Nice one! Ben benieuwd naar jouw ervaringen.
Veel plezier ermee!
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Zondag m’n auto eens gewassen, laatste keer was net voor de winter.
Afgespoten, 2x een hand wasje. 2 bucket uiteraard.
Auto zit vol met zwarte spikkels, dus ik ben niet verder gegaan. Volgende keer ga ik hem beter wassen en ook gelijk die spikkels er vanaf krijgen.
Het valt pas op hoe vies hij was als je hem gaat wassen. Hij was helemaal grijs.
Dat wordt kleien denk ik….
Yep, heb er al een sessie opzitten zondag
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Dat is het makkelijke van wit, daar zie je pas echt hoe vies die was als je ‘m wast. Dat rood van mij wordt echt lelijk als de auto vies is
Overigens bij mij ook wel aardig wat zwarte spikkels, maar aangezien ik ‘m zo’n 1 x in de maand was is het elke keer nog behoorlijk weg te krijgen.
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Marien schreef:Ja, een polishing power dap 900
Wat is dat voor een ding?
Totaal aantal Berichten: 224
- DS 3 1.6 e-HDI 68kw Airdream So Chic
Nitro+ schreef:Ik weet niet of je de spuitkop al op je fles Iron.X hebt aangebracht. Mocht je het nog niet hebben gedaan, doe dat dan buiten. Iron.X geeft namelijk, hoe zal ik het mooi zeggen, een misselijk makende geur af.
Nog niet, maar dat zal in de wasstraat gebeuren, dus ik ben in ieder geval buiten. Volgende week vrijdag maar de geur ondervinden
Marien schreef:http://www.carclean.nl/producten/Apparaten/Machinaal_polijsten/Dual_Action_Machines.aspx
Helaas niet mogelijk als je in een appartement woont
Of je moet een verlengkabel van 100 meter hebben….
3 januari 2012 DS3 in ontvangst
16 januari 2012 5.000KM
7 april 2012 10.000KM
7 juli 2012 20.000KM
19 februari 2013 50.000KM
13 augustus 2013 75.000KM
Totaal aantal Berichten: 357
- DS 3 E-HDI Airdream
Wij hebben een 4 tal was cabines bij een avia pomp hier in spijk.
Zitten borstels bij die altijd in een sop staan. Dus vuil blijft niet plakken en heb ondanks aantal keer wassen nog geen lichte krassen kunnen ontdekken.
Tevens een lans waar je ook voor hotwax kan kiezen. Is ook echte wax, je ziet en ruikt het ook. Eens in de 2 weken doen, wagen blijft gewoon mooi glad. Mooi afspoelen met glans/vlek vrij water, werkt prima.
Ik pak altijd een emmertje mee met een zachte spons en produkt. geen borstels op mijn nieuwe auto. Je weet nooit wat de vorige ermee gedaan heeft
Wel 2 emmertjes neem ik aan. Anders zit je je auto met vuil water te wassen.
Eerst goed afspuiten met hogedruk zeep van boven naar onder en dan met de emmer en spons beginnen afspoelen met water, dan wax effe laten intrekken een minuitje en dan met osmose. Regel matig ook een bodemwas. Droogrijden en klaar.
Noooooit je auto met een spons wassen, dat is krassen veroorzaker numero 1 !
Totaal aantal Berichten: 27925
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Iwanb schreef:Noooooit je auto met een spons wassen, dat is krassen veroorzaker numero 1 !
Yep spons is fout.
De 2 emmer methode vind ik nog minder belangrijk dan de spons.
Totaal aantal Berichten: 23
- DS 3 1.6 E-HDI 90Pk Airdream So Chic
Dat een wasstraat niet goed was wist ik wel maar dat de spons nu ook niet meer mag is nieuw voor mij.
Waar wassen jullie dan mee?