Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
ondertussen zijn alle onderdelen binnengekomen, morgen laat ik die groef uit dat kommetje ‘slijpen’, maar ik heb dan nog 1 vraag ivm het vastzetten van de lekzak. Je voelt het al komen waarschijnlijk, de ene zegt dat het MOET met Ligarex, en NIET met tye wraps, andere zeggen dat het wel KAN met tye wraps? ervaringen hier (dat het dus met Ligarex kan en goed zal zijn weet ik ook, maar kan het dus ook met spanbanden, want die oude die erop zat, zat ook vast met plastieken spanbandjes, en die zat er volgens de facturen 4 jaar op, verkeerd gemonteerd trouwens…)
Probleem met tyewraps is dat het afgknipte puntje scherp is en je lekzak zal gaan beschdigen als je niet heel erg goed oplet hoe je monteert. Gaat mn om de TyeWrap die binnen zit, als je helemaal uit veert komt de lekzak daar strak overheen.
Als je Ligarex gebruikt: doe onder de ligarex een bandje kleefplijster om het rubber te beschermen voor de scherpe rand van de ligarex.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
okido, dan vraag ik hier ergens in een garage of ze er zo’n Ligarexje willen opdoen. die grote aan de buitenkant op de cilinder mag waarschijnlijk wel spanbandje zijn?
ondertussen is mijn drukstang binnen bij een revisiebedrijf (hum… als daar maargeen revisierekening van komt) want die Citroen garage in de buurt zag het (weer) niet zitten Vreemd hoe daar eigenlijk zo’n groef inslijt, haaks op de beweging van de draagarm…
dan voor het vervangen van de aanslagrubbers achteraan, gewoon een grote tang op de rubbers klemmen en eruit trekken/wringen?? of zijn er andere manieren?
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
oja, en de raamslingers, hoe demonteer je die? gewoon aan trekken levert precies niet veel op
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
zwarte ring indrukken tegen het paneel aan, dan wordt de blokker stift zichtbaar. Die met een spijker uitdrukken, klaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
demuywo schreef:okido, dan vraag ik hier ergens in een garage of ze er zo’n Ligarexje willen opdoen. die grote aan de buitenkant op de cilinder mag waarschijnlijk wel spanbandje zijn?
Neen. Daar dien je een slangenklem te gebruiken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Bekleding achter de slinger naar binnen drukken, je ziet dan een pennetje zitten in het asje, deze eruit tikken en je kan de slinger naar voren trekken.
Te laat
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
haha, tsja, kan gebeuren hé
ondertussen zijn de 2 afgebroken slingers vervangen, is inderdaad poepsimpel. Ook eens 1 deurpaneel verwijderd, daarachter alles netjes afgeplakt.
nu nog wat tips voor het verwijderen van de aanslagrubbers achteraan?
Gewoon eruit peuteren met een tang en schroevendraaier….
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
hm, nice… dacht al dat het leuk ging worden, hehe, ik ga maar aan de slag, merci JP
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
ziezo, alles zit weer in elkaar, maar wat een vette boel zeg, vooral rond die kogel en om dat stofhoesje daarover te krijgen, uiteindelijk dan maar 2 spanbanden in die gaatjes gestoken en er als een muts overgetrokken, ging vanzelf! (dat weet je natuurlijk maar achter een halfuur te liggen peuteren en wroeten met vette handen…)
dat kommetje van de drukstang zelf wat bijgeslepen (revisiebedrijfje wilde dat dan toch niet doen…grrr) nuja, wat speciale ‘slijpsteentjes’ in de nabijgelegen stock gaan halen voor op een boormachine, en in 10 minuutjes was dat netjes geklaard.
aanslagrubbers gingen makkelijk los, erin krijgen ging bij eentje zeer vlot, andere wat moeten prutsen ook, maar kom, ze zitten er rechts ook al in. (voor links moet ik de wagen wat buitenrijden en wat meer naar rechts in de garage ‘parkeren’)
Morgen nog het wiel erop en eens starten, dan zou dat gekraak moeten weg zijn, en zou de lekzak dus niet meer ‘uitwendig’ mogen lekken
morgen volgt nog wel wat fotootjes.
volgend werkje, handrem afstellen: volledig ingetrapt rolt de auto nog weg… niet goed voor de keuring :-p
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Goed bezig!
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
zo, DS gisteren eens gestart en op druk laten komen, geen lekken aan de lekzak
dan al even naar de handrem gekeken, je kan de blokjes blijkbaar afstellen, en ook de kabel. Maar mijn vraag is nu, wat moet ik afstellen? de handrem werkt wel, maar hij zou iets strakker mogen (op een helling kan ie de wagen juist niet houden) blokjes wat dichter zetten?