1 van de 26
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
demuywo’s DSpecial: nieuw stuurhuis etc…
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 22 augustus 2011 09:59 PM

beste,

onder begeleiding van dit forum heb ik mijn onlangs aangekochte Dsuper beetje bij beetje alleren kennen, en er ookaleen aantal kleinere werken aan uitgevoerd zoals:

- afstellen van de remmen achter
- nieuwe V snaren vooraan
- rolgordels gemonteerd
- hoogteregeling koplampen vastgezet
- onderhoud (doorsmeren, opschuren contactpuntjes, oliefilter, etc)
- nieuwe bougies/kabels
- kleppen gesteld

en nu de velgen klaar zijn van bij de spuiter, en er morgen nieuwe bandjes op gaan, heb ik nog een vraagje, mijn wiellagerblokken vooraan, waartegen het voorwiel dus bevestigt wordt, zijn nogal roestig (vliegroest, wat een naam zeg :p ), ik heb ze nu al netjes ontdaan van alle roest, maar wat kan ik doen om te voorkomen dat ze weer gaan roesten? kopervet? olie erop wrijven?
het gaat hem dus wel om het vlak waar je voorwiel tegenkomt he, niet de wiellager zelf.

enne, dan nog een vraagje, kan je het merken door te trekken en te duwen aan je ganse ophanging - aandrijflijn vooraan of er speling op al die scharnieren zit? of is dat een utopie? (heb ies gelezen van een klok geluid als je in een bocht gaat?)

alvast bedankt!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 22 augustus 2011 10:32 PM
  [ # 1 ]

Ik veracht dat dat vlak ooit gewoon gelakt geweest is geweest. Maar niemand gaat het ooit weer zien. Een dun laagje (koper)vet kan nooit kwaad, lijkt mij. Een laagje Owatrol ook niet.
En ja - als je ophanging echt speling heeft, kun je dat voelen. Maar een heel kleine speling niet altijd.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 22 augustus 2011 10:42 PM
  [ # 2 ]

Het bedoelde vlak tussen flens en velg moet wrijving overbrengen bij optrekken en vooral bij remmen.
Enige vorm van smering daar is volstrekt uit den boze. Je ziet: Er was dus een reden dat Citroën dat vlak onbehandeld liet.

Citroen!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 22 augustus 2011 10:54 PM
  [ # 3 ]

Surprisedops:

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 23 augustus 2011 09:13 PM
  [ # 4 ]

mja, dan laat ik ze maar best zo zeker (eventjes roestvrij dan)

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 23 augustus 2011 09:14 PM
  [ # 5 ]

maar was dat vlak origineel niet zwart gelakt? (dacht op de site van SPAM gezien te hebben dat ie dat matzwart gepoten had?)

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 23 augustus 2011 09:55 PM
  [ # 6 ]

en nog even een linkje voor al enkele foto’s van onze ‘puit’:

http://dsuper.mijnalbum.be

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 24 augustus 2011 01:18 AM
  [ # 7 ]

Puit = kikker.

Citroen!

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 24 augustus 2011 01:22 PM
  [ # 8 ]
demuywo schreef:

mja, dan laat ik ze maar best zo zeker (eventjes roestvrij dan)

Ik behandel ze wel eens met Fertan (roestomvormer)

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 24 augustus 2011 09:12 PM
  [ # 9 ]

aha, interessant, ga dat morgen eens zoeken. kan ik dat ook gebruiken om tijdelijk het plaatselijk roest hier en daar mee te stoppen of te vertragen? (laswerk zit er wel aan te komen, maar zal toch nog wel een jaartje moeten wachten, €€€ Wink )

btw, enkele van mijn spoorstanghoesjes en fuseehoesjes zijn gescheurd, ik zag dat je ze apart kan verkrijgen. is dat makkelijk aan te brengen, of moet de hele boel los?

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 24 augustus 2011 10:08 PM
  [ # 10 ]

Om de kogel hoesjes te vervangen moet de kogel wel even los: moer er af, speciale trekker er op en klap met de hamer.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 24 augustus 2011 10:14 PM
  [ # 11 ]

kan dat met een poelietrekker? of is het een specifieke trekker die ik nodig heb? en ik neem aan dat dit zowel voor de spoorstanghoesjes als voor de fuseehoezen zo moet?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 augustus 2011 10:19 PM
  [ # 12 ]

Kijk ff in de tiplijst! Daar staan de trekkers met uitleg.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 24 augustus 2011 10:26 PM
  [ # 13 ]

sorry, eerst bij de tiplijst kijken dus!

maar heb ik het dan goed dat ik beide nodig heb, die ene voor de kogels van de spoorstangen, en die andere voor de kogels aan de voorwiellager? (onnozele vraag misschien, maar ik ben ook geen garagist Laughing )

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 augustus 2011 10:39 PM
  [ # 14 ]

De kogels zitten beide aan het Lagerhuis vast. En ja de een kan niet des der losmaken! Anders stond er wel 1 trekker in de tiplijst hè?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 24 augustus 2011 10:49 PM
  [ # 15 ]

Ik doe het zelf zonder deze trekkers, maar met een er als een soort stemvork uitziende metalen wig die je er tussen slaat. Is een stuk gereedschap wat je voor beide kogels kan gebruiken en minder dan 10 Euro kost. Nadeel: je molt zeker de hoes, maar die moet je toch vervangen. 2e nadeel: als je te lomp werkt kan je mn de fuseekogels beschadigen ( gebroken lagerschaal van fusee kogel, been there)
Trekkers zijn te huur bij magazijn IDDS club. In de regio Arnhem zijn ze ook beschikbaar op de sleuteldagen.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
 
1 van de 26
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook