Afgelopen weken heb ik mijn velgen gerestaureerd.
Om de beurt zijn ze eraf gehaald en had ik ze leeg laten lopen.
Daarna weer vol gepompt naar de aangegeven druk van 1,8 bar.
Maar als ik nu soms naar de banden kijk lijkt het wel of ze te leeg zijn, de ‘wang’ vind ik aardig breed.
Dus ik net naar de benzine pomp om de druk te controleren en die klopt gewoon.
Is het misschien verstandiger om de druk wat hoger te doen, bijvoorbeeld 1,9-2,0 bar?
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Die heb ik ook gelezen en daar staan 1,8 bar.
Maar naar mijn mening is dat laag…
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
2.5 bar voor en 2.2 bar achter.
stuurt hij ook lekker licht.
historie..2cv 3x.besteleend 2x.amie 6 break.ds 21.fiat 127(sorry)bx 16.lpg.bx 14.lpg. antia 1.6.lpgnu nog in bezit.van clee mungo.saxo 1.4:smt020
43 jaar in het vak,en daar voor 8 jaar voor de deur en nu pensioen
Is dat niet erg hoog gezien de opgegeven spanning 1,8 is?
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
nee. beter een band die een beetje te hard is dan een band die te zacht is.
scheelt ook in brandstofkosten.
historie..2cv 3x.besteleend 2x.amie 6 break.ds 21.fiat 127(sorry)bx 16.lpg.bx 14.lpg. antia 1.6.lpgnu nog in bezit.van clee mungo.saxo 1.4:smt020
43 jaar in het vak,en daar voor 8 jaar voor de deur en nu pensioen
en buiten dat,bandenspanning loopt altijd een beetje af.
historie..2cv 3x.besteleend 2x.amie 6 break.ds 21.fiat 127(sorry)bx 16.lpg.bx 14.lpg. antia 1.6.lpgnu nog in bezit.van clee mungo.saxo 1.4:smt020
43 jaar in het vak,en daar voor 8 jaar voor de deur en nu pensioen
Hoeveel bar doen andere mensen met een BX erin.
Band maat 165/70 R 14.
Fabrieksopgave is voor en achter 1,8 bar.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik doe altijd 2,1 voor en achter. Bevalt prima.
Mijn verontschuldigingen, dan kan deze dicht.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk