Die derde stond ook op de foto….
De chromen ring kan je er vanaf draaien, gewoon normale draad (rechts).
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
dankzij jullie tips, is het slot eruit, het electrisch gedeelte moest ik overbouwen, heb ondertussen die ‘contactpuntjes’ wat opgekuist (foto’s volgen) heb de hele zooi weer ingebouwd, sleutel omgedraaid, en ze start. MAAReuh… als ik het conatct aanleg, dan moet normaal je rode stoplamp branden, en nog een paar lampjes, en er brand niks! what the ....! lichtjes van de pinkers doen het dan wel weer, en alles wat moet werken, werkt ook (blower, ruitenwissers, lichten) alleen brand er dus geen enkele lamp die moet branden bij het aanzetten van het contact.
heb ook al verwisseld met lampen waarvan ik zeker weet dat ze werken, maar geen soelaas
iemand een tip waar ik moet zoeken?!
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Wat gebeurd er als je de “test” knop indrukt ???
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Niets, maar dat deed ie vroeger ook al niet
Ik had nog een printplaat liggen (van het drie klokken paneel) en na wat meten lijkt het erop dat de
geschakelde plus ontbreekt. als je achterop je klokkenpaneel kijkt is het de gele stekker. 2e pennetje van boven rechts. meet ff of hier spanning opkomt als je het contact aanzet. Denkt van niet maar, zo ja dan kan zelfs de/een printbaan zijn doorgebrandt…........... succes.
Met die testknop leg je die (4 )lampjes fff aan de massa.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
aha, dat zou inderdaad best kunnen citroen23! ik geloof dat in mijn gele stekker daar geen draadje zat! eens kijken in mijn dashbaord wat daar nog hangt te zweven… hopelijk is het maar dat het moet er alleszins ingezeten hebben, want voor het vervangen van mijn contactslot werkte alles naar behoren.
In het geval dat het draadje er wel inzit zou het zomaar kunnen dat het nieuwe/andere contactslot de plus (+) niet doorschakeld naar het gele blokje. In dat geval: “meten=weten”
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
alles werkt terug, was inderdaad een draadje dat los gekomen moet zijn bij het verwijderen, en onderin de warboel met bedrading terecht gekomen was! bedankt voor de tip!
ondertussen alle defecte lampjes in het interieur ook vervangen, alles is weer deftig verlicht. Nu nog de gele lampen voor de koplampen dinsdag halen, en dan is ze weer toppie. contactslot werkt ook zonder haperen
Hallo
Even een klein vraagje waarvoor dient dit knopje onderaan stuurkolom?
Ik heb bij mij gemerkt dat deze totaal niet is aangesloten
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Harder en zachter zetten van de verlichting in de km teller unit.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
De reden dat deze veelal is doorverbonden ligt in het eenvoudige feit dat de “schakelaar” veelal slecht werkt door corrosie of dat de weerstandsdraad defect is geraakt.
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
en moet je nu eens wat weten, bij mij werkt ie nog ook! hahaha
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
beter laat dan nooit, hier nog enkele foto’s van toen ik mijn contactslot vervangen heb, en het electrisch deel van het bestaande op het nieuwe moest ‘overbouwen’.
Waarom moest dat helemaal uit elkaar? was het van een halfautomaat,anders mocht dit toch dicht blijven of niet
groeten Patrick
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
ik had een revisie contactslot gekregen (nouja, gekocht hé) maar zonder het electrisch gedeelte erop, dat moest ik dus overbouwen, vandaar
misschien heb ik wel iets teveel opengemaakt, maar komt, alles zit weer, en werkt
en alst dan mooi weer, een ritje naar Menen? Patrick (of kom je af de 15de in Torhout?)
nu ik eraan denk, dat chromen ringetje moet er nog op… ben even weg…