Bedankt voor de reactie. Ik heb inmiddels nog wat andere vragen.
1 Op de foto zie je 2 schokbrekers staan. Eén met een kap met het opschrift 1-200-27-684-0 en de ander met een ring en opschrift 14065NE 60 15 4934. Ik neem aan dat de laatste voor moet? Maar welke kant moet naar het wiel?.
2 Wat is de juiste stand van de afdekplaat van de vooras annex schokbrekerbevestigingspunt. Ik neem aan dat het bevestigingspunt naar binnen moet wijzen maar dan zijn er nog 2 mogelijkheden. Het handboek en de Haynes geven geen duidelijk beeld.
3 Als laatste krijg ik de bevestigingsmoer niet op de bout. Het rubber van de schokbreker is zo dik dat als de de ringen plaatst, er geen draad meer is om de borgmoer vast te zetten.
4 Hoe smeer ik de aandrijfassen aan de wielzijde? Komt het vet door de aandrijfas aan de wielzijde of moet de hoes worden losgemaakt en gevuld?
Graag jullie hulp bij het verder modderen. Het is best wel lastig als alle onderdelen uit een paar plastic zakken en een tupperware doos komen en moeren en boutjes in lege conservenblikjes. Dan is een zelfs een Ami voor een leek als ik ingewikkeld.
Hier foto’s van mijn Ami6:
Aandrijfas: de nippel is alleen voor het schuifstuk. De kogelkoppelingen zijn voor het leven gesmeerd, wil je bijvullen dan moet de hoes even los.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 15-04-2012
- C4 (2004-heden) CACTUS 1,6 HDI bvm
- Ami ami 6 berline
- GS/GSA GSA X3
- C4 (2004-heden) C4 HDI 1,6 manueel, shine, open dak
Hallo,
met de afbeeldingen die ik hierbij stuur moet je al een heel eind ver geraken.
Origineel zit de schokdemper voor in het rood, de schokdemper achter is zwart.
De afbeeldingen komen uit een franstalig werkplaatshandboek model 1961 tot 1965, maar het principe is gebleven. Op de afbeelding staan nog de batteurs, die later wel verdwenen zijn, weet niet precies wanneer, maar vermoedeljk niet meer aanwezig in 1967.
veel succes
groeten,
bart
Batteurs zijn pas in de jaren 70 verdwenen van de Ami’s.(de frotteurs al in 1963)
Bedankt voor de reacties. Hiermee kom ik weer wat vooruit. op voor de volgende ronde.
Vandaag weer wat aan de Ami kunnen doen. Vooral met het schuren en plamuren van de carrosserie bezig geweest. Alle deurrubbers eruit gehaald, enkele roestplekken met noverox behandeld en wat onderdelen, waarvan ik echt niet wist hoe en waar ze moesten zitten, kunnen plaatsen. Alle ramen zijn eruit behalve de achterruit. Deze wil ik ook verwijderen om netjes te kunnen werken. Het omvouwen van het rubber naar binnen of naar buiten gaat erg zwaar. Weet iemand wat de beste kant is om de achterruit van een Ami 6 eruit te halen. Of moet je blij zijn dat deze goed zit en is de kans op breuk te groot?
Het eerste plaatwerkdeel, de luchtinlaat voor het interieur, heeft de nieuwe kleur gekregen. Ik heb Wijzonol industielak laten mengen in de kleur “lavas” van Histor. Het lijkt iets op Vert Absinthe maar is iets feller groen. Ik heb er 3-4 % owatrol bij gemengd. Na ca 1,5 uur was het stofdroog. Ik ben erg tevreden hoe de kleur uitpakt want met een klein monstertje weet je het toch niet zeker. Ik heb bewust geprobeerd de onderliggende donkergroene lak alleen te matteren maar dat is niet geen succes. Het groen schijnt er doorheen. Dus maar een paar lichtgrijze spuitbussen primer voor de carrosserie gekocht want die was nog in de originele kleur. De overige losse plaatwerkdelen waren al wit. Weet inmiddels al iemand hoe je een achterruit eruit haal bij deze auto?
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Waarom owatrol? Is dat om de verf beter te laten vloeien?
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ben ook wel benieuwd: het dak van mijn C35 staat in de Wijzonol industrieverf - maar da’s niet zo strak geworden als ik hoopte. Niet aan Owatrol gedacht - terwijl ik dat spul wel in huis heb en ook regelmatig gebruik. Heb je het toegevoegd om de roestwerende werking of inderdaad t.b.v. het mooier uitvloeien?
De bedoeling van de Owatrol is om de lak strakker te laten opdrogen. En dat lijkt redelijk goed gelukt. De roestwerende bescherming is een bijzaak maar is mooi meegenomen.
Een ruit druk je eigenlijk altijd van binnen uit naar buiten. Heel hard duwen, evt zelfs met te voeten op de ruit en dan het rubber rondom opwippen. Mn hard duwen waar je het rubber opwitp. Stees weer een rondje. Tussendoor wat krachttermen helpt ook wel. Prettig om het samen te doen.
Belangijkste is doorgaan en heel hard duwen en gelijk hopen dat je de ruit niet breekt (is mij nog nooit overkomen)
Als het heel moeilijk gaat kan je vooraf wat zeepsop buiten en binnen tussen het rubber laten lopen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Heeft dat Owatrol ook een kleur, dus verkleurt het je lak ook, of is het transparant?
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Owatrol is licht bruin…
Ik neem voor de ruit een pakking krabber en wip het binnenrubber net buiten de sponning. stukje bij beetje. NIET duwen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Owatrol is niet kleurloos maar vooral transparant - een beetje als het soepje dat op een blik verf ligt als die een tijdje gestaan heeft.
bogaard77 schreef:Owatrol is licht bruin…
Ik neem voor de ruit een pakking krabber en wip het binnenrubber net buiten de sponning. stukje bij beetje. NIET duwen!
Leuk he zulke adviezen: ik zeg hard duwen en bogaard zegt niet duwen.
Succes!!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper