Tijdens het opbouwen van het dashboard kwam ik wat vreemde bedrading tegen en een aparte schakelaar naast de asbak. Verder mis ik de sleutel. De oude eigenaar kan zich ook het bestaan van de sleutel niet herinneren. Is het mogelijk een nieuwe sleutel te laten maken, bv aan de hand van een slotnummer of moet ik dan alle 3 de sloten vervangen?
Als iemand een bakje sleutels heeft, dan proberen tot er een het een aardig doet.
Het wordt allemaal erg mooi hoor!!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Voor wat betreft de sleutels, ik neem volgende week de cilinder van het contactslot en de achterklep mee naar de Sleutelaar in Rotterdam. Daar is een sleuteldag van Regio West van de DS-club. Ik zal dan iedereen vragen of hun deursleutel past in mijn slot, en zo ja die kopiëren. Het is de moeite van het proberen waard.
En dan nu een nieuw probleem, of zoals ze tegenwoordig zeggen: een nieuwe uitdaging. Bij het monteren van de pedalen kreeg ik het idee dat de stift die de hoofdremcilinder moet indrukken wel erg lang was, zie foto. Gevoelsmatig wordt de zuiger erg veel ingedrukt en komt deze nu voorbij de achterste aansluiting van het lhm-reservoir. De pen is ongeveer 81 mm lang. In het onderdelenboek zie ik dat er ook pennen van 71 mm zijn. Omdat de wagen is omgebouwd van trommels naar schijven is er een nieuwe pedalenset bijgeleverd. Hoe kom ik te weten of de lengte van de stift de juiste is?
Met het rempedaal in rust moet de stift een heel klein beetje speling ( dus vrije slag pedaal) hebben, een 1/2mm is genoeg. Dit moet overigens ALTIJD afgesteld worden na vervanging van de HRC. Als er geen speling is, dan komt de zuiger van de HRC niet voldoende terug en blijft het remsysteem druk houden, met als gevolg remmen die blijven hangen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Bekend probleem bij ombouwen van dot naar lhm bij Ami. Pen is veel te lang.
Dus pen zagen/slijpen naar juiste afmeting (en wel zo dat ie nog af te stellen is met het schroefdraad).
En idd afstellen met 1/2 tot 1 1/2 mm speling tussen de pen en hrc/zuiger.
Vanmiddag de pen vervangen door een kortere die ik nog had liggen. Met een beetje gefrummel zit het nu goed. Bedankt voor de adviezen. Verder alle rubbers van de carrosserie een nachtje in de week gezet en schoongemaakt. Ik ben een halve kilo Franse klei rijker en een schoon stel rubbers. Nu nog uitvogelen waar ze moeten. Ook nog het rechter achterspatbord geprobeerd te redden dat door de vorige eigenaar gedeeltelijk was hersteld. Op verschillende plaatsen viel een gat dus maar opgehouden. Jammer want er zat nog een origineel stickertje van de Franse concessionaire Lauvergnat op uit Chateauroux. Dan toch maar voor een kunststof uitvoering. Misschien ooit nog eens proberen het stickertje na te maken. Tenslotte de binnenspatborden in de lichtgrijze primer gespoten zodat ik ze binnenkort kan schilderen.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als je die leuke dealersticker nou eens laat scannen? Dan kan ie vast worden nagemaakt
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat scannen doe ik nog wel eens als ik niets meer te doen heb. Eerst alle onderdelen maar eens kwijtraken, dat is al een kunst op zich
Dit weekeinde de binnenschermen en de binnenkant van het front geschilderd. Tussendoor ook nog met behulp van Henk de halfautomaat van de DS voor de vakantie naar Frankrijk afgesteld. Dit i.v.m. het vervangen van de centrifugaalregelaar, het schakelen gaat weer helemaal top. Bij de Amivereniging nog 6 m raamgeleiders gescoord uit de privevoorraad van Han, Han bedankt. De clubvoorraad bleek mee naar Corsica!!!. Je zal er maar om verlegen zitten zo ver weg. Dus nu bezig met het opbouwen van de ramen. Begint al echt op een auto te lijken.
Eerst met de DS op vakantie geweest. Ze heeft zich prima gehouden. Veel reactie gehad in Frankrijk want daar rijden ze niet meer. Ik heb er maar 1 gezien. Dus nu weer tijd voor de Ami. De ramen in de deuren zitten erin, net zoals de achterruit. Sommige vergrendelingsknoppen van de zijramen zitten vast. Ik zal proberen ze met siliconenspray weer gangbaar te krijgen. Voor de sloten heb ik nog geen passende sleutel kunnen vinden en ook zelf vijlen heeft niet gewerkt. Misschien moet toch maar een gebruikt setje kopen. Het front van de wagen is geschilderd en ik heb het geprobeerd op te bouwen. De grille ziet er na wat poetsen prima uit maar één van de strips is zodanig verbogen dat een andere moet worden gezocht. Lastiger is dat de lasser die ik had gevonden uiteindelijk toch niet kan/wil komen. Hij zou de handremhandle vastlassen op het chassis.Ik kreeg van iemand anders een aanbod maar dat is een 380 v apparaat en dat heb ik niet in die schuur. Voelt iemand zich nog geroepen in de buurt van Oudenbosch?
Verder loop ik er nu tegenaan dat ik de wagen niet zelf gestript heb en met name onder de motorkap niet weet hoe alles moet worden gemonteerd. ik moet eens in de buurt kijken of daar nog een Amisleutelaar woont die wat aanwijzingen wil geven. Ik wacht trouwens met het plaatsen van de aandrijfassen en de binnenschermen totdat de handrem is gelast. volgens mij wordt het daarna veel lastiger of valt dat mee?
Een ander vraag is hoe de rubber strips onder de deuren en bv op de binnenschermen worden bevestigd. Wordt daar nog kit tussen gedaan of zou het zo moeten blijven zitten?
Rubbers niet kitten: komt op den duur vocht onder en dat kan niet weg. Evt wel goed in de tectyl ( of Sanders vet) zetten.
Je mag mijn ami6 wel een maandje lenen als voorbeeld.
Eerst de steun lassen voordat de schermen en aandrijfassen er op gaan.
Succes maar weer.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Egbert,
Bedankt voor het mooie aanbod. Een maand een tweede Ami lijkt mij wel erg leuk maar ze staat dan wel buiten en daar wordt ze niet beter van. Ik wil eerst iets minder drastisch proberen en probeer eerst iets in de buurt. Als de nood aan de man komt neem ik wel contact met je op.
Nogmaals bedankt.
Als ik de handremhendel wil vastlassen op het chassis, is het dan het handigst de hendel met een boutje aan de bedieningsstang die het interieur ingaat in vast te zetten zodat ja op die manier de plaats op je chassis goed kan bepalen?
Yup!
Ik heb eindelijk weer tijd en de lasser ook. Nu vroeg hij of er geen plaatje tussen het chassis en de handremhandel moest worden gezet, hij vond het chassis erg dun. is dat nodig?