Klimaatcontrol blaast hard dan weer minder Xsara Picasso 2001
reneenbianca
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 12-02-2008

Gepost: 26 augustus 2011 05:09 PM

Beste mensen,

Mijn klimaatcontrol staat op 20 graden en buiten 25 graden en dan blaast hij heel hard en dan weer zachter het blijft wel koel,of te wel de airco doet wel zijn werk maar omdat hij continu hard blaast en dan weer normaal is volgens mijn niet helemaal goed en ook heel irritant.
Heel af en toe geeft ie wel eens warme lucht maar dat ie niet vaak.

Nu mijn vraag wat zou dit kunnen zijn,

meetpunt in de auto schoongemaakt en ook op buitenspiegel rechts.

zo de airco bijgeuld moeten worden????
of zit er bij het motorblok ook nog ergens een sensor????

Wie o wie kan mijn adviseren of tips geven.

de auto is van juli 2001 xsara picasso 1.8

gr.rené

Profiel  
 
xsaramarcel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 16-05-2007

- Xsara Picasso 1.8 16v
Gepost: 26 augustus 2011 08:49 PM
  [ # 1 ]

Ik had hetzelfde probleem.De garage heeft toen de kachelmotor vervangen..moest wel aardig in de buidel tasten maar het probleem was uit de wereld!

Gr Marcel

wat een ruimtelijk rustgevend gevoel geeft de picasso…. sleep

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 27 augustus 2011 09:40 AM
  [ # 2 ]

Bij mijn Opel Vectra toendertijd met climaatcontrole deed de auto het perfect zelf. Dat was dus ook de “controle”.
Dus je stapte in een loeihete auto in de zomer de auto in en wilde de temperatuur op 24 graden hebben. Natuurlijk even met de raampjes open de hete lucht eruit zuigen en dan de airco aan op 24.
Uiteraard begint de Climaatcontrole dan heel hard te blazen (om jou zo snel mogelijk van dienst te zijn met 24 graden). En omdat hij het onder controle houd blaast hij steeds minder hard als hij dichterbij die 24 graden komt.

Toen ruilde ik de auto in en na een tijdje vroeg ik hoe het met de nieuwe eigenaar en de auto ging. Zeiden ze; “er was wel een probleem met de airco BLABLABLABLA…”
O wat een eikels.. ze hadden de zelfregelende stand van de airco aangezien voor een storing…...omdat die man vond dat de aanjager steeds voluit ging….
Tja zo krijg je dus als ‘nietsvermoedende inruiler’ in één keer een probleem op je dak die je niet als probleem hebt ingeleverd..

Kweetniet hoe dat bij de picasso hoort te zijn. Maar ergens ben ik blij dat ik bij de picasso zelf altijd de hardheid van het blazen onder controle heb, of juist dat moet niet horen maar ik vind het bij deze auto wel fijn dat hij niet uit zichzelf hard blaast. Bij deze auto moet ik er dus zelf aan denken dat met hard blazen de ideale temperatuur sneller bereikt is.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
reneenbianca
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 12-02-2008

Gepost: 28 augustus 2011 03:22 PM
  [ # 3 ]
xsaramarcel schreef:

Ik had hetzelfde probleem.De garage heeft toen de kachelmotor vervangen..moest wel aardig in de buidel tasten maar het probleem was uit de wereld!

Gr Marcel

waar moet ik aan denken qua bedragen om die kachelmotor te vervangen.

graag hoor ik het.

gr.rené

Profiel  
 
Wim1967
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 17-05-2011

Gepost: 30 augustus 2011 12:01 PM
  [ # 4 ]

Wanneer is voor het laatst je airco afgevuld? Dat moet om de 2 jaar. Daar zou ik eerst naar laten kijken.

Xsara Picasso exclusive 2002 op LPG

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 30 augustus 2011 04:21 PM
  [ # 5 ]

De engelsen hebben er ook een onderwerp over;
klik hier

maar niet echt een oplossing.

En een ietsje ander onderwerp;
klik hier

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
xsaramarcel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 16-05-2007

- Xsara Picasso 1.8 16v
Gepost: 09 september 2011 08:56 PM
  [ # 6 ]

De kachelmotor kostte mij rond de 500 euro!

Gr Marcel

wat een ruimtelijk rustgevend gevoel geeft de picasso…. sleep

Profiel  
 
reneenbianca
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 12-02-2008

Gepost: 14 oktober 2011 10:07 PM
  [ # 7 ]

Sorry mensen dat het even geduurd heeft maar ik heb de airco laten afvullen en loude lucht gefft ie wee ook na drie weken weer alleen hij blijft maar hard blazen heeft het toch te maken met de kachelmotor zoja kan dit ook bij een neutrale garage gebeuren of moet dat echt bij de dealer???????


Help graag,het blazen is niet prettig wel na effe wutorijden hou het wel op en doe de airco weer ook goed.

gr.rené

Profiel  
 
Karinadijkstra
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 11-10-2011

Gepost: 17 oktober 2011 12:37 PM
  [ # 8 ]

Moduul kost +/- € 98.18 (deze gaat ook meestal) en aanjager is afhankelijk van type airco.
Bij automatische airco kost deze +/- € 253.64
Tijd voor aanjager vervangen is ongeveer een half uur.

Dit kan ook gewoon bij een ander garagebedrijf.

Succes!

Profiel  
 
degraaff
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 24-04-2007

Gepost: 03 november 2011 11:41 AM
  [ # 9 ]

Ik heb mijn tweede Picasso. Allebij nieuw gekocht. Allebij hetzelfde probleem gehad. Precies zoals je omschrijft.
Als het goed is, werkt de regeling traploos. Gaat hij dus na een paar straten rijden langzaam opkomen. Mooi niet. zach - knal - hard. En ik heb het ook gemerkt bij de Xsara van een collega. Volgens mij een Citroen probleem. Heb de eerste keer door de garage alles laten vervangen. Kostte me veel geld, maar het probleem was verholpen.
Mijn huidige Picasso heeft hetzelfde probleem. Ik heb er mee leren leven. Ga er niet weer zoveel voor betalen. Pech !

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook