Mijn witte Citroen DS3 staat op dit moment nog in bestelling en wordt naar verwachting voor eind september geleverd.
Nu ben ik opslag verliefd geworden op de mat- zwarte versie die op de Franse markt in een beperkte oplage wordt geleverd als zijnde special edition.
Ik heb mij georiënteerd op de markt van car- wrapping waarbij auto’s volledig worden ingepakt in vinyl voor een vanaf prijs van ongeveer 1200 euro.
Het schijnt er ook weer zo af te zijn waarbij de originele laklaag niet wordt beschadigd.
is iemand hiermee bekend en wat zijn de voor en nadelen.
Totaal aantal Berichten: 182
- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
- Berlingo 2.0 HDI Multispace ''Chrono''
Stond er een tijd terug in de Autoweek niet een artikel waarbij ze de DS3 gewrapped hebben in mat zwart??
Berlingo 2.0 HDi (Bosch) Multispace 8-2002. 16’’ Musketier velgen, Eibach verlaagd, vouwdak en 200.000 km waarvan tot nu toe 22.000 probleemloze kilometers van ons!
Droomauto:CX GTI TURBO 2 in wit of Cassis Nacre….
Totaal aantal Berichten: 359
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Dit is een Nederland gewrapped Mat Hickory,komt van het engelse DS3 forum.
DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI
redelijk straightforward, behalve de voor en achter bumper. behoorlijk wat stretch in het materiaal om hem te laten vormen bij het kenteken. Zelfde geldt voor de stukken bij de mistlampen voor en de leds. Niet zo heel gemakkelijk om dit zelf goed te krijgen gok ik zo, dus dat het wat kost is mij wel duidelijk, echter is 1200 wel een hoop geld voor een stickertje….
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=376442
hier heeft iemand zijn bimmer zelf gedaan.
Vandaag de eerste offerte mogen ontvangen van ‘‘carwrapstudio’’ 1500 euro om de gehele DS3 in het mat- zwart om te toveren.
Het is idd niet even een stickertje plakken, wel echt professioneel vakmanschap als ik het zo bekijk.
Men wees mij ook op nieuw materiaal; lederlook voor de menen met facebook >> zoek op carwrapstudio en zie de voorbeelden.
Opzich wel leuk idee voor het dak.
blijf het behoorlijk prijzig vinden. Met een goede zoektocht kan je voor 400 a 500 euro zelf het materiaal vinden.
Je zoekt naar wat filmpjes etc. En je gaat zelf aan de slag…
Zo heel complex is het nou ook weer niet. Je moet gewoon goed materiaal hebben. Van Avery, of 3M o.i.d.
http://www.buhrmannubbens.com/ is de groothandel van dat spul. Met een BTW en KVK nummer kan je zo dat spul bestellen, inc mesjes, etc. Minimale afname weet ik niet. Maar als je een beletteringsbedrijf een gil geeft over welk vinyl je wilt hebben en je zegt dat hij er ook nog wat aan kan verdienen als hij het bestelt bij zijn volgende order.
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Zonde van die paar meijer aan folie die je daarna weg kan mikken. Dat gaat gegarandeerd mis. Waarom denk je dat je dat zomaar even zou kunnen doen, na het bekijken van een paar filmpjes? Ik vind het nogal naïef, maar ga je gang! Neem ik een abo op dit topic en zet het bier en de nootjes alvast klaar. Dat wordt genieten!
Mijn gedachte was precies hetzelfde. Een klus als deze is lang niet zo makkelijk als het in een filmpje lijkt. Het is puur vakwerk. Heb je al eens bedacht hoe je al die vreemde hoeken en vormen netjes strak geplakt krijgt?
Bovendien vind ik €1500,- voor het wrappen van een hele auto zeer betaalbaar. Daar gaan flink wat uren werk in zitten namelijk.
Ik blijf dit topic ook volgen. Niet om te zien hoe het mis gaat, maar om inspiratie op te doen voor mijn CX. Dat zilvergrijs ben ik een beetje zat en iedere zoveel tijd een ander kleurtje c.q. textuurtje lijkt mij wel wat.
Ik kan niet eens folie blaasjesvrij op een rechte ruit plakken, laat staan op een auto!!! Ik heb wel eens staan kijken en het is enorm pielwerk. Volgens mij ook voor mensen met engelengeduld! Gezien het werk en wat het materiaal kost vind ik €1500 niets eens zo gek voor een hele auto.
jaco schreef:Ik blijf dit topic ook volgen. Niet om te zien hoe het mis gaat, maar om inspiratie op te doen voor mijn CX. Dat zilvergrijs ben ik een beetje zat en iedere zoveel tijd een ander kleurtje c.q. textuurtje lijkt mij wel wat.
ik heb wrappen ook weleens overwogen voor een CX ambulance.
Een stringente voorwaarde voor wrappen is echter dat de lak helemaal glad is; bij een oudere auto en zeker bij een auto van de leeftijd van een CX wilde meerdere bedrijven al niet eens aan de klus beginnen. Enkelen die het wel wilden, gaven geen enkele garantie dat het folie goed bleef plakken.
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Goed punt!
tilanus schreef:Zonde van die paar meijer aan folie die je daarna weg kan mikken. Dat gaat gegarandeerd mis. Waarom denk je dat je dat zomaar even zou kunnen doen, na het bekijken van een paar filmpjes? Ik vind het nogal naïef, maar ga je gang! Neem ik een abo op dit topic en zet het bier en de nootjes alvast klaar. Dat wordt genieten!
Gegarandeerd, als je nog nooit met vinyl hebt gewerkt wel ja. Maar goed de TS moet het zelf weten weten, 1500 voor een stickertje.
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik vind 1500 eerlijk gezegd nog een koopje. Ik heb veel meer bedragen van 2000-2500 voorbij horen komen. Nu is dat wel al een jaartje geleden, dus wellicht zijn de prijzen wat gezakt.
Eens met Tilanus, 1500 euro is een schijntje. Vaklui zijn al snel een dag kwijt met z’n 2-en, tel maar uit.Het ‘stickertje plakken’ gaat om alle lastige hoeken bij lampen, luchtinlaat onderaan in bumper, et cetera heen.
Wat iemand anders ook al opmerkte, in Autoweek heeft er een verslag gestaan over carwrapping. Belangrijk is om het kaf van het koren te scheiden qua aanbieders (garantie, wordt binnenkant meegneomen, e.d..)
Wel even opletten dat men niet alleen de buitenkant maar ook de binnenkant van de deur(lijst) meepakt. Zeker bij sommige kleuren is het geen gezicht als de binnenkant niet gedaan is.
Zou het echt scherp vinden die 1500 als dat inclusief binnenkant is. Ben momenteel bezig de start van een ander bedrijf te overwegen, als dat vand e grond komt is het niet de vraag of mijn DS3 gewrapt wordt maar wanneer!
Hoor graag of de genoemde 1500 ook inclusief de deurstijl/zichtbaar oppervlak portier is.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
mads3 schreef:Dit is een Nederland gewrapped Mat Hickory,komt van het engelse DS3 forum.
Deze had ik daar inderdaad gepost.
Ziet er zeer gaaf uit zo !!
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Zat een beetje rond te bladeren op de site van carwrapstudio.nl. Best geinig spul als de standaardkleurtjes je niet bevallen. Jammer dat het maar 4 jaar meegaat, maar ach, daarna heb je je oude kleur weer terug.