit lager ook gaar.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Het lager heeft op zijn minst een aardige tik gehad. Het maakt dat geluid echter niet al de tijd. Ik ga er voorlopig gewoon mee rijden en zie volgende winter wel want de motor moet er toch eens uit om van ernstige olie-incontinentie te verlossen. Voorlopig eerst de Citromobile maar eens proberen.
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Heb je dat gesmolten lager er weer ingezet? Daar zit geen vet meer in…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>