Poll | ||
Hoe is de notering van jullie chassisnummer | ||
Lang op balk en documenten | 0 | |
Kort op balk en documenten | 1 | |
gemend maar wel goedgekeurd | 2 | |
Totaal Aantal Stemmen: 3 | U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen |
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Daar we “weer ” eens problemen ondervinden op de Belgische autokeuring
hierbij een rondvraag :
hoe is de notering van de chassisnummer in de auto op de langsligger en op de officiële documenten ?
Er is blijkbaar heel moeilijk een lijn te trekken in de juiste noteringswijzen !!
één ( franse ) redenering :
Model SM type SB serie SB en dan serienummer 00SB1234
Op de Belgische inschrijvingsbewijzen en gelijkvormigheidsattesten kan je twee mogelijke noteringswijzen terugvinden :
lange versie : SB-SB-00SB1234 korte versie 00SB1234
Er was dus regelmatig discussie dat er een verschil was tussen het fysieke nummer op het chassis ( lang ) en op de documenten ...
Nu klap op de vuurpijl is er een waarschijnlijk van oorsprong Italiaanse
( zijpinkers en plaatverlichting ) wagen ,
die twintig jaar geleden reeds in België ingevoerd en ingeschreven was ,
die niet opnieuw ingeschreven raakt opdat hij het KORTE nummer op de chassisbalk heeft staan .
Foto komt er aan .
Graag jullie bevindingen ,
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat slaat toch helemaal nergens op? Ik ga er van uit dat de sm in belgie in 1970 een typegoedkeuring heeft gekregen en dat alle sm’s die in belgie nieuw verkocht zijn geen problemen over het ingeslagen nummer hebben gehad. Verder lijkt het mij dat: eens toegelaten is altijd toegelaten. Proberen ze overtollige ambtenaren aan het werk te houden?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat slaat inderdaad nergens op Jan, welkom in de wereld van de Dienst Inschrijvingen
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Dus momenteel al twee in Italië nieuw geleverde wagen met de korte notering van het chassisnummer !!
Wie heeft er ook een SM van Italiaanse origine
en kan ons een foto sturen van zijn chassisnummer ( via pb )
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik. 00SC1965 maar ik twijfel of er nog een SC voor staat.. Binnen twee weken de foto ...
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hoi Walter,
Mijn SM is van Italiaanse oorsprong.
00SB4844
Auto is een jaar of 15 geleden uit Italie gehaald, wel uitgevoerd, nog niet ingevoerd (in NL).
Ik mail je een foto van het chassis nummer.
groet,
Maarten
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Maarten ,
Dank , Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Om even het verhaal verder te schetsen :
begin dit jaar is er een SM afgekeurd omdat het inschrijvingsbewijs de korte nummering had ,
en het chassis de lange versie .
Eigenaar heeft een nieuw inschrijvingsbewijs moeten aanvragen , met als gevolg ook een nieuwe nummerplaat .
Nadat we dit aangekaart hadden via de Belgische federatie van oude voertuigen heeft Citroën België geantwoord wat de juiste plaats en notering van het chassisnummer moet zijn ( lange nummer )
Nu dus enkele weken geleden loopt de éértse “Italiaanse SM ” tegen de lamp : kort nummer .
Dus geen inschrijving !!
Na verschillende foto’s van Italiaanse SM’s te hebben verzameld
en een antwoord van de Italiaanse SM club ,
hebben deze bewijzen Citroen Brussel
( waarschijnlijk ook na beraadslaging met het Concervatoire )
ervan overtuigd dat de Italiaanse notering Origineel is .
Dit is nu medegedeeld aan de autokeuring ( GOKA ) en de dienst inschrijvingen (DIV )
en normaal gezien kunnen we volgende week deze perfect gerestaureerde SM
eindelijk op Belgische nummerplaat inschrijven
Dank aan alleen voor de foto’s
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Gefeliciteerd!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Walter:
Ik heb ook een echte italiaan: Korte nummer origineel op de chassisbalk. 00SCXXXX
oed dat ik weet wat voor een problemen ik zou kunnen krijgen als ik de auto een op belgische platen moet zetten.
Groet
To err is human, not to err is divine.