Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 12-03-2011
- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- CX 20 TRE
Gisteren bezig geweest met het vinden van een ander schutbord. Wat is eerste instantie een goede vervanging leek blijkt bij nadere inspectie toch nog meer werk op te leveren. Kijken of het wat gaat worden. Ondertussen mijn schutbord kaal gemaakt. Eerder reparatiewerk is goed zichtbaar. In afwachting van de lasklus ook de aandrijfassen van nieuwe rubberhoezen voorzien.
CX 20 TRE 1982, AYA2 Luxe 1969, AYA2 Luxe 1971, AZAM6 1967, Transalp. (ex CX 25TRD T1, ex CX 25TRD T2 Break, ex VISA 176RD, ex AYB, ex AZ18PK, ex 2CV6 Spec 1977)
Dyane’s worden schaars blijkbaar.
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Joost,
wordt het niet eens tijd voor een update ?? De stap van bezig met laswerk tot keurig in de primer is wel heel groot .....
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 12-03-2011
- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- CX 20 TRE
Helemaal terecht Leeuwis. Er is in de afgelopen weken veel gebeurd.
Een update:
Het nieuwe schutbord is door Tjalle klaar gemaakt door er puzzelstukjes in te lassen. Vervolgens hebben we het oude schutbord met tasjesplankjes en stuurkolom uit de koets geslepen en is de nieuwe er in gelast. Prachtig laswerk door Tjalle!
In middels heb ik bij Burton een nieuw imitatievoetenbord voor €70 op de kop getikt dat er vervolgens ook door Tjalle is ingelast.
En als we dan toch bezig zijn ook maar even de twee bodemplaten.
Het resultaat zie je hier:
Nieuwe schutbord er ingelast en in kleur gespoten.
Het motorkapscharnier met smeertin dichtgemaakt (hele goede hechting en je krijgt er ook nog kleine gaatjes mee dicht) en daarna in de primer.
Dat geldt ook voor de achterruitjes: gaatjes dicht-getint en met plamuur afgesmeerd (epoxyplamuur)
Licht opschuren van de koets en in de epoxyplamuur spuiten.
En dan…...
Inmiddels 2 componenten spuitbus lak besteld in de originele kleur Beige Erable. Met 2K spuitbus de koets gespoten en een begin gemaakt met het overige plaatwerk.
Met dank aan de pizza-etende sleutelaars
Mijn eerste ervaring met deze lak is erg positief. Mooi spuitbeeld en hard snel uit. Binnen 2 uur stofdroog en je kan het uitharden versnellen met een kachel of heatgun.
CX 20 TRE 1982, AYA2 Luxe 1969, AYA2 Luxe 1971, AZAM6 1967, Transalp. (ex CX 25TRD T1, ex CX 25TRD T2 Break, ex VISA 176RD, ex AYB, ex AZ18PK, ex 2CV6 Spec 1977)
Begint er erg netjes uit te zien!
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Mooi werk! Ook heerlijk te zien dat het nog een echte 4 is… en er niet een 6-motor in ligt.
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 12-03-2011
- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- CX 20 TRE
Vandaag maar weer eens een flinke slag gemaakt. APK moet er maar eens van komen.
Opgebouwd: nieuw contactslot (de oude paste niet in de vervangen stuurstang), voorschermen, stuurstang op rondsel vastgezet.
Nu even tijd vinden om de nieuwe motorkap op te halen uit de stalling en van een mooi glanzend laagje lak te voorzien.De deuren en achterklep moeten maar even wachten tot na de APK. Ik wil er nu weer eens in rijden.
Verder de remleidingen (naar voor en achter) op de hoofdremcilinder omgewisseld. Twijfelde of is ze goed had aangesloten. Misschien maakt het bij een enkelwerkend remsysteem niet uit, maar toch. Zag gister bij Burton Car Company een ‘71 er Dyane en daar maar even afgekeken hoe het moet.
Met de kerstdagen in het vooruitzicht mooi 2 dagen om het project zover af te krijgen.
CX 20 TRE 1982, AYA2 Luxe 1969, AYA2 Luxe 1971, AZAM6 1967, Transalp. (ex CX 25TRD T1, ex CX 25TRD T2 Break, ex VISA 176RD, ex AYB, ex AZ18PK, ex 2CV6 Spec 1977)
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 12-03-2011
- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- CX 20 TRE
Even kort bericht: APK glansrijk gehaald.
CX 20 TRE 1982, AYA2 Luxe 1969, AYA2 Luxe 1971, AZAM6 1967, Transalp. (ex CX 25TRD T1, ex CX 25TRD T2 Break, ex VISA 176RD, ex AYB, ex AZ18PK, ex 2CV6 Spec 1977)
Jiiiihaaa!!!
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Partir c’est mourir une peu…...
Maar toch een mooi moment toen mijn buurman na dik 9 maanden werk de Dyane in de achteruit zette en de werkplaats uitstoomde de weide wereld in….
En wat achterblijft zijn de resten ...
Veel mooie en vooral veilige kilometers gewenst.
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Back where she belongs… on the road!
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93