8 van de 26
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
demuywo’s DSpecial: nieuw stuurhuis etc…
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 04 januari 2012 08:31 PM
  [ # 106 ]

mmm, ik ben niet helemaal mee met je ruitewisser, maar ik ga toch eens proberen direct, ben benieuwd.

ondertussen beslist om vooraleer we naar de keuring gaan, de lichtjes lekkende lekzak te vervangen (zou dit ook deels kunnen verklaren waarom de wagen snel zakt achteraan, want vooraan blijft ie gerust uurtje of 2 staan, achterkant 5 minuten :p ?), en direct ook links en rechts de aanslagrubbers ook te vernieuwen. Als de auto omhoog komt, hoor je ook een KRAK (enkel rechts ook), was dit niet het kogeltje die of vet tekort heeft of uitgesleten is? anders nemen we dat ook direct mee.

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 05 januari 2012 12:27 PM
  [ # 107 ]

Snel inzakken kan niet komen door een lekke lekzak, maar komt door heel andere dingen. De hoogteregelaar is de eerste verdachte. Trek je retourleiding er eens af en kijk of er veel LHM retour stroomt vanuit de hoogteregelaar.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 05 januari 2012 08:22 PM
  [ # 108 ]

duseuh, bij draaiende motor veronderstel ik dan, de retourleiding vanop de hoogteregelaar verwijderen, en kijken of er veel olie terugstroomt? (komieke is dat ie vooraan wel 2 uren blijft op rijhoogte vooraleer ze ook maar een beetje zakt)

ik bekijk het zaterdag eens, bedankt voor de tip!

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 06 januari 2012 12:45 PM
  [ # 109 ]

Dat is ‘m inderdaad. Snel zakken achter hoeft niet te betekeken dat ‘ie voor ook snel naar benenden gaat. Mijn DS gaat achter ook sneller omlaag dan voor.

Als snel inzakken het enige is dan zou ik me daar verder niet zo heel erg druk over maken. Kortom als je auto goed veert, remt en stuurt, je pomp niet om de paar seconden aanslaat en het geen minuten duurt voordat ‘ie op rijhoogte staat dan zou ik het snel inzakken voor lief nemen.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 januari 2012 01:25 PM
  [ # 110 ]

Sowieso zakken bijna alle DSsen ongelijk. Die van mij liet altijd eerst de neus gaan. Maakt inderdaad niet uit, mits de boel maar weer vlot opkomt en de pomp geen overuren maakt.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 06 januari 2012 01:59 PM
  [ # 111 ]

ik heb ook niet echt problemen me dat al dan niet snel zakken, ik vroeg me gewoon af of de lekke lekzak (...) daar voor iets kon tussen zitten. Pomp tikt zeker niet teveel, en is 3 jaar geleden vervangen geloof ik (Citrotech) en stuurhuis is ook al gereviseerd, dus dat zit al snor Wink

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 06 januari 2012 03:28 PM
  [ # 112 ]

Lekzak is het op zeker niet. Nieuwe pomp zegt overigens niets over het snel of langzaam inzakken en ook niets over het al dan niet vaak aanslaan van de pomp. Wel zal een nieuwe pomp korter druk hoeven te leveren dan een oude, versleten pomp en de regelaat sneller af laten slaan.

Profiel  
 
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 559
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 07 januari 2012 02:33 PM
  [ # 113 ]

Volgens mij ‘MOET’ een DS vooraan sneller zakken omdat het gewicht daar (motor) veel meer is dan achter. Als ie achter sneller zakt is er iets behoorlijk versleten. Denk bijvoorbeeld ook aan de cylinders.

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 januari 2012 06:22 PM
  [ # 114 ]

Mwah - ik heb weleens het idee dat de kant die het zwaarste beladen is, het traagste zakt. Maar dat kan toeval zijn.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 08 januari 2012 09:46 PM
  [ # 115 ]

enkele foto’s na de wasdag vandaag. wel nog telkens die KRAK als ze opstijgt, maar inspectie aan het hoesje van de kogel achteraan resulteerde in bijna geen vet meer, dus daar weer eens vet zien tussente krijgen. Voor de rest een proefritje gemaakt, en ze rijdt, remt en stuurt zeer soepel en zonder bijgeluiden of waarneembare spelingen. Ook dat gele lichtje van de remblokken moet blijkbaar verandert zijn naar ‘handremlichtje’, want de remblokken voor zijn zo goed als nieuw (de draadjes zitten nog 4 mm van de schijf verwijderd)

nu alleen nog eens tijd vinden voor die test met de retourleiding van de hoogteregelaar achter en de lekzak vervangen rechtsachter. Ik zag trouwens dat alle lekzakken gewoon met plastieken spandbanden (tye wraps) vastgetzet zijn ohh

Afbeelding Bijlagen
ds1klein.jpgds2klein.jpgds3klein.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 januari 2012 09:48 PM
  [ # 116 ]

Hoe kom je aan die plaat zo snel op je wagen dan??

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 januari 2012 09:50 PM
  [ # 117 ]
DS-Frank schreef:

Volgens mij ‘MOET’ een DS vooraan sneller zakken omdat het gewicht daar (motor) veel meer is dan achter. Als ie achter sneller zakt is er iets behoorlijk versleten. Denk bijvoorbeeld ook aan de cylinders.

onzin. Een ds met slechte lekkende cylinders danst als ze stationair loopt…

@demuywo: de knak is een randje in de kom van de veerstang! dat moet je netjes maken anders breekt je stang vroeger of later…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 08 januari 2012 09:50 PM
  [ # 118 ]

hahaha, allé waterman, denk eens heel goed na, dat MOET jij toch weten! ...  tongue wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 januari 2012 09:52 PM
  [ # 119 ]

Als het is wat ik denk dat het is heb je wel lef hé... om zo’n risico te nemen in Holland….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 08 januari 2012 09:54 PM
  [ # 120 ]
bogaard77 schreef:

@demuywo: de knak is een randje in de kom van de veerstang! dat moet je netjes maken anders breekt je stang vroeger of later…

ik wist dat ik het hier al eens had voorbij zien komen shut eye , indeed, bedankt! ga het eens uit elkaar halen als we de lekzak verniewen, en desnoods eentje bestellen (niet vertellen aan de vrouw…)dan, merci!

Profiel  
 
 
8 van de 26
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook