10 van de 26
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
demuywo’s DSpecial: nieuw stuurhuis etc…
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 10 januari 2012 10:37 PM
  [ # 136 ]

ondertussen zijn alle onderdelen binnengekomen, morgen laat ik die groef uit dat kommetje ‘slijpen’, maar ik heb dan nog 1 vraag ivm het vastzetten van de lekzak. Je voelt het al komen waarschijnlijk, de ene zegt dat het MOET met Ligarex, en NIET met tye wraps, andere zeggen dat het wel KAN met tye wraps? ervaringen hier (dat het dus met Ligarex kan en goed zal zijn weet ik ook, maar kan het dus ook met spanbanden, want die oude die erop zat, zat ook vast met plastieken spanbandjes, en die zat er volgens de facturen 4 jaar op, verkeerd gemonteerd trouwens…)

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 11 januari 2012 08:39 PM
  [ # 137 ]

Probleem met tyewraps is dat het afgknipte puntje scherp is en je lekzak zal gaan beschdigen als je niet heel erg goed oplet hoe je monteert. Gaat mn om de TyeWrap die binnen zit, als je helemaal uit veert komt de lekzak daar strak overheen.
Als je Ligarex gebruikt: doe onder de ligarex een bandje kleefplijster om het rubber te beschermen voor de scherpe rand van de ligarex.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 11 januari 2012 08:47 PM
  [ # 138 ]

okido, dan vraag ik hier ergens in een garage of ze er zo’n Ligarexje willen opdoen. die grote aan de buitenkant op de cilinder mag waarschijnlijk wel spanbandje zijn?

ondertussen is mijn drukstang binnen bij een revisiebedrijf (hum… als daar maargeen revisierekening van komt) want die Citroen garage in de buurt zag het (weer) niet zitten Wink Vreemd hoe daar eigenlijk zo’n groef inslijt, haaks op de beweging van de draagarm…

dan voor het vervangen van de aanslagrubbers achteraan, gewoon een grote tang op de rubbers klemmen en eruit trekken/wringen?? of zijn er andere manieren?

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 11 januari 2012 08:59 PM
  [ # 139 ]

oja, en de raamslingers, hoe demonteer je die? gewoon aan trekken levert precies niet veel op Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 januari 2012 09:01 PM
  [ # 140 ]

zwarte ring indrukken tegen het paneel aan, dan wordt de blokker stift zichtbaar. Die met een spijker uitdrukken, klaar.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 januari 2012 09:02 PM
  [ # 141 ]
demuywo schreef:

okido, dan vraag ik hier ergens in een garage of ze er zo’n Ligarexje willen opdoen. die grote aan de buitenkant op de cilinder mag waarschijnlijk wel spanbandje zijn?

Neen. Daar dien je een slangenklem te gebruiken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 11 januari 2012 09:03 PM
  [ # 142 ]
Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 11 januari 2012 09:04 PM
  [ # 143 ]

Bekleding achter de slinger naar binnen drukken, je ziet dan een pennetje zitten in het asje, deze eruit tikken en je kan de slinger naar voren trekken.

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 11 januari 2012 09:05 PM
  [ # 144 ]

Te laat Laughing

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 11 januari 2012 09:34 PM
  [ # 145 ]

haha, tsja, kan gebeuren hé Wink

ondertussen zijn de 2 afgebroken slingers vervangen, is inderdaad poepsimpel. Ook eens 1 deurpaneel verwijderd, daarachter alles netjes afgeplakt.

nu nog wat tips voor het verwijderen van de aanslagrubbers achteraan?

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 11 januari 2012 09:40 PM
  [ # 146 ]

Gewoon eruit peuteren met een tang en schroevendraaier….

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 11 januari 2012 09:42 PM
  [ # 147 ]

hm, nice… dacht al dat het leuk ging worden, hehe, ik ga maar aan de slag, merci JP Wink

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 12 januari 2012 10:13 PM
  [ # 148 ]

ziezo, alles zit weer in elkaar, maar wat een vette boel zeg, vooral rond die kogel en om dat stofhoesje daarover te krijgen, uiteindelijk dan maar 2 spanbanden in die gaatjes gestoken en er als een muts overgetrokken, ging vanzelf! (dat weet je natuurlijk maar achter een halfuur te liggen peuteren en wroeten met vette handen…)

dat kommetje van de drukstang zelf wat bijgeslepen (revisiebedrijfje wilde dat dan toch niet doen…grrr) nuja, wat speciale ‘slijpsteentjes’ in de nabijgelegen stock gaan halen voor op een boormachine, en in 10 minuutjes was dat netjes geklaard.

aanslagrubbers gingen makkelijk los, erin krijgen ging bij eentje zeer vlot, andere wat moeten prutsen ook, maar kom, ze zitten er rechts ook al in. (voor links moet ik de wagen wat buitenrijden en wat meer naar rechts in de garage ‘parkeren’)

Morgen nog het wiel erop en eens starten, dan zou dat gekraak moeten weg zijn, en zou de lekzak dus niet meer ‘uitwendig’ mogen lekken Wink

morgen volgt nog wel wat fotootjes.

volgend werkje, handrem afstellen: volledig ingetrapt rolt de auto nog weg… niet goed voor de keuring :-p

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 12 januari 2012 10:17 PM
  [ # 149 ]

Goed bezig! very good

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 14 januari 2012 04:32 PM
  [ # 150 ]

zo, DS gisteren eens gestart en op druk laten komen, geen lekken aan de lekzak Smile

dan al even naar de handrem gekeken, je kan de blokjes blijkbaar afstellen, en ook de kabel. Maar mijn vraag is nu, wat moet ik afstellen? de handrem werkt wel, maar hij zou iets strakker mogen (op een helling kan ie de wagen juist niet houden) blokjes wat dichter zetten?

Profiel  
 
 
10 van de 26
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook